Dag lieve Zipper

Gestart door Chicowen, december 20, 2007, 15:28:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chicowen

Hej allemaal,

Vanmiddag is ons lieve ventje Zipper overleden.
Hij was al een tijdje niet helemaal lekker, had een keertje wat poep nog aan zijn kontje, maar leek verder oke. Samen met Ramon hadden we besloten het nog even aan te kijken en de dagen erna was Zipper weer volop actief en was er geen zieke Zipper meer te zien. Tot gisteren... Hij was naar mijn idee veel te stil en inactief. Zelfs al Pucky veel te druk voor hem was, sprong hij niet weg. Dit was voor mij het teken dat er echt iets niet goed was. We hebben gelijk de dierenarts gebeld (van Doormalen) en we konden vanmorgen langskomen. Helaas had ik een les die ik echt niet mocht missen, dus Ramon is vanmorgen met Zipper naar Van Doormalen geweest. Hier heeft Zipper een antibiotica injectie gekregen en we hebben antibiotica en vitaminedruppels mee naar huis gekregen.
Ik was vandaag op school eerder klaar dan verwacht, dus ging op weg naar huis. Onderweg had ik echt het gevoel dat ik zo snel mogelijk naar huis moest... het laatste stuk vanaf de metro heb ik bijna gerend... ik voelde het gewoon. Toen ik thuiskwam zat Zipper met zijn vleugels wijd voor de warmtelamp. Ik heb hem uit het kooitje gehaald en samen met hem op de bank voor de warmtelamp gezeten. Dit duurde niet lang... hij is in mijn handen zachtjes weggezakt.

Ik kan het niet helpen, maar constant gaat er maar 1 gedachte door mijn hoofd. "Als ik eerder naar de dierenarts was gegaan, dan had dit niet hoeven gebeuren."
Hij had het al eerder aangegeven, maar we keken het nog even aan. De dagen daarna is hij volop actief geweest en was er niks meer te zien. Dat waren toch zo'n 5 dagen die er overheen gingen, maar ik had beter moeten weten.

Zipper, je was ons fijne ventje. Je bent de laatste tijd zo vooruit gegaan en je maakte ons aan het lachen door rond etenstijd midden op de pot met eten te gaan zitten en maar te roepen. Als we deze dan open deden, ging je er middenin zitten eten.
Je hebt helaas maar een ongeveer een jaar bij ons mogen zijn. Veel te jong ben je bij ons weggegaan. 4,5 jaar is veel te jong.
Pucky roept nog naar je, maar jij hoort het niet meer. Je ligt nu op mijn borst, terwijl ik dit berichtje tik. Ik wil je nog niet alleen laten.
Dag lieve Zipper, we zullen je niet vergeten, je hebt voor altijd een plekje in ons hart veroverd.
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Trippy

Ach gossie! Heel veel Sterkte!  :o :'(

Safrena

#2
Hey Mar

Ow neen he  :'(
weet niet zo goed wat ik moet zeggen :'(

Ow lieve zipper, je had zo een goede thuis gevonden, waar je een leuk vriendinnetje had gevonden, en waar je heel gelukkig was.
Waarom toch, moest jij ziek worden en sterven, het is niet eerlijk gewoon  :'(

Pucky en Fender zullen je heel hard missen, als ook Chico en jouw ongevleugelde vrienden.

Heel veel sterkte en dikke knuffels mar (en Ramon), en je hoeft jezelf niks te verwijten hoor

Vele groetjes

Sanne

Jeetje wat schrik ik hiervan!
Zo snel als dat kan gaan bij parkietjes :(
Je mag jezelf absoluut niks verwijten. Mijn vogeltjes zijn ook wel eens ietsje stiller, en als ze daarna weer gewoon vrolijk zijn dan ga ik ook niet direct naar de dierenarts. Ik vind het heel begrijpelijk dat jij dat ook niet hebt gedaan.

'k wil jou en Ramon heel veel sterkte toewensen!

Groetjes,
Sanne

Deniese


Kelly

Wat erg voor jullie om je parkietje te moeten verliezen :(.
Heel veel sterkte ermee en verwen Pucky maar goed.

Groeten, Kelly.

tup en joep

wat erg zo plotseling nog
sterkte
liefs andrea

Ingsu

Wat vreselijk zeg! : (
Heel veel sterkte...

