broedgedrag

Gestart door sweetparkiet, november 29, 2007, 16:17:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sweetparkiet

hallo, ik heb een volierre van 2 bij 4 meter er zitten 6 parkieten in!
Ze hebben wel is eerder gepaard maar zonder resultaat (omdat ik denk dat ze nog te jong waren)
Nu heb ik een koppeltje die vorige week gepaard hebben, en nu constant broedkas in en uit lopen!!
ik heb 3 broedkassen in de volierre hangen en ze hebben de onderste gekozen!!,
maar elke andere vogel die nog geen eens dicht in de buurt is word volop hard weg gejaagd!
Is dat normaal dat ze de andere vogels aanvallen als ze ongeveer in de buurt komen van de broedkas!
Want 1 van mijn andere vogels is al gewond aan ze pootje omdat ze haar hardhandig hebben aangevallen


[verwijderd door de beheerder]

Safrena

#1
Citaat van: sweetparkiet op november 29, 2007, 16:17:14
....
maar elke andere vogel die nog geen eens dicht in de buurt is word volop hard weg gejaagd!
Is dat normaal dat ze de andere vogels aanvallen als ze ongeveer in de buurt komen van de broedkas!


Hey sweetparkiet

Dat is heel normaal gedrag. Jouw parkietjes beschermen hun broedblok en later ook de eitjes en kleintjes
Verder kun je even kijken op onderstaande link waar meer mensen jou tips hebben gegeven over het broeden in je gelijk aardige vraag

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=16116.


Vele groetjes

sweetparkiet

Ja dankje, ik heb het inderdaad gelezen!
Ik heb er nooit aam gedacht om eventueel de broedkassen weg te halen!!!
Voordat de winter begint, Ik heb ook nergns op internet gelezen dat dit geen goeie tijd is om te broeden!!
Ja nu wel hier haha  :P
groetjes

sweetparkiet

Ik had vorige keer een berichtgeplaatst over mijn vogels dat ze heel agressief tegn elkaar reageerde enz,
En over mijn volierre van (2bij4) haha ik heb er toen 2 parkieten uitgehaald, die geen koppeltje vormde en in een aparte kooi gedaan!
Dat heb ik gedaan omdat er al een eitje in het broedhokje lag!!
En nu is dus het andere koppeltje ook aan het broeden alles gaat harstikke goed en ze vechten ook niet meer!
De vogel die zichzelf kaal plukte zit nu lekker rustig te broeden, en plukt niet meer aan zichzelf!
;D 8)

Milo-Pixel

#4
ik dacht dat je zou stoppen met broeden, of ik heb het verkeerd begrepen...? ik wil niet lullig doen maar in je andere topic( http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=16116.msg83130#msg83130 ) blijkt dat je een veel te kleine ruimte heb om te broeden (en echt geen voliere van 2 bij 4....) . ga je nu dus dit nestje wel doorzetten of niet..?

groetjes, Marit

sweetparkiet

#5
je hebt je leesbril zeker niet op?? >:(


Marit stelt een hele normale vraag, dus het is nergens voor nodig om op deze manier te reageren.
Hou het aub beleefd, dan blijft het voor iedereen leuk en gezellig op het forum. ;)
Groetjes, Sonja.

Caradow

Hoho, rustig aan zeg...

Marit heeft gelijk, jou bedoelingen waren heel anders dan nu dus de verbazing is helemaal niet vreemd.
Ook met 2 koppels broeden in de voliere die jij hebt staan is niet verstandig. Het zal nu misschien nog goed gaan, maar als er daadwerkelijk jongen komen die gaan uitvliegen dan is de kans toch aardig groot dat er onenigheid komt, omdat de nieuwe jongen (stel dat het er 2 per nest zijn, dus 4 stuks) na het uitvliegen in de voliere zitten en je dan dus 8 vogels in die kleine voliere hebt zitten...

En dan wil je waarschijnlijk die 2 die je uit de voliere hebt gehaald ook weer terugzetten? en de 2 nieuwere vogels die je nog apart had zitten ook? (je hebt hopelijk die 2 die je uit de voliere hebt gehaald niet in het kooitje bij de 2 nieuwe gezet?)

Het had trouwens een stuk duidelijker gewest als je dit bericht gewoon aan je oude topic gekoppeld had, dan kunnen mensen die jou andere verhaal NIET kennen tenminste ook begrijpen waar je het over hebt..

Milo-Pixel

#7
Citaat van: sweetparkiet op december 04, 2007, 16:47:26
je hebt je leesbril zeker niet op?? >:(
Citaat van: sweetparkiet op december 04, 2007, 16:49:29
eerst lezen en dan commentaar leveren!!!


sweetparkiet, ik heb je eerste topic helemaal gelezen (waar ik overigens ook al een aantal keer op heb gereageerd), en dit topic nu dus ook. Ik zeg gewoon mijn mening en vraag aan jou of je dit door wil zetten. dat vraag ik omdat (zoals caradow ook schrijft) je in die voliere uiteindelijk toch met een tekort aan ruimte zit als de eitjes uitkomen en de jongen daarna uitvliegen. Ik vind het nogal jammer dat je dan zo reageerd. en tja, ik vind het onverstandig... ik neem aan dat je op het forum komt om advies te vragen en meningen te horen van verschillende personen..???

het was absoluut niet aanvallend bedoeld, ik ben het er alleen niet mee eens.

sweetparkiet, het is nogal lastig jou zo een advies te geven, erg jammer hoe jij op alles en iedereen reageerd! waarom kom je dan op een forum, wil je nou adviezen of niet??

Berichtjes samengevoegd
gr Safrena

Ilse*

Sweetparkiet...

Als je niet serieus omgaat met de gegeven adviezen, wat doen je dan op een forum waar iedereen het beste voor heeft met parkietjes!
Ik dacht dat je verstandig was en zou ophouden met broeden (aangezien het ook nog eens geen broedseizoen is!). Wees eens verstandig en denk om je parkietjes...

We willen je best helpen, maar met zo'n inzet... laat dan maar :-\

Groetjes, Ilse

Jorijn

Als je advies wil moet je er ook open voor staan. Doe je dit niet heeft het geen nut om een topic te openen.

Laat dit een waarschuwing zijn, heb respect voor diegene die je proberen te helpen, zo niet gaat het topic op slot.
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com