Hangkracht? En wat andere vragen

Gestart door SteelTitan, december 14, 2007, 11:10:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

SteelTitan

Hoi,
ik heb sinds gisteravond een nieuw parkietje, en Ice vind het helemaal leuk! :D
maar die nieuwe (heb nog geen naam) die hangt al bijna vanaf dat hij in zijn kooi ging (heel de nacht en nu ook weer heel de ochtend) aan de tralies (verticaal). Aan zijn pootjes en aan zijn bek. Ice hangt nu ook al een uur tegen de tralies aan van de nieuwe's kooi.

1) Hoe lang kan een parkiet zo hangen? Best bizar dat ze dat zo lang volhouden! Dus ik vroeg me af of jullie daar misschien iets van weten.
2) Enige reden dat de nieuwe aan zijn tralies blijft hangen, waarschijnlijk omdat hij eruit wil?
3) De kennismaking ging vrij goed, Ice ging op de kooi zitten en ze gingen met de snavels beetje tegen elkaar aan, leek net alsof ze aant zoenen waren met hun tongen. Is dit een goed teken?
Als ze allebei aan de tralies hangen, willen ze wel zo soms in de anders tenen happen (niet hard geloof ik)...niet zo lief toch? :)

Thanks ;)

Mars

Zo met het snaveltje geklemd aan de kooi is meestal angst... Vooral als hij stokstijf blijft hangen. Laat hem maar lekker even met rust, hij zal straks vanzelf op zijn stokje gaan zitten. Sommige parkietjes slapen zo, maar dit lijkt angst.
Als hij er uit wil zal hij waarschijnlijk meer heen en weer klimmen.

Een beetje snavelen is natuurlijk heel goed  :) Naar elkaars teentjes happen is vaak een soort van machtsspelletje, maar ook aandacht trekken of wegjagen.

groeten Marcia

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Ingsu

Ik had eerst ook een vogeltje die zo hing de eerste paar dagen dat ik hem had. Hij deed het alleen 's nachts als hij ging slapen en overdag zat hij wel op z'n stokjes. Hij was helemaal niet zo bang voor me, dus op een gegeven moment [na iets van 3 dagen] heb ik hem 's nachts steeds met m'n hand op z'n stokje gezet en na een paar keer bleef hij erop. Dus ik denk inderdaad ook, zoals Mars al zei, dat het angst is. Je vogeltje moet nog aan de nieuwe situatie wennen.

Groetjes, Inge

SteelTitan

Super, bedankt voor jullie reactie, nu heb ik weer wat meer inzicht in de parkietengeest :D

PS: 2 parkieten is veel leuker dan 1 parkiet...Ik kan gewoon aan Ice merken dat hij het super vind nog zo'n vogeltje!  ;D

Slotje plz ;)