Sonja

Och Marjolein wat vreselijk...... :'(

Ik wil jou en Ramon heel veel sterkte wensen met dit grote verdriet....

Groetjes, Sonja.

Annika

jee meid, ook ik schrik ontzettend van dit bericht. Wat vreselijk voor jullie  :(  Ik heb er geen woorden voor, maar wil jullie wel heel veel sterkte wensen met dit verlies.

Groetjes Annika

stepchild

#10
ik kreeg een traan in m`n oog toen ik dit berichtje las,want ik weet wat het is om een parkieten vriendjes teverliezen.
ik ben vanmiddag ook bij doornmalen geweest met Dikkie (is verkouden)
echt heel veel sterkte gewenst met je zware verlies.

groetjes stefan

Parkieten-Freak

#11
Marjolein, wat ontzettend naar voor jullie dat Zipper is overleden. :(
Het ventje had het zo naar zijn zin bij jullie.
Bij vogels is het soms echt moeilijk om in te schatten wat er nou precies aan de hand is. Elke vogel heeft wel eens een dagje dat hij of zij niet zo lekker in haar velletje zit.

Ik wens jou en Ramon heel veel sterkte op deze trieste dag zo vlak voor kerstmis.
Laat het een kleine troost zijn dat je vanmiddag nog afscheid hebt kunnen nemen van Zipper. Hij heeft vandaag op jouw thuiskomst gewacht. In jouw vertrouwde handen heeft hij afscheid genomen van zijn aardse bestaan en vliegt nu vredig achter de regenboogbrug met al zijn vogelvriendjes.
Vaarwel Zippertje.

Groetjes,
Anneke


Chicowen

Dank jullie wel allemaal. Jullie berichtjes doen me goed.
We weten nog geen plekje voor Zipper, maar we denken dat er bij de gaasperplas wel een mooi plekje voor hem te vinden is. Ik wil hem niet in het donker begraven, dus we gaan hem zaterdagmorgen waarschijnlijk begraven.
Chico, Pucky en Fender hebben het nog niet echt door. Pucky zat al wel wat te roepen, maar gedraagt zich verder normaal. Fender riep wel naar Zipper toen ik hem even liet zien, maar toch heb ik het idee dat ze het nog niet helemaal door hebben.
Ik mis het ventje echt... het is nu zo stil, want normaal zitten Zipper en Fender 's avonds hele gesprekken te houden en nu hoor ik alleen Fender...
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Sara

Wat schrok ik ervan toen ik de topictitel zag,
wat een verdrietig nieuws dit. :(
Ik wil je heel veel sterkte wensen met dit verlies, en zeker wil ik zeggen dat je er helemaal niets aan kunt doen. Parkietjes zijn zo'n kwetsbare diertjes, en het is echt niet makkelijk te zien dat er iets ernstigs aan de hand is of dat een parkietje gewoon zijn dagje niet heeft.
Nogmaals heel veel sterkte met dit verlies, aan jullie en aan Zippers parkietenvriendjes.

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Mars

Oh nee... koude rillingen...

Lieve Marjolein, soms kijk je dingen even aan... Dan lijkt het goed te gaan of ga je er vanuit dat het misschien even een min dagje is. Je gaat er vanuit dat je je kleintjes als geen ander kent. Dit kan ons allemaal overkomen... Neem het jezelf niet kwalijk.

Het is een prachtig beeld dat je ventje in je handen gestorven is, hij vond dat het juiste moment om te gaan.

Sterkte ermee en probeer het los te laten... je hebt hem niet mogen helpen.

Liefs Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Ingrid

Wat een zeer verdrietig en onverwacht bericht  :( :(
Alles is al gezegd en ik sluit me daarbij aan...

Lieve Zipper, kijk af en toe even naar beneden vanachter de Regenboogbrug, je wordt enorm gemist door je gevleugelde en ongevleugelde huisgenoten!


