rui.

Gestart door lien, december 15, 2007, 17:43:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

lien

even een vraag kon niet echt een duidelijk antwoord vinden bij het zoeken.
is het normaal als de beide lange staart veren tegelijk uitvallen?
(ja gismo heeft altijd twee lange staart veren) .
wie heeft antwoord voor mij.

          groetjes lien.

tup en joep

ze zijn bij mij pas ook in de rui geweest en toen heeft tup ook allebei haar staart veren verloren
en die heeft ze ook weer gewoon terug gekregen dus ik denk dat het voledig normaal is
ze veliezen ze soms albei teglijk in de rui

groeten andrea

Milo-Pixel


roha

Jambo heeft ook in zijn 1e rui beide lange staartveren verloren en nu alweer, maar volgens mij is hij nu, de 2e keer ,ondeugend geweest en onze staartentrekker Eunice heeft hem goed te pakken gehad  :-X Ik vond de langste veer terug en er zat aan het einde een knak in.
Maar Jambo vliegt er net zo hard en kunstig om!  :)

Tjipie lover

toen ik ging verhuizen hierheen heeft kimi zijn staartveren op een andere manier verloren/ ja erg zielig en was boos op mijn vader.
ze moesten even met zijn allen in een normaal formaat kooi dus moest mijn vader de vogels vangen en had ie kimi bij zijn staart te pakken gehad :(
vond ik dus heel zielig voor hem!

maarjah inderdaad kunnen ze ze ook bijde verliezen in de rui en dat is altijd beter dan een mens die staartveren eruit trekt.

x Ank.

Isis

Isis had tot voor kort ook maar een heel ort staartje.
Nu komen de pennen terug ziet er heel grappig uit :-X.

Mars

Het is dus best normaal, hoewel het hier nog niet eerder gebeurt was, totdat arme Milan in zijn eerste rui kwam en zijn lange staartveren verloor. Met zijn gewiekte vleugeltjes merkte Meltjuh terecht op: 'het lijkt wel een kruipertje'.
Gelukkig ziet hij er nu eindelijk weer stukken beter uit! Maar ik vond het teruggroeien van de staartveren erg lang duren! Het heeft 1,5 maand geduurd hier... Bij jullie ook?

Groetjes Marcia

*de foto's komen Mel :)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

ciske

ciske is ze kwijt geraakt door een hond, had een paar slagpennen en beide staartveren te pakken.
niet zo erg dat hij nie meer kon vliegen.

bij hem heeft het 2,5 mnd geduurt voor ze we weer waren en hij er weer goed uit zag.

dus kan inderdaad een poosje duren.

gr bas, ciske en ciska

ps, hij heeft nog steeds niet geleerd niet vlak over een hond te vliegen en hem uit te dagen, nou is die van mijn ouders een stuk rustiger als die van een vriend van me (die dus de veren te pakken had.)

iemand een id dat af te leren?


Milo-Pixel

Citaat van: Mars op december 16, 2007, 21:52:08
Maar ik vond het teruggroeien van de staartveren erg lang duren! Het heeft 1,5 maand geduurd hier... Bij jullie ook?


nee, na 3 weken waren er weer volledige staarveren...  ???  is Milo nou super snel ? :P of duurde het bij jou te lang?

Mars

Ik denk dat Milan erg langzaam is. Daarom stelde ik de vraag ook. Volgens mij hebben de anderen er nooit zo lang voor nodig, maar dat is dan ook moeilijker te controleren omdat ik ze de veren nooit tegelijk heb zien verliezen.
Maar goed, het maakt niet uit, Milan is gewoon een beetje een heftige ruier en tja dan moet ook alles weer opneiuw aangroeien en dan kan het misschein wat langer duren dan normaal  :D
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

roha

Citaat van: ciske op december 16, 2007, 22:27:29
ciske is ze kwijt geraakt door een hond, had een paar slagpennen en beide staartveren te pakken.
niet zo erg dat hij nie meer kon vliegen.

bij hem heeft het 2,5 mnd geduurt voor ze we weer waren en hij er weer goed uit zag.

dus kan inderdaad een poosje duren.

gr bas, ciske en ciska

ps, hij heeft nog steeds niet geleerd niet vlak over een hond te vliegen en hem uit te dagen, nou is die van mijn ouders een stuk rustiger als die van een vriend van me (die dus de veren te pakken had.)

iemand een id dat af te leren?



Hond en parkiet niet samen vrij in dezelfde ruimte lijkt mij de beste oplossing, voor t een keer echt verkeerd gaat!  ;)

ani

Birdy zit momenteel in zijn eerste rui (jeugdrui heet dat las ik ergens)
en eergisteren heeft hij op dezelfde dag z'n twee prachtige staartveren
verloren! Ik had hier bij Parkietenfreak er al iets
over gelezen, dus was niet bezorgd. Bird heeft nu een kort staartje,
maar heeft daar zelf in het geheel geen last van, ook niet betreft vliegen.

Ik hoop dat er weer gauw van die prachtig getekende lange staartveren
bij hem aangroeien  ;)

Rianntjee

van welke tijd tot welke tijd zijn parkieten eigenlijk in de rui?? ::)

Sonja

Hoi Rianntjee,

Welkom op het forum! :)

Over de rui is al heel erg veel geschreven, je kunt met de zoekfunctie van het forum dan ook  heel simpel een antwoord op deze vraag vinden. ;)

Deze keer heb ik even voor je gezocht:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=7344.0

Groetjes, Sonja.