Binkie's "gezwel"

Gestart door Caradow, december 13, 2007, 20:44:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Mars

Ja, dat denk ik ook. Als ik zo kijk naar Jim: die is ook altijd slecht voordat ik kan zien dat ze in de rui is. Ik zou het dus inderdaad daar op 'schuiven'.

Tjonge wat is Bink toch een bink, een dapper stoer ventje. Hij knokt zich er maar mooi doorheen. Dat het uiteindelijk mis gaat is duidelijk, maar hij gunt jullie nog wel even de tijd om van hem te genieten (en hij van jullie).

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Isis

geniet nog maar lekker van Binkie en hopelijk blijft hij nog een hele tijd bij je.

s-ke

Ik hoop voor jou dat Binky er nog lange tijd zal zijn en dat jullie samen nog heel mooie momenten
hebben!
Veel sterkte!
X

Caradow

Ik heb zitten twijfelen over een update..
Maar nu dan toch eentje..

Het gaat niet goed met Binkie, de afgelopen dagen gaat hij achteruit en ik verwacht dat het niet zo lang meer zal duren...

De afgelopen weken is hij verslaafd geweest aan onze zoutsteenlamp. 
Normaal komen ze daar heel af en toe en laat ik ze er ook niet lang zitten knagen,
omdat ze anders veel te veel zout binnenkrijgen, maar Binkie mag (bijna) alles. (gezien zijn situatie)
Het was zelfs zo erg, dat wanneer de deur van de voliere open ging smorgens, hij niet eens wilde opstappen,
maar gelijk langs ons heen vloog richting lamp.
Daar kon hij dan minutenlang zitten knabbelen en soms ging hij gewoon lekker zitten slapen op de lamp.
Zeker als de lamp aan is is dat lekker warm. De laatste 2 dagen is hij nog niet weer bij de lamp geweest.
Zijn ontlastig is slecht, dun slijmerig en soms zwart, terwijl hij wel eet. Hij eet weer een dubbele portie op het moment.

Deze 2 dagen heeft hij veel in het zonnetje voor het raam gezeten. Meestal op het rolletje van het rolgordijn, soms op het speeltuintje.

Vandaag schijnt het zonnetje niet en blijft hij in de kooi. Hij heeft even op de grond lopen scharrelen samen met Moppie
en toen hij weer omhoog widle vliegen ging dat niet.. hij kwam niet goed omhoog en belandde letterlijk 
bij mij op schoot, achter de computer.

Binkie weegt op dit moment nog maar 30 gram.. hij is de afgelopen maand weer 7 gram afgevallen.








Milo-Pixel

jeetje Renate...

Dat klinkt niet zo goed allemaal.. Het is echt nog zo'n tijd goed gegaan, jammer dat het toch weer slechter gaat...

Veel sterkte, Ik hoop toch dat hij nog een tijdje bij je mag zijn.

Groetjes, Marit

Sonja

Och Renate...wat verdrietig dat het nu toch slechter gaat met Binkie. :'(

Je weet natuurlijk dat het eraan zit te komen, maar toch....hoop je dan dat het nog een poos redelijk blijft gaan.

Ik hoop dat Binkie toch nog een poosje bij jullie mag zijn.

Heel veel sterkte....

Groetjes, Sonja.

Petr@

Heel heel veel sterkte Renate.

Groetjes Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Ilse*

Lieve Renate,

We hadden het er al over op MSN... Ik vind het echt zo erg voor je, en ik weet ook niet zo goed wat ik nu moet zeggen :(
Ik wens je heel veel sterkte in deze tijd, zo erg om je lieverdje zo te zien...
Hopenlijk blijft hij nog even, zonder pijn, bij jullie...

Sterkte...!

Heel veel liefs, Ilse

Meltjuh

Lieve Renaatje...

Ik wil je heeeel veel sterkte wensen. Het is niet niks om Binkie zo te zien... Je arme kleine wonder ventje :(

Een hoop troost knuffeltjes voor jullie allemaal!

