Bol zitten?!

Gestart door milena, december 18, 2007, 21:59:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

milena

 Hallo,

:o Mijn parkietje zit volgens mij (zie foto) hartstikke bol! Ik maak me grote zorgen, want laatst had hij ook al ontlasting aan zijn kont zitten.

De foto's zijn onduidelijk, maar je ziet waar het over gaat ;)

Kan iemand mij helpen?
Mijn parkietje eet veel en slaapt ook wel veel ( nog wel op 1 pootje)

Ik ben van plan om morgen de dierenarts te bellen

Veel groetjes! :-*

[verwijderd door de beheerder]

ciske

op die manier zie ik mijn parkietjes altijd maar heel even, als ze zich uitschudden.

persoonlijk denk ik dat het inderdaad verstandig is de dierenarts te raadplegen, of beter nog, een vogelarts.

groetjes, bas

Mars

oei, dat ziet er niet goed uit.
Hopelijk heb je een afspraak bij de DA?
Houd je ons op de hoogte?

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

milena

Jah, ik ga naar een dierenarts. Deze heeft verstand van vogels. Mijn tante heeft er een goeie ervaring mee (haar parkietje werd weer helemaal beter door het advies van die dierenarts).

En ik houd jullie op de hoogte ;)

Ik ga de dierenarts zo bellen, nog even met mijn moeder overleggen of het 'smiddags of 'savonds beter uitkomt ;)

Veel groetjes! :-*

milena

Haai,

Vandaag kon ik alleen komen om kwart voor 12. Dat kwam niet zo goed uit. Heb nu een afspraak voor morgenavond om 10 voor 7 ;)

Veel liefs!! :-*

Milo-Pixel

goed dat je een afspraak heb, hou je parkietje maar lekker warm door een warmte lamp erbij te zetten, of de verwarming een graadje hoger te zetten. laat je het weten hoe het gegaan is morgen?

groetjes,Marit

milena

Zal ik doen ;)

En de verwarming staat al wat hoger :D

Veel liefs! :-*

milena

Ben net terug van de dierenarts. Hij heeft de ontlasting gecontroleerd en naar Yokie gekeken. Er bleek niks aan de hand te zijn.

Maar beter één keer te veel, dan één keer te weinig naar de DA ;)

Veel liefs!  :D :-*

Ingsu

Dat is een hele geruststelling! Maar zit je vogeltje nu dan niet meer bol? Want zoals op de foto's ziet hij er toch wel heel ziek uit.

Mars

Gezien de foto's vind ik dat een rare conclusie. Maar goed, misschien zie ik dat verkeerd?

Laten we maar hopen dat de DA weet waar hij het over heeft en de foto's een momentopname waren?
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Milo-Pixel

ik vind het ook wel een rare conclusie... als je parkietje de hele tijd zo bol zit zit er echt iets niet goed hoor..... of zat hij maar eventjes zo?

milena

Ik ben overdag naar school, dus kan ik niet zo goed zien of hij de hele dag bol zit. Maar ik heb er vandaag eens extra op gelet. Hij zit alleen zo bol als hij zit te dutten, verder niet ;)

Voor mij ook een hele gerustelling :D

Veel liefs! :-*

Kelly

Wat fijn dat er niets met je parkietje aan de hand is! Maar bol zitten tijdens het slapen is volkomen normaal, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Pas als hij de hele tijd er zo bij zit, dus ook als hij wakker is en je hem aandacht geeft, wijst dat erop dat hij niet lekker is.
Maar het is natuurlijk altijd goed om het zekere voor het onzekere te nemen voor je vogeltje.
Veel gezondheid, plezier en geluk toegewenst met je parkietje ;)!

Groeten, Kelly.

milena

Okej!

Dankje wel :D

Jullie ook allemaal veel gezondheid en geluk gewenst met jullie parkietje(s)

Veel liefs! :-*

Mars

CiteerPas als hij de hele tijd er zo bij zit, dus ook als hij wakker is en je hem aandacht geeft, wijst dat erop dat hij niet lekker is.

Sorry even off-topic, maar voor er misverstanden ontstaan:
Een parkietje zit inderdaad bollig als het slaapt, maar als het wakker is hoort het mooi strak in zijn veertjes te zitten. Als het dat dus niet zit (het zit wel eens bol) dan duidt dat op ziekte. Zoals Kelly schrijft: dat een parkietje pas ziek is als het de heel tijd bol zit, zelfs als je aandacht geeft, dan is een parkietje echt al heel erg ziek. Dat moment wil je niet bereiken.

Ik snap dat Kelly dat niet letterlijk bedoelt (hoop ik), maar even voor de duidelijkheid... Parkietjes zijn groepsdieren die aan elkaar en aan de vijand liever niet laten zien dat ze ziek zijn. Dat betekent dat ze goed zijn in het verbergen van ziekte. Vaak zie je aan een ziek parkietje op afstand dat het zich terugtrekt van de anderen of even bollig gaat zitten als de rest druk bezig is met andere dingen. Het is afweziger en gedraagt zich anders dan anders (wat lastig is bij de van nature wat rustigere parkietjes), ook kan het meer eten of drinken of juist minder en meer slapen. Zodra jij als baasje, of je nu een goede band hebt met je parkietje of niet, richting kooi gaat zal het parkietje over het algemeen snel doen alsof er niets aan de hand is.

Groeten en fijne kerst,
Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Kelly

@Mars:

Ik wilde het verschil aanduiden tussen bol zitten tijdens het slapen en als het overdag gebeurt. Maar inderdaad, als een parkietje er zo bijzit als ik beschreef, dan is hij al veel méér dan 'niet lekker'. Dus, mocht je het met eerdere signalen niet helemaal vertrouwen, ga dan vooral naar de DA/VA!  :)
Dat bedoelde je toch? Jij bent duidelijker (en meer kundig) met je uitleg dan ik! ;)

Groetjes, Kelly.

milena

#16
Dankje :D

Jah dat bedoelde ik inderdaad ;)

Op verzoek krijgt dit topic een slotje *KLIK*. Gr. Ingrid