een tweede parkietje

Gestart door redriver, november 26, 2007, 17:47:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

redriver

Hallo, ik heb een parkietje, en omdat ik niet zo vaak thuis ben, en hem wel wil houden, denk ik erover om een parkietje erbij te kopen.
Gaat dit, en wat moet ik precies doen om ze wel vrienden te laten zijn?

Groeten Rory

Milo-Pixel

ja hoor, je kan zeker nog een parkietje erbij doen. je kan ze alleen niet meteen bij elkaar doen. zorg dus voor 2 kooien, en zet deze bijvoorbeeld naast elkaar, zodat ze al wel kennis kunnen maken.

als je de nieuwe bij de oude in de kooi doet, kan je de kooi helemaal veranderen, zodat het voor het parkietje dat je al had lijkt alsof deze ook in een nieuwe omgeving is, dit is omdat het parkietje dat je al had, weet dat de kooi zijn of haar plek is, en kan dus aanvallen als er een ander parkietje bijkomt. wil je je oudere parkietje bij de nieuwe, hoeft dat niet. maar doe ze pas bij elkaar als ze aan elkaar gewend zijn!

ik weet niet of je parkietje tam is? dan kan je ook doen dat als je bijvoorbeeld de kooien een paar dagen naast elkaar hebt staan, je jou parkietje een uurtje in de andere kooi doet, en kijk dan hoe ze op elkaar reageren. doe dit elke dag wat langer, tot je het aandurft ze bij elkaar te laten. een beetje kibbelen onder elkaar is normaal, ze moeten wel uitzoeken wie de baas is.

succes!
groetjes, Marit

redriver

Ik heb een mannetje, kan ik er dan gewoon een mannetje bij doen, of gaan ze dan vechten?

Sonja

Hoi Redriver,

Je kunt gerust twee mannetjes bij elkaar doen, dat gaat prima.
Een mannetje en een popje gaat ook goed, en twee popjes soms ook.

Groetjes, Sonja.

Parkietje12

 ;D hallo!

als je een nieuw parkietje erbij stopt. kan dat dan de "band" tussen mij en de oude parkiet eranderen?
notabene moet je ze allebij evenveel aandacht geven.

Mars

Soms kan de tamheid even tijdelijk wat minder zijn, maar die komt met wat oefenen wel snel weer terug.

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

hillie

Hoi Rory,

Dat hoef niet altijd toen wij een tweede parkietje gekocht hadden bleef de andere gewoon nog komen bij ons.
En het heeft ook nog voordelen want dan heb je kans dat de tweede gauwer bij je komt.
Omdat het je eerste parkietje volgt als het samen goed overweg kunnen.
Maar het zou aan het karakter van je parkietje liggen.
Verder veel plezier er mee.

groeten hilde

Willemien

Hoi

Leuk hoor ..nog een parkietje erbij en 2 mannen gaat bijna altijd prima.. 2 vrouwtjes weet ik niet ..
Nu heb ik 3 mannen en 1 vrouwtje..
één mannetje heb ik nog niet al te lang.. eerst had ik een vrouwtje bij de 2 mannen en het vrouwtje gedaan (die ik al had) maar dat pikte het vrouwtje niet.. een 2e poging met een ander vrouwtje wilde ook niet en nu een 3e man gaat prima..
dus 2 mannen moet haast goed gaan..
Ze zijn zo gezellig en kroelen mekaar etc. vindt ik persoonlijk leuker ..meer dan één.. :P

Groeten Willemien