Nat Kopje

Gestart door PiNo.nl, december 10, 2007, 22:43:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

PiNo.nl

Hallo,

Ik kwam vandaag thuis en keek zoal gewoonlijk bij mijn parkietjes. 1 ervan heeft opeens een nat kopje hij lijkt wel of er snot uit zijn neus loopt. Ook gaat zij steeds met haar kopje langs de tralies heen. is dit een soort van verkoudheid? Ze hebben sinds kort wel ander voer, (heeft mijn pa gehaald en kon geen X-vital vinden) misschien te weinig vitaminen? En ik heb zaterdag de kachel aangehad zou dat ook invloed kunnen hebben? Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar ik ben nu een beetje wanhopig omdat ik bang ben dat er iets ergs is.

Wat kan ik eraan doen ik maak me nu zorgen. Ik denk dat ik morgen naar de dierenwinkel ga hun eigen vertrouwde voer weer kopen (X-Vital).
Kan ik ze ook nog extra fruit geven en wat voor fruit?

Ik hoor het graag snel van jullie. Alvast bedankt
PiNo.nl

Parkieten-Freak

PiNo, ik denk niet dat dit iets met parkietenzaad te maken heeft. Ik denk dat je vogeltje mogelijk verkouden is of aan een andere ziekte lijdt. Zie je verder nog bijzonderheden?


PiNo.nl

af en toe niest ze.
Vrijdag en zaterdag is ze een beetje kortademig geweest, maar dat was zondag over dus ik dacht dat het goed was. Maar nu zie ik dit.
Ook zet ze zich iets bol op.
Gaat wel bij het voerbakje zitten maar eet niet, heb voor de zekerheid wat trostgierst in de kooi gehangen op de hoop dat ze daar in ieder geval wat van eet.

Ik heb mijn raam op ontluchten (een klein kiertje) en de deur altijd dicht, dus denk niet dat het tocht is. (kan natuurlijk wel altijd).
De ander is gelukkig nog helemaal gezond.

PiNo.nl

ze heeft net wat water gedronken, dus gelukkig drinkt ze nog wel

Milo-Pixel

pino, dit klinkt toch echt als een ziek vogeltje. ik zou als ik jou was dus ook morgen even naar een da of va. hoe zijn de poepjes? zijn die nog gewoon stevig?

hou je vogeltje maar goed in de gaten!

Parkieten-Freak

Ja, je vogeltje is inderdaad ziek. Ik zou morgen even contact opnemen met de dierenarts, zeker gezien het feit dat je parkietje kortademig is geweest. ik denk dat hier mogelijk toch antibiotica aan te pas moet komen. Als een eventuele infectie zich naar de luchtwegen uitbreidt, dan is dat niet best......... :(


PiNo.nl

nee precies.
Ik heb al een adres en telefoonnummer van een vogelarts uitgeprint, die ga ik morgen direct bellen.
Bedankt voor de tips en hulp, ik houd jullie op de hoogte

Parkieten-Freak

Veel succes PiNo en beterschap met je vogeltje!


PiNo.nl

Vanmorgen weer eens gekeken en het leek al een stuk beter te gaan. Ze eet en drinkt ook.
Niest nogwel dus straks maar even bellen.

Mars

Ja, er nu niet vanuit gaan dat het zo welgoed komt, hoor!
Je moet echt even langs een dieren/vogelarts.

Sterkte er mee!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

PiNo.nl

Gelukkig was mijn leraar bereid om mij een uur eerder naar huis te laten gaan! Ik heb daarop de vogelarts gebeld dat ik meteen al kon komen, dit was gelukkig geen probleem. Ik ben direct naar huis gegaan en heb Sweety gevangen en ben in de auto gestapt.

