Puberteit, altijd hetzelfde?

Gestart door Kelly, november 30, 2007, 18:29:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kelly

Dag allemaal,

Ik was even door de verschillende topics aan het bladeren m.b.t. puberteit en nu vroeg ik me af of elke parkiet een 'tegendraadse/opstandige' puberteit doormaakt? Mijn vogeltje is nu ongeveer tien weken oud en als ik het zo lees, krijg ik het al helemaal benauwd als ik denk aan wat komen zal. Maakt iedereen hetzelfde door met hun parkietjes?
Op het moment is Pippa echt een héél lief vogeltje, die dol is op knuffelen en kussen. Het is zo'n ontzettend vriendelijk en aanhankelijk beestje dat nooit bijt, dat wil ik niet kwijt! Ligt het aan de persoonlijkheid van het beestje hoe de puberteit uitpakt, of zie ik straks dat er ook in Pip een monstertje schuilt?
Alvast bedankt voor het antwoorden, ik ben reuzebenieuwd!

Groetjes, Kelly & (een nog lieve :P) Pippa

Caradow

ik weet niet hoe oud je zelf bent, maar ken jij pubers die GEEN puberteit doormaken?

Kelly

Hallo Caradow,

Ik ben 23 en heb ook mijn puberteit gehad (volgens mij viel die wel mee ::)), maar ik bedoelde meer: gaat die persé gepaard met serieuze gedragsveranderingen, of komt het ook voor dat deze puberteit wel meevalt? Bedankt voor je antwoord in ieder geval, ik hoop alsnog antwoord te krijgen op mijn vragen!

Groetjes, Kelly.

Caradow

Het zal per parkiet verschillen, net als dat het ook per adolescent verschilt ;)


Mars

Maak je geen zorgen, het kan zijn dat ze even wat afstandelijker wordt of af en toe niet meer doet wat jij wil, maar dat geeft niet. Daarvoor is het een diertje. Ze kunnen soms een beetje nukkiger zijn, gaat wel weer over.

Dat bijten komt meestal niet uit de lucht vallen hoor! ik bedoel: als je parkietje je nog nooit gebeten heeft of nog nooit bijtbewegingen gemaakt heeft dan zal het echt niet ineens heel bijterig worden.

Mijn ervaring hier: Jim is hier altijd een bijtertje geweest en of dat in de pubertijd erger is geworden? Tja, dat tam maken/zijn gaat altijd een beetje met een golfbeweging. Van de anderen heb ik (nog niet) een bijzonder verschil opgemerkt. Vaak komt een verschil doordat ze zich na een tijdje zich thuis voelen en wat meer durven.

Jouw vogeltje is nu tien weken oud... hij zal altijd wel graag bij je willen blijven zitten, want zo te horen is hij erg op je gericht. Maarrr waarschijnlijk komt er wel een tijd dat hij eens even lekker ondeugend wordt, wat meer durft en wat minder knuffelig zal zijn (parkieten zijn over het algemeen niet erge knuffelbeesten, uitzonderingen daargelaten). Wat mij betreft ontwikkelt hij zich dan...

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Kelly

@Mars

Ja, dat was inderdaad wat ik me afvroeg, of Pippa ineens vanuit het niets een hele transformatie zou ondergaan en ik hem niet meer terug zou herkennen. Ik begrijp dat hij wat nukkiger kan zijn en niet altijd netjes zal willen luisteren, dat vind ik ook niet erg, hoor. Van mij mag hij natuurlijk puberen, zolang hij wel terug te herkennen is. Dat bedoelde ik dus ook met de vraag of de persoonlijkheid van het vogeltje van invloed was op zijn puberteit.
Je woorden hebben me wel gerust gesteld, moet ik zeggen! Bedankt hiervoor  :P.

Groetjes van een opgelucht baasje ;)

Kitty 22

Hoi,

Ik had wel eens van een parkieten-pubertijd gehoord, maar wanneer komt 'ie?
Ik heb mij parkiet sinds februari, dus kan het ieder moment komen of duurt het misschien nog even?

Kitty

Caradow

Jou parkietje zal de pubertijd al zon beetje achter de rug hebben...

Ingsu

Ik heb zelf nooit problemen gehad wat betreft de "puberteit". Heb er eigenlijk nooit veel van gemerkt, behalve dat ze hun babytrekjes kwijtraken. Ik zou je er geen zorgen om maken, als je een parkietje hebt dat graag bij je zit zal dat niet zo 1, 2, 3 veranderen : )

Kelly

@ Ingsu:
Bedankt voor je reactie! Ik heb nu ook wel door dat mijn bezorgdheid misschien een beetje overtrokken was, dat gebeurt wel vaker ;)! Ben blij om te horen dat het niet altijd een drama hoeft te zijn :).

Groetjes, Kelly.

P.S. Als het gewenst is, kan op dit topic een slotje, hoor. Mijn nieuwsgierigheid is voldoende bevredigd :)!