Ziek??

Gestart door Char., december 16, 2007, 11:38:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Char.

Hallo,

Wij hebben zinds een paar maanden een parkietje, Purple.
Hij is erg levendig, lief, en hoe raar het ook mag klinken.. hij was werkelijk vanaf de eerste dag al handtam.

Maar nu doet het steeds iets heel raars,
Als hij lekker bij me zit, gaat hij na een tijdje kokhalzende bewegingen maken.. en dan 'boert' hij zaadjes op.

Wat is er aan de hand? is hij misselijk, allergisch of zijn de zaadjes de groot??

Alvast bedankt voor de hulp  ::)

Char

Milo-Pixel

hoi char,

Jou parkietje wil je voeren. Dit is hartstikke lief bedoeld. Je bent zijn vriendje ;) parkietjes die met zijn 2en zitten doen dit bij elkaar, als ze elkaar lief vinden. jou parkietje doet dit dus bij jou.

groetjes, Marit

Char.

Oh, (nu voel ik me heul slim  :-X)

Goed om te horen, hardstikke bedankt =)

Tjipie lover

 :D
heerlijke opmerking hoor.
maar nog mooier dat het niets ernstigs maar juist wat leuks is toch.

groeten Ank.


Anita1983

Hallo Char,

Wat fijn dat je parkietenvriendje en jij het al zo goed kunnen vinden  ;D
Je parkietje vindt je inderdaad erg lief en wil hierom graag zijn voer met je delen.
Parkieten doen dit onderling ook bij elkaar.

Zaadjes uitspugen is overigens niet altijd onschuldig. Het kan ook duiden op kroponsteking.
Hier moet je vooral aan denken als het erg stinkt en je parkietje slingerende bewegingen maakt met zijn koppie. Dit doet hij dan niet wanneer hij bij je zit, maar continu.
http://www.parkietenfreak.nl/ziektengtmm.php

Aan je verhaal is niet af te leiden dat het om een ernstige vorm gaat, gelukkig ;)
Maar ik draag dit wel aan, zodat je wel op je hoede blijft en zaadjes uitspugen niet altijd als "onschuldig'' kunt zien.

Heel veel plezier met je parkietenvriendje!  ;)
Liefs, Anita