grasje met schurftmijt bij de dierenzaak pet's place..

Gestart door Milo-Pixel, december 07, 2007, 12:44:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Milo-Pixel

hey allemaal,

als ik van mijn stage kom, fiets ik altijd langs de pet's place in gouda. vandaag ging ik even naar binnen en ging even kijken hoe de parkietjes eruit zien. veel te kleine hokjes, maar gelukkig niet met zijn 8en in 1tje. toen viel alleen wel 1 parkietje op, een blauw wit bont mannetje. er zaten korstjes rond de neusgaatjes en het leek heel erg op beginnende schurftmijt. heb het meteen gezegt, en die vrouw die er was zei dat dat inderdaad zo was en dat ze het nog niet gezien hadden etc etc. ook zei ze dat de dierenarts daar regelmatig komt om de dieren te checken ??? weet niet echt of ik het geloof. ze zou hem in ieder gaval apart zetten. ik ga over een paar dagen weer even kijken, misschien dat deze winkel er echt wat aan doet maar iets in mij zegt toch echt van niet.. als er dan niks aan gedaan is haal ik mijn moeder wel over dat ik hem mee mag nemen, ik kan hem dan toch niet laten zitten? vind het echt jammer als ik dit soort dingen zie...

groetjes, Marit

Ilse*

Hee Marit,

Komt me bekend voor ;)

Heel goed dat je er wat van gezegd hebt!
Dat je over een paar dagen langs gaat, is prima. Maar of het goed is om eventueel het parkietje mee te nemen en zelf te behandelen weet ik nog niet :-\
Aan de ene kant je red er een parkietje mee, dat is heel goed! Maar wie zegt er dat ze er wat van opsteken, voor hetzelfde zit er over een paar weken weer parkietjes met schurftmijt... Je kan ze niet allemaal redden en het is bovendien de plicht van de dierenwinkel om goed voor de diertjes te zorgen! Zo niet, dan mag de dierenbescherming worden ingelicht.

Heel erg dat dit nog steeds zo voorkomt :(
Ik hoop echt dat ze het parkietje gaan behandelen!

Toen ik er wat van had gezegd, zeiden ze dat ze alle parkietjes zouden behandelen (omdat er best veel zaten met beginnend schurftmijt) en dat hebben ze dus wel gedaan, want ben er 2x per week langsgegaan en zag echt dezelfde parkietjes opknappen. En nu nog steeds zijn de beestjes daar goed verzorgd :-X Dus het heeft zeker geholpen!

Hoop dat ze ook naar jou luisteren en dat dit een oproep is voor mensen om echt naar het winkelpersoneel te stappen als er slecht verzorgde parkietjes (of andere dieren) in de dierenwinkel zitten!

Nogmaals goed dat je er wat van gezegd hebt! ;D

Groetjes, Ilse

Milo-Pixel

#2
Citaat van: Ilse* op december 07, 2007, 17:31:49
Heel goed dat je er wat van gezegd hebt!
Dat je over een paar dagen langs gaat, is prima. Maar of het goed is om eventueel het parkietje mee te nemen en zelf te behandelen weet ik nog niet :-\
Aan de ene kant je red er een parkietje mee, dat is heel goed! Maar wie zegt er dat ze er wat van opsteken, voor hetzelfde zit er over een paar weken weer parkietjes met schurftmijt... Je kan ze niet allemaal redden en het is bovendien de plicht van de dierenwinkel om goed voor de diertjes te zorgen! Zo niet, dan mag de dierenbescherming worden ingelicht.

hey ilse,

ik weet het, ik kan ze echt niet allemaal redden... ik zou het doen als ik er de ruimte voor had. Dit parkietje heeft nog maar beginnende schurft, zou het zo erg vinden als ik het erger zie worden. stel dat gebeurd dan licht ik de dierenbescherming in, want ze hebben gezegt dat de dierenarts zou komen, en dat ze zouden behandelen. stel het komt zover en ik bel de dierenbescherming, dan koop ik het parkietje.. ik wil toch graag (ooit) 2 mannetjes voor mijn meisjes, als ik dan dit éne parkietje een goed thuis kan geven..., dat doe ik liever dan een gezonde kopen en deze laten stikken. en ik hoop dat de winkel dan leert van de dierenbescherming en dat ze goed voor hun diertjes gaan zorgen..! maar ik zie wel wat er komen gaat, in eerste instantie ga ik gewoon volgende week even polshoogte nemen en kijken hoe hij erbij staat. ik probeer ervan uit te gaan dat ze het echt gaan behandelen.


