Nieuw Vriendje?!?

Gestart door Jade, december 05, 2007, 22:13:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jade

Goedenavond!

Ik heb of beter gezegd had 2 parkietjes, smoorverliefd en erg gezellig waren ze altijd met z'n tweeën. Maar nu is helaas het mannetje overleden en zit het vrouwtje dus alleen. Ik weet nu niet zo goed of ik nu een nieuwe parkiet (een nieuwe partner?!?) moet kopen om mijn vrouwtje gezelschap te houden. Weet een van jullie dit misschien?
groetjes

Willemien

Hoi

Het is wel leuk voor het vrouwtje dat ze weer een 'partner' krijgt..
Als je dit doet kun je het beste het nieuwe parkietje appart zetten en voorzichtig aan elkaar laten wennen..
Het beste is weer een man te nemen.. 2 vrouwtjes wil nog wel eens mis gaan..
Ik zou de vogel zeker niet alleen laten zitten word ze wel een beetje eenzaam denk ik..

Groeten Willemien ;)


Ilse*

Hoi Jade,

Welkom op het forum! :)

Allereerst sterkte met het verlies van je mannetjesparkietje :(
Als je merkt dat het popje eenzaam is en je bent er zelf ook aan toe om een nieuw vriendje te halen voor het popje, zou je dat kunnen doen. Het is wel het leukste voor het popje om een nieuw vriendje te krijgen.

Wees er alleen wel van overtuigd dat je popje helemaal gezond is. Misschien was je mannetjesparkietje wel ziek en is hij daar door overleden... Ik weet het niet :-\ Weet je waar hij door is overleden? Je kan het beste de kooi voor de zekerheid even grondig schoonmaken.

Als je zeker weet dat je popje gezond is, zou je een vriendje of vriendinnetje voor haar aan kunnen schaffen.

Groetjes, Ilse

Safrena

Hey Jade

Welkom op het forum

Veel sterkte met het verlies van je parkietje.

Verder sluit ik me heel graag aan bij de woorden van Ilse ;)

Als je popje goed gezond is, kun je er inderdaad een tweede parkietje bij gaan doen
Dat twee vrouwtjes niet goed zouden samen gaan is niet helemaal waar. Popjes kunnen prima bij elkaar, zolang er dan geen mannetje in de buurt komt, en ze voldoende ruimte hebben

Zelf heb ik altijd twee popjes gehad, en op een bepaald moment zelfs vier, en heb daar nooit problemen mee gehad.

Vele groetjes

Jade

Hey mensen!!

In ieder geval bedankt voor alle lieve reacties!! Mijn popje is prima gezond en de kooi heb ik meteen schoongemaakt! Dus denk dat ik zo maar even ga kijken naar een mooi vriendje voor Tinkerbell. :D

met vriendelijke groet,
Jade (en een iets blijer parkietje ;))

Jade

Hey!

Het is een mooie groene geworden, past goed bij mijn popje, nu nog een leuke naam verzinnen :)
bedankt voor de snelle reacties!
liefs

ciske

heb je een manneke of popje gehaald?

hoop dat ze veel plezier samen hebben.

gr bas, ciske en ciska