Topic gesplitst: Probleem met woonruimte

Gestart door judithdejong, november 05, 2007, 14:02:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

judithdejong

@danielle; Vaak wordt onder huisdieren alleen honden/katten verstaan en geen vogels. Althans zo heb ik het begrepen van onze 'huisbaas'. Wij mochten ook geen huisdieren meenemen maar ja toen had ik Baco al wel. Vogels worden daar niet onder verstaan.
Dus ik denk dat het geen probleem is.

groetjes,
judith

Mars

Zo'n situatie is natuurlijk altijd lastig en het is al moeilijk genoeg om woonruimte te vinden (op korte termijn) soms. Ik zou het inderdaad gewoon voorleggen aan de huisbaas/overige huisgenoten.
Het wordt dus een persoonlijke afweging: hoe zwaar laat je de vogels meetellen... Ook kun je kijken naar de tijd dat je ergens wilt gaan wonen: als het om een tussenoplossing gaat (je verwacht weer binnen een jaar te verhuizen bijvoorbeeld) dan kun je eens rondvragen bij familie of vrienden of zij niet op (een deel) van je vogels kunnen passen. Een beetje rondvragen kan dan altijd helpen  ;)

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Moppers

CiteerVaak wordt onder huisdieren alleen honden/katten verstaan en geen vogels. Althans zo heb ik het begrepen van onze 'huisbaas'. Wij mochten ook geen huisdieren meenemen maar ja toen had ik Baco al wel. Vogels worden daar niet onder verstaan.
Dus ik denk dat het geen probleem is.
Dan heb jij met een uitzondering te maken. De meeste mensen zijn er heel erg zwart wit in, zelfs een klein visje is dan al niet toegestaan. Over vogels bestaat vaak ook het argument dat ze geluid produceren (tenminste, dat is gewoon een feit, maar het argument is dan dat dat storend is). Enkele huisbazen zijn er heel soepel over. Dus Danielle, probeer het gewoon, wie weet heb je met zo'n soepel persoon te maken.

Ik kan me voorstellen dat het een moeilijke positie is. Je moet weg, maar je wil je beesjes niet kwijt.
Kijk het even aan, wie weet lukt het je om gewoon iets te vinden waar je ze kan houden. Anders kan je misschien voor een tijdelijke verzorger voor je dieren vinden, zoals Mars ook voorstelt. Misschien wel iemand hier op het forum (als ik er de ruimte voor had gehad, had ik het aangeboden, maar dat kan jammergenoeg niet).

judithdejong

@moppers; o ok, wij huren de flat via een makelaar van een man die het ooit gekocht heeft maar nu in de verhuur heeft. Volgens de makelaar geldt dit alleen voor katten en honden. Maar misschien is het ergens anders weer anders geregeld. Jeetje joh zelfs een vis....wat doet die dan dat zo stoort vraag je je dan af.

@danielle; tja dan zit er niks anders op dan het te overleggen denk ik. Succes ermee.

Groetjes,
Judith

Danielle

Dank jullie voor de reacties.

Ik ga er inderdaad alles aan doen om te proberen iets te vinden waar ik de vogels mee kan nemen. Ik ben ook echt van mening dat je een huisdier niet weg moet doen, omdat je toch bewust voor ze hebt gekozen. Ze zijn ook alles voor mij en ik heb het er voor over om extra goed te zoeken naar woonruimte. In studentenhuizen is het inderdaad in bijna in geen geval mogelijk om een huisdier mee te nemen, vooral geen vogels, wegens het geluid dat ze produceren. Ik heb daarbij ook twee grote kooien, wat ook meteen afschrikt, het is anders als je maar een grasparkiet hebt, drie vogels is toch heel wat anders.

Ik wil hierbij aangeven in deze discusie topic, dat het soms erg ingewikkeld kan liggen wat betreft het wegdoen van een huisdier.

