Waarom een nieuwe (tweede) parkiet in een aparte kooi?

Gestart door Michelle, november 22, 2007, 12:26:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Michelle

Waarom moet je, als je er een tweede parkiet bij koopt, die eerst in een andere kooi plaatsen?
Ik wil misschien ook een tweede parkiet erbij maar ik heb niet nog een kooitje. En als ik die dan zou kopen kan ik hem nergens kwijt!
Kan ik de (eventuele) nieuwe parkiet niet gewoon erbij in het kooitje zetten?

Sonja

Hoi Michelle,

Deze vraag is al vaker gesteld op het forum. ;)

Je kunt er met de zoekfunctie veel informatie over vinden, o.a. hier:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=2324.0

Groetjes, Sonja.

Michelle

Ik weet niet of iemand deze vraag nog ziet, maar dat merk ik vanzelf wel.
Hoe oud kan een parkietje zijn dat hij er nog een nieuwe bij kan hebben?

Kleintjes

Hoihoi,

de leeftijd maakt niet uit als je nog 'n vriendje wilt halen voor je parkietje.

Ikzelf heb 'n oudere heer gehad (7 jaar) die na de dood van z'n vrouwtje alsnog 'n nieuw vriendje toen 6 weken) heeft gekregen. Die heeft op zijn beurt (toen ongeveer 'n 9 maanden) nu ook 'n vriendinnetje (oudje is vorig jaar overleden). 
Leeftijd maakt niet uit voor vriendjes, karakter wel 'n beetje. Daarom moet je (bij voorkeur) als je 'n vriendje haalt deze altijd even apart zetten in 'n kooi zodat ze aan elkaar kunnen wennen en er (mogelijke) ellende wordt voorkomen. Als ze na 'n tijdje aan elkaar gewend zijn, kun je ze eens samen los laten (mits ze tam zijn, wel zo handig).

Hoop dat je er wat aan hebt  :D

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Moppers

En om even te bevestigen dat de ervaring van Kleintjes geen uitzondering is dat leeftijd niet uitmaakt:
ik heb dezelfde ervaring. Jong bij oud, oud bij jong, dat gaat even goed als jong bij jong en oud bij oud (op voorwaarde dat je ze op de juiste manier introduceert natuurlijk). Ik heb al veel koppels meegemaakt waarbij de leeftijd verschilde (met als grootste verschil een 3 jarig mannetje bij een 12 jarig popje, ging prima). Ook bij de parkietjes bij de dierenambulance merk ik dat leeftijd geen enkele invloed heeft.
Volgens mij zijn parkieten zich gewoon totaal niet bewust van het verschil tussen jong en oud

roha

Hoi,

Ook ik wil mij aansluiten hier dat leeftijd niet uitmaakt, wel het karakter.
Hier hebben we vader en dochter als heel innig stelletje (moeders de vrouw is overleden), het leeftijdsverschil is ongeveer 4 jaar (weet niet precies hoe oud het mannetje is).