Campylobacter Bacterie

Gestart door tita1108, november 28, 2007, 22:27:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

tita1108

Hallo,
Vorige week had ik twee dode vogeltjes op vrijdag zaterdag was er weer een dood ik heb direct de dierenarts van wacht gebeld het rare eraan was dat je nooit zag dat ze ziek waren en je vond ze dood met een vuile poep dat wees op diaree. Ik heb direct een antibioticum gekregen samen met een vriendin heb ik iedere dag al alle vogels gevangen en de medicijnen toegediend en de rest in het drikwater, zo was ik zeker dat ze het binnen hadden. Maandag zag ik opeens een parkietje ziek  :'( zitten en ik heb het meteen naar de dierenarts gebracht waar zij het naar de veeartsenijschool heeft gedaan. Jammer genoeg moest ik dat parkietje opofferen om mijn andere vogeld te kunnen redden. Vanavond rond 20.00u belde de veearts dat ze een bacterie gevonden hebben de Capylobacter morgen eerst en vooral dus weer zwaardere antibioticum. Ze kan me dan ook niet zeggen waar ze vandaan komt ik heb wel 3 weken geleden er een nieuwe vogel bij geplaatst maar daar was dan ook niks mee aan de hand.....Gelukkig heb ik al een paar keer (alle dagen de troep wegedaan) anders waren ze al allemaal dood zei ze. Ik begrijp het niet ik zorg zo goed voor hen en kom dat dan tegen dat is tegenslag hebben denk ik maar ik heb er wel heel veel hart zeer van.
Hopelijk worden ze nu allemaal beter de onderzoeken gaan wel nog verder en het kan ook overzetten op mensen. Dus morgen moet ik naar de huisarts mijn bloed laten trekken en dat van mijn man ook.....Hopelijk is het niks.

Parkieten-Freak

#1
Hier vind je informatie over over campylobacter jejuni.
Ik denk dat hij jullie naar de huisarts stuurt om je te laten testen op de helicobacter pylori bacterie. Deze bacterie lijkt een beetje op de campylobacter bacterie en kan bij sommige mensen een "maagzweer" veroorzaken. Je kunt dit door middel van een simpele test vaststellen.
Mocht je een infectie hebben, dan is deze vrij eenvoudig met (sterk) maagzuurremmende middelen en een combinatie van 2 verschillende soorten antibiotica uit te schakelen.



Caradow

Ik denk dat het inderdaad is om de helicobater uit te sluiten.

De Campylobacter zelf kan een flinke bacterieële gastro-enteritis (darmontsteking/heftige diarree) waar het merendeel van de mensen vanzelf weer van opknapt. (vergelijkbaar met een flinke "buikgriep")


tita1108

Ik zit al met een slokdarm zweer en een zware maagontsteking een drietal weken ik hoop dus daar het daar niet van komt als ik dat hier zo lees. Zelf ben ik invalide en momenteel zit ik met een grote opstoot van lupus ( kan me bijna niet bewegen)ik heb geen inmumsysteem dus maar opletten. Momenteel gaat al mijn kracht naar de parkietjes we zien wel....
Bedankt voor de inlichting
knufs Anita - kuiserke

Mars

OW, dat is echt enorm vervelend, wat het lijkt wel degelijk alsof het verband kan hebben. Sterkte ermee!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

hillie

Hoi Anita,

Dat is nog al wat zelf ben je ziek en dan ook nog je parkietjes.
Ik hoop dat er wat aan kan doen bij beide.
En wens je dan ook heel veel sterkte toe en beterschap. ;)


groetjes hilde

tita1108

 ;D Hallo,
mijn parkietjes zijn beter vandaag heb ik er één meer moeten vangen de rest zit goed natuurlijk ga ik verder met de medicijnen in hun drinkwater.
knufs Anita - kuiserke