Ik heb het al eerder mee moeten maken, dat ik huisdieren weg moest doen, wegens allergie. Ik ben voor alle andere dieren allergisch, zelfs voor kleine knaagdieren. Ik had voor mijn vogels twee tamme ratten en woestijnratjes, maar ik had constant astma aanvallen en kon ze echt niet houden. Het is echt super moeilijk om dan de beslissing te moeten maken om ze weg te geven.
Ik heb dan ook eerst laten testen of ik wel tegen vogels kon en dat was dus het geval. Ik had me voorgenomen dat ik echt nooit meer een huisdier weg doe.

Ik ga er dus zeker alles aan doen en hoop dat de situatie het toelaat.

Groeten van Danielle

judithdejong

Citaat van: Danielle op november 05, 2007, 23:59:11
In studentenhuizen is het inderdaad in bijna in geen geval mogelijk om een huisdier mee te nemen, vooral geen vogels, wegens het geluid dat ze produceren.

Tja want studenten zijn ook zo ongelooflijk stil en hechten zich erg aan de rust overal....... ::)
Erg kromme regel vind ik zelf, maar ja het is wel erg lastig zo. Hoop voor je dat het goed komt Danielle.

Groetjes
judith

Danielle

Hallo allemaal,
Ik wilde even laten weten dat ik woonruimte heb gevonden. Een zelfstandig studio'tje.
En mijn vogels kunnen mee  ;D .

Groeten van Danielle

Caradow


Parkieten-Freak

Bovenstaande topic is afgesplistst uit een discussietopic.


NaOmi_W

In mijn huurcontract staat ook dat een huisdier niet toegestaan is. Had gevraagd aan de huisbaas of ik toch wel een parkiet (ondertussen 4  ::) ) mee mocht nemen. Dat vond hij prima, zolang er geen muizen op het voer af zouden komen.
Hij liet ook weten dat het voor hem in het contract was opgenomen voor het geval er overlast optreedt met zo'n dier. Dan heeft hij toch iets om op te staan wanneer zich dat voordoet.

Mars

Fijn! Veel succes met klussen en inrichten!

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

roha

Gelukkig maar Danielle en best snel wat anders gevonden!
Sterkte en succes maar tegelijk met alles!!

Groetjes Hanneke

Moppers

Danielle, geweldig dat je wat gevonden hebt. Gelukkig maar, zo kunnen jij en je 'kinders' bij elkaar blijven.

Ik snap alleen niet helemaal waarom dit nu een discussietopic is. Ik bedoel, tenzij er hier huisbazen zijn die onderling kunnen gaan beargumenteren waarom je wel/niet huisdieren toe moet staan, wat valt erover te discussieren? Sommige huisbazen zijn wat relaxter, anderen zijn heel streng. In Den Haag is men sowieso erg streng. Dat is gewoon zo.

Caradow

Ik denk dat hij in discussie staat omdat hij is afgepsplitst van het andere topic, wanneer doe je een huisdier weg. Zo heeft Danielle haar eigen topic, maar deze zou inderdaad nog verplaatst mogen worden naar mededelingen asl dat kan. Denk dat PF dat even over het hoofd gezien heeft

Parkieten-Freak

Dit topic heeft inmiddels ook nieuw onderdak gevonden, ik was het inderdaad vergeten.  ;)


judithdejong

@danielle; Wat goed meid dat ze mee mogen en dat je een plekje voor jezelf hebt gevonden.
Heel veel plezier daar!!

Groetjes,
judith

hillie

Wat leuk dat je de vogels meemogen naar je nieuwe woonplek.
Wens je dan ook daar veel plezier met je vogels. ;D

groeten hilde

Scotty - Keecko

Wat ontzettend fijn voor je, Danielle! ;D

Heel veel plezier daar! :)


Groetjes, Ilse

Idske

Ontzettend fijn Danielle!  ;D

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

smartie

Fijn dat je woonruimte hebt gevonden waar ook de vogels welkom zijn!

;D veel plezier en geluk daar!

liefs, Anita, Lucky en Pino