Witte ontlasting en soort hoest?

Gestart door Viva Forever, december 06, 2007, 21:23:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Viva Forever

Heel vreemd, mijn moeder heeft drie parkieten, waarvan een een wel heel vreemde kleur ontlasting heeft. Namelijk wit! We weten niet welke parkiet het is. Volgens een dierenwinkel kan dit wormen zijn...heeft iemand enig idee wat dit kan wezen? Ze zijn allemaal heel vrolijk en tierig, geen een lijkt ziek ofzo...

Mijn eigen parkiet heeft een soort van hoest, ik weet niet hoe ik het echt omschrijven moet...het lijkt een soort van niezen of kroppen, maar klinkt een beetje verkouden. Is dit ernstig, of gaat dit weer gauw over?


Milo-Pixel

Citaat van: Viva Forever op december 06, 2007, 21:23:10
Heel vreemd, mijn moeder heeft drie parkieten, waarvan een een wel heel vreemde kleur ontlasting heeft. Namelijk wit! We weten niet welke parkiet het is. Volgens een dierenwinkel kan dit wormen zijn...heeft iemand enig idee wat dit kan wezen? Ze zijn allemaal heel vrolijk en tierig, geen een lijkt ziek ofzo...

ik zou toch even proberen te zien welke parkiet het is. gewoon even een tijdje goed naar ze kijken, parkietjes poepen best veel dus zal je waarscheinlijk snel weten welke parkiet dit is. hou deze parkiet dan wel even goed in de gaten, wit is niet hoe het normaal is. is het ook echt een drapje? wat milo wel eens heeft is dat het er wit uitzien maar dat er nog wel een groen vast stukje poep zit (bijv. bij opwinding of na het vliegen) . laat zoiezo de poepjes even nakijken.

Citaat van: Viva Forever op december 06, 2007, 21:23:10
Mijn eigen parkiet heeft een soort van hoest, ik weet niet hoe ik het echt omschrijven moet...het lijkt een soort van niezen of kroppen, maar klinkt een beetje verkouden. Is dit ernstig, of gaat dit weer gauw over?

alle parkietjes niezen wel eens, ik weet niet of dit is wat je hoort, dit doen ze gewoon om even het stof uit hun neusje te halen. heeft ze een snotneusje of slijm uit haar bekje?

groetjes, Marit


Viva Forever

Citeeris het ook echt een drapje?
De poepjes zijn heel stevig..en egaal wit. Geen andere kleur eraan vast. Het zijn net kleine kalksteentjes. We hebben al gekeken of we het konden ontdekken welke het was, maar dat valt niet mee!

Citeerheeft ze een snotneusje of slijm uit haar bekje?
Nee, er is niets te zien bij hem.

Milo-Pixel

Citaat van: Viva Forever op december 06, 2007, 21:37:04
De poepjes zijn heel stevig..en egaal wit. Geen andere kleur eraan vast. Het zijn net kleine kalksteentjes. We hebben al gekeken of we het konden ontdekken welke het was, maar dat valt niet mee!

...Nee, er is niets te zien bij hem.

ik zou als ik jou was de poepjes even na laten kijken. het klinkt namelijk wel echt heel raar, misschien dat iemand anders weet wat het is maar ik weet het niet, sorry.

als er niks van snot of slijm aanwezig is, zal het waarschijnlijk gewoon het neusje stofvrij niezen zijn. als je het zelf toch niet vertrouwd kan je even een da of het liefst va bellen of langsgaan.

groetjes, Marit

Viva Forever

Ik heb net ergens iets gelezen over ander soort voer. Ik zal even aan haar vragen of ze in die tijd missch ander voer is gaan gebruiken, soms reageren parkieten daar ook op.
In ieder geval bedankt voor je advies, Marit

Groetjes
Nancy

Safrena

Hey Nancy

Zover ik weet gaan de poepjes niet helemaal wit zien door ander voer te gaan geven. Poepjes kunnen een beetje verkleuren, maar niet helemaal wit worden.

Persoonlijk zou ik dus zeker de raad van Milo-pixel opvolgen en die rare kleur poepjes een keertje laten onderzoeken door een vogelarts, en goed in het oog houden welke parkiet die poepjes legt, om indien nodig te behandelen

Vele groetjes