Meltjuh

Oh Mar... Wat zal dit een klap voor jullie zijn... Je arme ventje...
Lieverdje ik denk aan je! Neem het jezelf niet kwalijk... Je doet alles voor je vogeltjes vanuit je hart!
Heel veel sterkte voor iedereen daarzo

Een dikke knuffel vol liefe voor jullie allemaal!

roha

Oh Marjolein, met een traan in mijn oog door het lezen van je bericht, wil ik mij aansluiten aan alle mooie woorden die er zijn gezegd.  :(

Ik hoop dat jullie een mooi plekje kunnen vinden voor jullie lieve Zipper.

Sterkte voor jou en Ramon en de parkietjes.

Liefs Hanneke

Ilse*

Mar, nee! :'(
Ook hier tranen in mijn ogen...
Wat ontzettend verdrietig dat Zippertje is overleden... Het lieve kereltje...
Och meid, heel veel sterkte! Ook voor Ramon.
Ook ik denk aan jullie en je moet je niet schuldig voelen, echt niet!

Ik wil me verder aansluiten bij alle mooie dingen die er zijn gezegd
Je hebt alles voor hem gedaan, zo erg dat het zo moest gaan :(
Heel veel sterkte...

Een hele dikke knuffel!
Liefs, Ilse

Milo-Pixel

nee  :'( wat erg!! hij heeft het heel goed gehad bij jullie...!

heel veel sterkte...

groetjes,Marit

Siempke

het is gewoon niet leuk meer als ik kijk naar hoeveel vogeltjes deze tijd sterven  :(
sterkte  :(

Milo-Pixel

Citaat van: Siempke op december 20, 2007, 22:10:47
het is gewoon niet leuk meer als ik kijk naar hoeveel vogeltjes deze tijd sterven  :(
sterkte  :(

het valt mij inderdaad ook op dat het er zo veel zijn...  :'(

Kleintjes

Hoihoi,

Jemig Marjolein, wat vreselijk dat Zipper is overleden  :( En zo onverwacht ook nog eigenlijk.

Je hebt gedaan wat je kon, dus twijfel niet aan jezelf. Ik ken 't gevoel en de situatie 'n beetje: Je parkeitje voelt zich niet lekker maar is na 'n paar dagen weer op de been. Hier zie dat ook wel eens en er is nooit wat echt aan de hand. Iedereen voelt zich wel eens niet helemaal lekker, bij parkietjes komt dat ook wel eens voor. Dus twijfel niet aan jezelf, je deed wat je kon.

Wij zessen willen jullie veel sterkte wensen met 't verlies van kleine Zipper en toch nog (beetje krom misschien) fijne feestdagen wensen.

Groetjes, heel veel sterkte en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Stijn

Hij is nu gezellige bij zijn andere parkieten vriendjes in de parkietenhemel.
Veel sterkte, ik verweet het mezelf ook toen mijn 2de vogeltje overleed omdat ik naar school moest en hij zat doodziek thuis en mijn ouders waren op het werk
maar je wordt er niet beter van door het jezelf te verwijten, de goeie tijden daar moet je naar kijken wat je allemaal wel niet heb gedaan voor je lieve vriendje wat voor leuke dingen jullie wel niet zijn tegengekomen

Caradow

Hey lieve Mar en Ramon,

Heb je gisteren al even aan de telefoon gehad, maar ook hier nogmaals heel veel sterkte meid! En je weet het lieverd, verwijt jezelf niets..

dikkke knuf van ons allemaal

guuske

wat vervelend zeg.
Heel veel sterkte en ik hoop dat jullie morgen een mooi plekje voor hem vinden.

Chicowen

Hej allemaal,
Jullie zijn allemaal zo lief!
Ik moest vandaag helaas werken... dat was wel heel lastig. Ik moest om 7 uur de deur uit en had echt moeite met weggaan. Ik was bang dat als ik straks weer thuis zou komen, dat er dan weer iets mis zou zijn.
De eerste 2 uur op mijn werk was ik compleet niet geconcentreerd, dacht constant aan Zipper. Gelukkig ging het daarna beter en heb ik toch nog wel wat kunnen lachen op mijn werk (daar is het eigenlijk altijd wel gezellig en wordt er elke dag best veel gelachen).
Nu ik thuis ben heb ik het echt weer moeilijk... zie de andere 3, die gelukkig niks hebben nu. Maar dan denk ik aan Zippertje... ik weet niet of het me lukt om hem morgenochtend al te begraven... ik ben denk ik gewoon nog niet zo ver. Maar dat zie ik morgen wel.
De rare, grappige eigenschappen... nu verzorgen ze nog tranen, maar over een tijdje zal dat hopelijk wel beter gaan.
Echt heel erg bedankt voor al jullie berichtjes/pb's/telefoontjes, het doet me echt heel veel goed.
Liefs!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Sarina