veel groetjes, Marit

Willemien

Hoi

Dit heb ik ook eens gehad bij de welkoop in Putten..
Daar zaten er 2 met schurtmijt en ik had ook er wat van gezegd.. ze zouden er wat aan doen zeiden ze de volgende dag waren ze meteen weg ??
En een dierenspeciaalzaak in Putten heeft er één zitten die het heel erg heeft maar die zit appart en verkopen ze niet (die wil niemand kopen) heeft vergroeide snavel en vergroeide teennagels ..gek dat ze er niets aan doen eigenlijk..beestje krijgt nergens een plek woont al bijna een jaar in die dierenwinkel :(
Sommige mensen in zo'n winkel weten niet eens wat het is ??
Dus het komt toch geregeld voor helaas..

Groeten Willemien


Milo-Pixel

nou, ben vandaag weer langs de dierenwinkel geweest. er stond nu een andere vrouw dan die ik al had aangesproken vorige week. het parkietje zit er nog steeds, en er is echt niets te zien van behandeling. het is zelfs erger geworden.. ook laat hij zijn vleugeltjes wat hangen en was hij veel rustiger dan de vorige keer. ik heb zelf geen ervaring met schurftmijt dus heb geen idee of dit ook daadwerkelijk de symptomen zijn voor schurft. ook leek er een klein vliesje over zijn linker neusgaatje te zitten. eerst zat de schurft alleen rond de neusgaatjes, nu lijkt de hele neusdop aangetast. nog steeds niet ernstig, maar het zit er wel..! maarja, wat die vrouw tegen mij had gezegt is dus niet gebeurd (apart zetten, behandelen en het doorgeven aan andere die er werken om te bahandelen).... ben naar de vrouw toe gelopen en heb gezegt dat ik vorige week langs was gekomen dat het mij opgevallen was dat die parkiet schurft had. kreeg weer zo'n zelfde reactie als die keer daarvoor: o ja, je hebt gelijk... had ik niet gezien. dat gaan we behandelen hoor! ik denk dat ik weet waardoor het komt.. we hebben iemand gehad hier die een parkiet terug bracht, tja die zal het wel meegegeven hebben!! 
ze zegt nu dus dat ze een pipetje tegen schurft gaat geven. ik betwijfel het nog steeds, ik ga binnenkort weer langs. heb het nu tegen 2 werkende daar gezegt, en allebij zeggen ze het te behandelen.. nu moet dat toch echt gebeuren want ik wil het echt niet slechter zien worden dat dit!  >:(

Willemien

Hoi Milo-pixel

Ja ...reken er maar niet op dat ze de vogel behandelen .. kost geld snap je ??
Het is knullig maar ze doen er vaak echt helemaal niets aan. :-\
Als je zeker wilt weten dat deze vogel weer gezond word dan zal je (maar dat kan natuurlijk niet zo kun je oneindig doorgaan) hem/haar moeten kopen en zelf behandelen.
Ja ik ben het al vaker tegengekomen, ja vandaag zag ik een grasparkietenboek met op de cover een grasparkiet met schurft nou vraag ik je ??? >:(


Groeten Willemien

Milo-Pixel

#6
ben vandaag toch weer even langs gegaan. heb het parkietje niet goed kunnen bekijken omdat ze precies daar bezig waren, maar voor wat ik zag was het hetzelfde als de vorige keer. wel grappig, zag nu op het konijnenhok een sertificaat staan... eentje voor "goed verzorgde dieren, goed advies naar de klanten toe, en voor toezicht van de dierenarts"  ???  en er stond onderaan "LIEFDE VOOR DIEREN" ... heeft het dan nog zin om de dierenbescherming te bellen?? blijkbaar is er iemand geweest die die winkel goedgekeurd heeft.. en ondertussen zit er een ziek diertje!! heb een beetje het idee dat ik compleet machteloos sta.

is het trouwens verantwoord om dit parkietje misschien mee te nemen? zeg niet dat ik het nu zowiezo doe, maar is er dan een grote kans dat mijn meisjes schurft krijgen, ookal staan ze in aparte kamers??

