engelse parkiet met grasparkiet een paartje,kan dat?

Gestart door hennyj, november 05, 2007, 15:42:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

hennyj

Kan iemand mij zeggen of een gewone grasparkiet ook een paar kan vormen met een engelse parkiet?
En kunnen deze paren,broeden en wat komt er voor soort uit?
Groeten
Henny

Mars

Ja dat kan: ze krijgen dan een soort van een gemiddelde van beide, een wat forsere parkiet. Vaak iets groter dan een Australisch grasparkietje, maar kleiner dan een Engelse. Ook kan het kuifje wat hoger zijn dan 'normaal'.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Cropje

Mijn Marie is half Engels! Je kan ook nog een verschil zien bij de ogen. Een Australische (gewone) grasparkiet heeft de veertjes rond zijn oogjes strak zitten, je ziet dan heel goed dat hij een rond oog heeft. Bij een Engelse parkiet zitten de veertjes rond de ogen wat minder strak, ze vallen er een beetje overheen, daarom lijkt het net of een Engelse parkiet amandelvormige oogjes heeft.

alex_croky

ik denk dat het een mooie baby word ha ha :-*
want ik ben zelf ook gek van Engelse grasparkieten maar toch vind ik de gewone wat eleganter en dat vind ik ook leuk dus ik denk dat het een mooi koppel word!! :P

Willemien

#4
Hoi

Alle 4 mijn vogels zijn half engels en erg mooi nou ja dat vind ik toch eigenlijk wel..
Vooral die slaperige blik in die ogen ...mooi

Groeten Willemien

Mensen
Let op dat dit hier geen chatten word
Chatten doen we in de chatroom
gr Safrena