kale

Gestart door sweetparkiet, november 29, 2007, 16:24:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sweetparkiet

1 van mijn grasparkieten is kaal aan het worden!!
En het ziet eruit alsof ze harstikke ziek is!!
voordat ze die kale plekken had was ze ziekgeweest en had ik haar antibiotica gegeven,
die hadden geholpen en daarna heeft ze die kale plekken gekregen!!
ik was langs een dierenzak geweest en vroeg of hij er een middeltje voor had of medicijn!
Hij zei dat de parkiet zichzelf kaal plukt!
Hoe kan ik dat tegen gaan als bijlagehebben ik een foto waarop de kalende vogel te zien is

Formaat foto aangepast. ;)
Groetjes, Sonja.


[verwijderd door de beheerder]

Moppers

Het gebeurt inderdaad wel vaker dat vogels aan zichzelf gaan plukken en daarbij veren uittrekken.
Het is ook mogelijk dat er een andere reden voor is. Iemand in een dierenzaak kan daar echter niets over zeggen. Daarvoor moet je naar een dierenarts, het liefst een die verstand heeft van vogels. Die kan een diagnose stellen, of de vogel het zelf doet, of dat er misschien iets anders aan de hand is. Als het nodig is, kan de dierenarts een medicijn voorschrijven. Daarvoor moet je niet naar een dierenwinkel gaan, daar werken geen artsen.

Ilse*

#2
Hoi sweetparkiet,

In een ander topic van jou las ik dat je parkieten aan het broeden waren, of tenminste dat de voliere vol met broedhokjes hangt ;)

Het zou heel goed mogelijk zijn dat je parkietje ook aan stress lijdt en dat dit het verenplukken verergerd. Stress lijkt me niet zo vreemd, gezien de situatie van je parkietjes :-\

Ik zou sowieso met je parkietje naar de VA gaan, want er kan ook wat anders meespelen. De VA kan tenslotte de juiste diagnose stellen.

Sterkte met je parkietje!

Groetjes, Ilse