Parkieten-Freak

Ook namens mij veel sterkte met je kleine ventje. :(
Laten we hopen dat hij ondanks de slechte prognose toch weer een beetje opknapt en hij nog heel lang bij jullie mag zijn!
Sterkte Renate!


roha

Oog Renate,

Ik wil je ook veel sterkte wensen voor je lieve Binkie en ook voor jullie allemaal.

Liefs Hanneke

hillie

Jeetje Renate...

Wat naar dat het met binkie toch opeens achteruit is gegaan.
Ik hoop dat je er toch nog even mag van genieten de laatste tijd.
En wens je veel sterkte toe de komende tijd nog

groeten hilde

Chicowen

Lieve Renate,
Je wist dat het eraan zat te komen, maar als het dan toch weer slechter gaat, is dat nog steeds erg moeilijk.
Hopelijk mag hij dit keer weer opnieuw een wondertje zijn, laten we daarop hopen.
Ik wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen, het is moeilijk je lieve ventje nu zo te moeten zien...
Liefs!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Diana

Hoi Renate,

ik wil je heel veel sterkte wensen en ik zal voor je duimen dat jou Binkie nog langer bij je mag blijven en hopelijk zonder pijn.

tup en joep

ook ik wil je veel sterkte wensen

Isis

oh arme Binkie, ik hoop dat hij toch nog een beetje opkanpt.
sterkte

Caviaplanet

Ik leef met je mee, mijn parkiet heeft ook een gezwel en met haar gaat het ook niet goed. De vraag die ik mezelf constant stel is: wanneer heeft ze geen parkietwaardig bestaan meer. Wat is dat toch verdomd moeilijk zeg. Ik ben nu zover dat ik eigenlijk voor haar hoop dat het binnenkort over is.
Het erge is dat je niet weet hoe een vogeltje zich voelt, heeft hij/zij pijn.... we hopen maar van niet.
Veel sterkte gewenst met Binkie, ik hoop dat hij, net als Dimitrietje, niet hoeft te lijden  :(
Groetjes
Jolanda

smartie

Ook al weet je dat je kan verwachten dat het ooit weer slechter gaat: door de goede momenten 'vergeten' we toch stiekem dat het onvermijdelijk is. En als het moment dan aangebroken is is het hoe dan ook VRESELIJK!

Ik hoop echt dat Binkie nog de levenslust heeft en nog een tijdje bij jullie kan blijven...
Ik zal voor jullie duimen...

veel sterkte en liefs,

Anita

Caradow

Binkie doet niets anders meer dan slapen en eten.
Hij vliegt wel kleine stukjes om ergens anders te gaan zitten, maar daar is het ook mee gezegt.

Als het zonnetje schijnt gaat hij het liefste in de zon achter het raam zitten. Dat is lekker warm.

Het einde nadert, alleen nog weer minder snel dan ik 2 dagen geleden had gedacht.

Ik heb niet het gevoel dat hij pijn heeft of echt lijdt.. Maar het moet niet al te lang meer duren. Mocht hij het weekend doorkomen en blijven zoals nu, dan denk ik dat ik toch maandag heel hard ga overwegen om de natuur een handje te helpen. Maar die beslissing is niet alleen aan mij...


De reden om tot maandag te wachten, mijn eigen egoisme.. mijn eigen VA is er deze week niet en als Binkie dan een beetje hulp moet hebben, zou ik het het liefste van haar krijgen. Maar voorwaarde is wel, dat het gevoel dat hij niet ondraaglijk lijdt blijft. Als ik denk dat hij lijdt, ben ik de eerste om al eerder een knoop door te hakken.

Ja het blijft moeilijk.. konden ze maar praten, zeggen wat ze zelf zouden willen...

Petr@

Hoi Renate is wens je de komende dagen heel heel veel sterke en veel liefs toe.




Groetjes Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016