Moppers

Was dat certificaat uitgegeven door de dierenbescherming? Je weet natuurlijk maar nooit wat voor lage eisen sommige simpele organisaties hebben om voor zo'n certificaat in aanmerking te komen. Misschien nog erger en hebben ze het gewoon zelf gemaakt (hierbij vinden wij zelf dat wij geweldig zijn blablabla maar we zetten er wel een andere naam onder).

Anyway, ik zou sowieso even contact opnemen met de dierenbescherming. Het niet geven van medische zorg wanneer dat nodig is, valt onder dierenmishandeling. En het is wel duidelijk dat deze Pet's Place nou niet echt staat te springen om het parkietje de juiste zorg op consequente wijze te bieden.
En zelfs als het certificaat wél van de dierenbescherming is, denk ik dat ze het wel zullen waarderen als iemand ze laat weten dat deze dierenwinkel hem inmiddels misschien niet meer waard is.

Wat betreft het meenemen van het parkietje... Ik zou het niet doen. Er zit een risico aan verbonden, ook als ze in aparte kamers staan. Het risico is wel klein.
Maar dan, dan heb jij het parkietje gered, en kan deze Pet's Place gewoon lekker hun gang gaan zonder voor hun fouten op te draaien. Je haalt 1 ziek parkietje weg en er komen er 2 voor terug. Je kunt ze niet allemaal redden. Door de dierenbescherming op de hoogte te brengen, kan je misschien wel voorkomen dat zo'n situatie in de toekomst nog kan gebeuren. Je kan natuurlijk altijd aan de dierenbescherming melden dat je erover denkt het parkietje in huis te nemen. Misschien dat ze dan aan je denken als ze vinden dat het parkietje niet bij Pet's Place mag blijven.

Een lastige situatie, maar machteloos ben je zeker niet.
Succes!

Caradow

Marit, als je het mij vraagt zeg ik niet aan beginnen.. hoe verleidelijk het ook is, je haalt je alleen maar meer zorgen op de hals. Je kunt ze niet allemaal redden. Je haalt deze op en volgende week zit er weer zon kneusje tussen.

Je kunt de dierenbescherming bellen en je verhaal doen. Dat er behandelt zou worden en dat dit in jou ogen niet gebeurt is en dat ze ook nog bij de rest zit. Een certificaat zegt niets, wanneer zoiets word uitgegeven is dat ook maar een momentopname..

Milo-Pixel

oke, niet aan beginnen dus.. jeetje dat is moeilijk.. zou het zo graag doen maar jullie hebben ook wel gelijk... ik ga denk ik morgen of vrijdag nog 1 keer langs, kijken of het dan verbeterd is. dan hoop ik ook dat er 1 van de twee vrouwen staan die ik al heb aangesproken en dan vraag ik gewoon, en hebben de medicijnen al geholpen?? ben benieuwd wat ze dan zeggen. zie ik dat het minder is, neem ik aan dat het behandeld is, is het hetzelfde of erger bel ik de dierenbescherming.

ik bel nu nog niet omdat het er nu hetzelfde uitziet als eergister, of zou het met zo'n pipetje nu al minder moeten zijn?

Mars

Vast niet...
Ik denk dat je daar zeker een week overheen moet laten gaan, voordat je echt resultaten kunt zien.