Hoi Mar

Heb je gister al even op msn gesproken, en ik vind het zo erg voor je dat zipper er niet meer is
Via hier wil ik je dan ook nog even heel veel sterkte wensen

En zoals hier nog verteld is, je hoeft je niet schuldig te voelen, Zipper heeft een mooi, gelukkig en super goed verzorgd leventje gehad bij je.

Heel veel sterkte en dikke knuffel

Mvg Sarina

Isis

wat erg ,heel veel sterkte :(

Idske

Hoi Marjolein,

Wat erg!  :'(

Heel erg veel sterkte gewenst met het verlies van Zipper!

Een hele dikke knuffel voor jullie allen van ons!

Groetjes en liefs Idske

Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

hillie

O Marjolein wat een droevig nieuws over zipper :(
Maar verwijt je zelf niks dat kan iedereen overkomen dat je denkt dat het goed gaat en achteraf toch niet.
Veel sterkte toegewenst met dit verlies.

Maur@

Ik kom nog maar weinig hier langs wandelen. Gewoon door de drukte van het werk, ook veel 's avonds werken. Ik vind het heel erg dat Zipper dood is. Helaas zoals wij allemaal weten laat je gras pas zien dat het heel erg is als het vaak al te laat is. Heb er 3 meegemaakt hier. Ook hier met alle zorgen ten spijt en de goede zorgen van van Doormalen hebben zij het ook niet gered. Met Hompeltje en Ivory kwam ik ok bij hem. Kan je weinig troostwoorden geven, er zijn zo weinig troostwoorden. Sterkte klinkt altijd zo algemeen. Weet dat je hier niets aan had kunnen veranderen, van de één op de andere dag is maar 48 uur. wat mij wel opvalt is dat als vogels, als ze huisvogels zijn, toch hun instinct hebben om te overleven. En dat is verbergen dat je zwak bent want anders ben je prooi. Gaasperplas, ik heb er heel dichtbij gewoond. Mooie plek om hem te begraven. Aan het water, onder een bosje. 

Chicowen

Zodra de vorst een beetje uit de grond is, gaan we hem op een mooie ochtend begraven.
Met de andere drie gaat het redelijk, ik vind dat ze het heel goed doen. Ik merk wel duidelijk aan Pucky dat ze haar ventje mist. Ze trekt steeds meer naar Chico toe, die dat natuurlijk niet gewend is en haar dus ook regelmatig wegjaagt (niet altijd, soms mag Pucky wel heel lief naast haar zitten).
Omdat we zien dat Pucky het er zo moeilijk mee heeft, hebben we besloten dat we er toch een nieuw ventje bij gaan halen. Er zijn momenteel helaas niet veel adresjes, dus we gaan donderdag naar de Vogelkelder. Waar Mel ons waarschijnlijk alle lieverdjes probeert aan te smeren. :P ;)
We hebben donderdag 's ochtends eerst een afspraak bij Van Doormalen, omdat ik toch de andere 3 even wil laten checken. Hierna gaan we naar Den Haag.
Zelf ben ik er nog niet aan toe, maar het is het beste voor Pucky, de arme schat.

Liefs!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Mars

Nou ja, als dat het beste is, dan kun je dat beter wel doen. Dan wordt het evenwicht ook weer hersteld.

Sterkte met begraven. Zo met de kerst zullen we een lictje voor hem branden.

Liefs Mars
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Chicowen

We hebben Zipper vandaag begraven. Hij ligt nu in een heel mooi doosje onder de bomen bij de Gaasperplas. Een kaarsje voor hem branden daar in de buurt ging helaas niet, aangezien het te hard waaide.
Hij zal daar fijn kunnen rusten, met uitzicht op de Gaasperplas.
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Caradow

Een waardig afscheid :)

Sterkte Mar en Ramon, nu kunnen jullie het hopelijk ook een beetje afsluiten...

Liefs, Renate

Ilse*

Inderdaad een heel mooi gebaar.