Ik kon meteen doorlopen en werd direct geholpen, inmiddels was zijn kopje ook al geel geworden, waarschijnlijk heeft hij zijn natte kopje door het voer en schilletjes heen gehaald. De dienst doende vogelarts zei dat zijn dopjes erg verstopt zaten, toen hij met een doppenpen in een dopje wilde gaan stopte hij meteen want het waren te kleine gaatjes voor zijn pen. Hij heeft toen nog een kleiner instrument gepakt en heeft prut uit haar neusje gehaald. Ook heeft hij nog even in haar bekje gekeken. Sweety heeft last van een verkoudheid en alles zit verstopt, ze heeft zulke kleine gaatjes in haar dopneus waardoor ze dus slecht kon ademen (kortademigheid waar ik het al eerder over had). Ik heb Sweety achter moeten laten voor 3 dagen, dan word ze elke dag 2 keer onder de vernevelaar gelegd zodat alles op lost. Donderdag mag ik haar weer op komen halen en krijgt ze een kuurtje mee naar huis. Ik mag elke middag van de arts even bellen hoe het gaat met haar :D

Het gaat me wel wat kosten, konsult, 3 dagen verneveling en nog het kuurtje. Zou tegen de 100 euro aan moeten gaan lopen. Maar dat heb ik voor haar over! Als je een huisdier koopt dan weet je dat je wel een keer naar de dierenarts moet. Dus mensen als je dit teveel geld vind begin dan alsjeblieft niet aan een huisdier. Het is gewoon zielig om een beestje zomaar dood te laten gaan als het te behandelen is. Het is immers toch een leventje.

Ik wacht met smart op donderdag dat ik haar kan ophalen. Tweety zal dan ook weer blij zijn als zijn maatje weer terug is. Ik hou de muziek aan voor hem mocht ik even niet thuis zijn. Gelukkig kwettert hij nog wel in zijn kooitje.

Ik laat donderdag weten hoe het met Sweety en Tweety is!

Groetjes,
PiNo

PiNo.nl

Nu nog even de kooi grondig schoonmaken, ik weet niet of het aanstekelijk is maar gewoon voor de zekerheid, kwil niet dat Tweety ook ziek word.

Caradow

Goed dat je even met Sweety naar de Va bent geweest :) Hopelijk komt ze er weer helemaal bovenop!
Hou Tweety inderdaad even goed in de gaten en wanneer je het idee hebt dat zij ook begint, gelijk even melden aan de VA.

roha

Ik ga voor je duimen dat ze er weer helemaal bovenop komt!!
Sterkte hoor,


Ilse*

Heel goed PiNo! ;D dat je zo snel naar de VA bent gegaan :)

Ik hoop dat je vriendinnetje snel weer gezond en wel thuis is, ze is in ieder geval in goede handen nu :)
Sterkte!

Groetjes, Ilse

hillie

Hoi piNo,

Heel veel sterkte gewenst met het kleine vogeltje.
en nu hopen dat het weer beter wordt.

groeten hilde

Kleintjes

Hoihoi,

inderdaad verstandig dat je met Sweety naar de arts bent gegaan.
Wij willen je veel beterschap wensen met je kleine vriendje en we zijn erg benieuwd hoe 't allemaal verder gaat.
Over de kosten: Aan liefde hangt eigenlijk geen prijskaartje, toch?  :P Kosten kunnen inderdaad wat oplopen, maar dat is 't risico als je dieren houdt. Vissen, vogels, honden, katten, muizen, paarden... alles heeft 'n (onverwacht) kostenplaatje, zelfs wij mensen hebben dat. Voornaamste is, is dat Sweety weer helemaal beter wordt en weer vrolijk bij je thuis woont  :D

Groetjes, beterschap en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

PiNo.nl

Halloooo  :D

Ik ben weer helemaal blij, vanmiddag heb ik Sweety weer op kunnen halen en ze is weer helemaal gezond!  ;D
Ik moet haar nog wel even een paar dagen apart in een kooi houden om haar even te laten wennen.
Maar ze is de kooi al helemaal op stelten aan het zetten, en ze kwetteren weer lekker met elkaar, ze willen weer graag naar elkaar toe. Maar helaas ze moeten nog even geduld hebben.

Ik heb haar nu naast me op het bureau staan en ze is heel nieuwschierig waar ik mee bezig ben, ik lach me helemaal wezeloos hoe ze bezig is. Ik ben al half doof van haar gekwetter  :P

Bedankt voor jullie hulp en lieve reacties.

Groetjes,
PiNo

Parkieten-Freak

Wat fijn PiNo dat je naar de dierenarts gegaan bent met je parkietje!
Fantastisch dat Sweety nu weer helemaal opgeknapt is!  ;D
Goed gedaan hoor!  ;D