Ik heb zelf ooit zo'n pipetje gebruikt omdat ik een vogeltje probeerde te redden dat mogelijk wel in aanraking was geweest met schurftmijt. Als het zo'n dierenwinkelmiddeltje is, dan wordt dat in het nekje uitgesmeerd en dat ziet er meerdere dagen nogal kleverig uit. Bij mijn parkietje zorgde dat er voor dat hij zich heel erg ging wassen enzo met als gevolg dat het gelspul ook dagenlang rondom zijn koppie en snavelveertjes plakte.

Ik bedoel met dit verhaal aan te geven, dat het volgens mij, tenzij een dierenarts er aan te pas komt, wel zichtbaar zou zijn of er wat aan gedaan wordt. De vogel apart zetten is wel het minste wat ze kunnen doen om te voorkomen dat de rest het ook krijgt en dat zou je dus ook al kunnen controleren.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Milo-Pixel

Citaat van: Mars op december 12, 2007, 14:46:13
Vast niet...
Ik denk dat je daar zeker een week overheen moet laten gaan, voordat je echt resultaten kunt zien.

Ik heb zelf ooit zo'n pipetje gebruikt omdat ik een vogeltje probeerde te redden dat mogelijk wel in aanraking was geweest met schurftmijt. Als het zo'n dierenwinkelmiddeltje is, dan wordt dat in het nekje uitgesmeerd en dat ziet er meerdere dagen nogal kleverig uit. Bij mijn parkietje zorgde dat er voor dat hij zich heel erg ging wassen enzo met als gevolg dat het gelspul ook dagenlang rondom zijn koppie en snavelveertjes plakte.

Ik bedoel met dit verhaal aan te geven, dat het volgens mij, tenzij een dierenarts er aan te pas komt, wel zichtbaar zou zijn of er wat aan gedaan wordt. De vogel apart zetten is wel het minste wat ze kunnen doen om te voorkomen dat de rest het ook krijgt en dat zou je dus ook al kunnen controleren.

hoi marcia,

dan ga ik volgende week donderdag ook nog even kijken ;)

ze hadden gezegt dat ze hem apart zouden zetten, dit hebben ze niet gedaan. ik denk dat ik een ander pipetje bedoel dan jij, ze zeiden voor onder de vleugels. hoe zou ik dan kunnen zien dat hij écht behandeld word?? of moet ik dan wachten tot ik resultaat zie, of dat het erger word?

groetjes, Marit

Mars

Als hij er nog zit, gewoon weer hetzelfde verhaal beginnen? En als ze dan zeggen, we gaan hem behandelen, dan hebben ze het niet gedaan?
Of misschien heb je nog een vriend of vriendin die voor je wil doen alsof ze van niets weet en de schurftmijt bij de winkel te sprake brengen? Als ze dan antwoorden 'we behandelen het al', dan ga ik er vanuit dat ze het behandelen.

Volgens mij moet het spul 'tussen de vleugels', niet er onder. Maar goed dat kan ik moeilijk beoordelen ;)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Moppers

CiteerOf misschien heb je nog een vriend of vriendin die voor je wil doen alsof ze van niets weet en de schurftmijt bij de winkel te sprake brengen? Als ze dan antwoorden 'we behandelen het al', dan ga ik er vanuit dat ze het behandelen.
Oeh, oeh, oeh, mag ik, mag ik?
Hoewel ik niet van hypocrisie hou, wil ik dat hier best even opzij zetten in het belang van het diertje en daar als volledig onwetende 'klant' gaan kijken.
Ik kan vanmiddag zelfs nog, ik zit nu in Utrecht en kom toch met de trein door Gouda als ik naar Den Haag terug ga.

Pipetjes worden meestal 'tussen de schouderbladen' aangebracht. Bij parkietjes zal dat dan wel op de rug tussen de bovenste uiteinden van de vleugels zijn. het idee is dan het spul in de huid trekt, en via de bloedsomloop verspreid wordt en zo alle beesjes doodt.