Ik heb de Gaasperplas zelf bij jullie gezien en ik vind het een hele mooie plek :)
Nogmaals sterkte en ik hoop ook dat jullie het een beetje een plaatsje kunnen geven...


Liefs, Ilse

Tjipie lover

Hey ik lees dit nu pas.
Ook ik zit met tranen in muh ogen.
Jij hebt hem een heel fijn plekje gegeven in jou huis, hoop voor hem dat ie zijn rust vind en dat waar hij is hij ook een mooi plekje krijgt.
Voor zijn vriendinnetje hoop ik dat ze op haar nieuwe mannetje net zo gek word als ze was op die lieve Zipper.
Hier is het gelukt.
Mijn Donder heeft zijn geluk gevonden met Flits, zag hem haar laatst een paar x voeren.
Zijn echt ontzettend veel gegaan dit jaar!

Voor 2008 hoop ik op een beter jaar, dat er hopenlijk minder van onze lieverds zullen gaan.
En ook hoop ik op een mooi broedjaar, dat we veel nieuwe vriendjes mogen krijgen.

heel veel sterkte.

Even een vraagje aan de beheerders: kunnen we niet een topic creeeren voor alle schatjes die we allen dit jaar zijn verloren.
Als eerbetoon aan hun die wij zo lief hebben gehad!!

Groeten Ank.

Rianntjee

hey
veel sterkte met het verlies van je parkietje
rust zacht lieve Zipper  :(

liefs Rianne

smartie

Ik ben ook weer een tijdje niet hier geweest en schrik weer op van dit bericht. Ik wil jullie heel veel sterkte wensen de komende periode. Gelukkig heeft Zipper een goed thuis gehad met lieve vriendjes en is rustig naar de regenboogbrug vertrokken in JOUW handen. Ik snap dat jullie er niet aan toe zijn maar vind het super dat jullie toch een nieuw parkietenvriendje gaan uitzoeken voor Pucky. Het zal het verlies niet minder maken, maar hopelijk komt er weer wat vreugde en leven in jullie huis!

Veel liefs!!

Chicowen

Hej allemaal.

We hebben sinds donderdag onze nieuwe gevleugelde vriend in huis. We zijn donderdag ochtend eerst naar de dierenarts geweest met de andere 3, die zijn gelukkig allemaal gezond, hooguit wat dik.  :-X
Ons nieuwe ventje heet Yno en het is echt een schatje. (voor foto's, zie het album ;) )
Hij zit inmiddels al bij de rest in de kooi, want dat wilde hij heel erg graag (zodra hij in zijn eigen kooi zat begon ie als een bezetene door de hele kooi te klimmen). De rest van de tijd is hij erg rustig... te rustig naar ons idee. Vandaag waren wij een deel van de dag niet thuis, maar we hebben de warmtelamp voor hem aan gelaten en hij zit hier toch eigenlijk wel de hele tijd voor. Hij zit gewoon meer dan 3 kwart van de dag te suffen, eet wel (maar niet heel veel), maar zit toch wat suf bollig zeg maar. Dit is naar mijn idee niet helemaal normaal en ik weet dat ik overbezorgd ben sinds Zipper is overleden, maar hoogstwaarschijnlijk gaan we morgen toch nog even met Yno naar de vogelarts.

Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor jullie lieve berichtjes en jullie steun.
Zipper heeft nu een mooi plekje gevonden en hopelijk is hij heel gelukkig achter de regenboogbrug. Daar zal hij op zijn vriendjes en vriendinnetjes wachten, samen met alle lieverdjes die daar al zijn.

Om het af te sluiten, mag dit topic van mij een slotje.
Nogmaals heel erg bedankt allemaal.

Liefs
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Caradow

Lieve Marjolein,

Goed dat je een nieuw kereltje in huis hebt gehaald. ik hoop dat hij helemaal in orde blijkt te zijn en dat het voor nu alleen nog onwennigheid is.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst :)

Liefs, Renate

Ingrid

Lieve Marjolein,

Heel veel plezier met Yno, hopelijk is het overbezorgdheid (erg begrijpelijk hoor ;)) en mankeert hem niets.
Op jouw verzoek krijgt dit topic een slotje *KLIK*

Groetjes, Ingrid