Moppers

Nou, ik ben vanmiddag dus langsgeweest bij deze dierenwinkel. Ik zag niet 1, maar 2 parkietjes met schurftmijt in een beginstadium. Er zijn twee hokjes met in elk 3 parkietjes, en in elk hokje zat dus een getroffen parkietje. Ze zijn dus niet apart gezet, en de mijt heeft zich verspreid naar een ander hok.
Ik sprak de verkoopster aan. "Ja, de een hebben we van de week een pipetje gegeven." Daar was niets van te zien. En de ander dan? "Ja we geven ze sowieso eens in de zoveel tijd preventief een pipetje, dat is standaard bij ons." Die vrouw moet de politiek in, ze is goed in het ontwijken van de vraag.
Ik betwijfel of de dieren daarwerkelijk voor de mijt behandeld worden. Maar dat weet je natuurlijk niet zeker.
Ik heb gelijk na mijn bezoek aan de zaak Marit opgebeld. We geven ze nog even het voordeel van de twijfel. De rest mag ze zelf vertellen :)

Milo-Pixel

ja, ik werd vandaag ineens gebeld door marcia. Ik had geen idee waarom.. maar na het plan uitgelegt te hebben aan mij en het nummer van ingrid te hebben gegeven heb ik ingrid gebeld. het adres doorgegeven enzo. ben heel blij dat ze gegaan is want ik heb zelf gewoon nog geen ervaring met schurftmijt, ik wist alleen dat dat het was. en ik had dus gelijk, het is echt schurftmijt en niet iets anders. En het is dus niet alleen de blauwe.. maar ook nóg een ander! het is ook echt niet te geloven... preventief middeltjes geven, ik geloof er geen snars van..! Nadat ingrid geweest was, belde ze mij inderdaad weer op. Ze heeft dezelfde vrouw gesproken als ik, een ongelooflijk shagarijnig mens.. (sorry dat ik het zeg  ::) ) Ik vind het belachelijk dat ze zo met hun dieren omgaan, terwijl ze nu zelfs 3x!! aangesproken zijn door 2 verschillende personen. Ik heb aan Ingrid gevraagd wat ik nu het beste kan doen en daar is uit gekomen dat we ze nog even een krap weekje geven om te behandelen, en als ik er niks van zie, of enige verbetering, bel ik de dierenbescherming. ik heb ze dan ruim genoeg de tijd gegeven lijkt mij!

@Ingrid: SUPER dat je dit wilde doen!! ben er heel blij mee, gewoon omdat ik nu zeker weet dat ik het goed heb gezien!! wat een hart voor dieren heb jij! echt geweldig!

@Marcia: jij ook super bedankt voor het meedenken en doorspelen van het nummer van ingrid!!

Ik hou jullie op de hoogte.. ik hoop met goed nieuws maar ik betwijfel het..  >:(

Milo-Pixel

nou ik ben gister weer even langs geweest.. en je zult het niet geloven, maar volgens mij heeft mijn "gezeur" (en dat van ingrid :P ) geholpen! de schurft is minder bij het blauwe parkietje, bij het tweede parkietje kon ik het niet goed zien (welke bedoelde jij ingrid? kan je hem een beetje beschrijven??) de blauwe zat wel een beetje sufjes. niet bol, maar maakte geen geluid. Ik zag alleen geen teken van behandeling? zou het dan toch iets zijn voor onder de vleugel, zoals die vrouw zei?

Idske

Jullie zijn goed bezig mijn complimenten!!!  ;D

Hopelijk is het nu voorbij en word de schurftmijt behandeld.

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Moppers

Citeerwelke bedoelde jij ingrid? kan je hem een beetje beschrijven??
Het was een van de drie parkietjes in het andere hokje links. Groen geel (wildkleur), volgens mij een mannetje.

Mooi dat het geholpen heeft! Zo zie je maar, je bent echt niet machteloos in zo'n situatie.
Misschien dat het blauwe parkietje net gegeten had, en dat hij daarom even rustig zat om het eten te laten zakken.

Annika

wat goed dat jullie je zo hebben ingezet voor deze parkietjes met schurftmijt. ;D

Morgen kan ik als het goed is de dierenbescherming bellen om te vragen wat er gebeurd is na mijn melding van de jonge parkietjes die met veel te veel en te weinig eten zaten afgelopen maand. Ook bij Pet's place dus ... ik ben benieuwd.