lief en Leed

Gestart door 1972marloes, november 26, 2007, 16:53:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

1972marloes

Helaas vonden we kwienie donderdag dood  :oin de kooi,Kwienie was pas 4  :(
We zijn erg eschrokken en Loeki miste zijn vriendje enorm.
en we hebben augustus Loeki als gezelschap erbij gekocht ze poetsen elkaars veren regelmatig.
Vandaag zijn we dus een nieuw viendje wezen halen in Harmelen.
deze is donkerblauw met gele kop.

hopelijk word deze wel erg oud. ;DWe hebben een kooi geleend omdat we eerst zeker willen weten dat Loeki wel voorzichtig is met de nieuwkomer deze is pas een paar weken.zij/hij heet Storm. :-*

Mars

He, wat vervelend nu. Je hebt helemaal geen ziekteverschijnselen gezien?

Ik neem aan dat Storm wel al 6 weken is, toch? Want anders kan Storm beter nog even terug naar zijn of haar mama.

Veel plezier met Storm.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

1972marloes

ja storm is ongeveer 6 weken we hebben hem vandaag gehaald en hij eet in iedergeval eivoer van de bodem. Loeki heeft er eerst na gekeken met de kop schuin .
als de parkieten van mijn moeke er zijn vliegt hij ze na en duwt ze van zijn speelplekken. Naar storm echter keer hij zeer geintreseerd en benaderde hem heel behoedzaam hij snavelde ook met de kleine nieuw komer.
toch mogen ze nog niet in een kooi hoor dat durgf ik nog niet hij mag alleen bij de kleine storm als we er zijn om op te letten

hillie

Hoi Marloes,

wat sneu dat er een vogeltje gestorven is.
en dat zonder reden. :(

Maar ik hoop dat je veel plezier met de nieuwe mag hebben.

groeten hilde

sweetparkiet

wij hebben een tijd terug ook een hele lieve ooie voge gekocht hij was nog maar 4 weken oud!!
Het meeste wat hij deed was slapen, ik heb het gevoel gehad dat ie al ziek was toen we hem kochten!
Toen kwamen we een op een dag thuis van het werk en ja hoor hij was overleden!!
helemaal onder het bloed en zijn ene oog was eruit, dat kwam omdat de andere parkieten hem hadden aangevallen!!
Ik heb het hier hel erg moeilijk mee ehad omdat we niet wistn wat er precies aan de hand was!
De dag erna heb ik zo heel internet rond gesnuffeld, maar niemand wist wat!!  :o :(
Sterkte

1972marloes

4 weken is erg jong  :(dan eten ze nog niet zelf toch?is hij niet verhongerd  :o waarschijnlijk hebben ze jou kleine vriendje pas gepikt toen die al dood was. :'(
Voorlopig hier alleen goed nieuws ;D
Gelukkig vond Loeki de nieuwe storm een geweldige aanwinst na 1 dag begon hij de kooi van storm te bezoeken en voerden hem. Ik heb ze dus in een kooi gezet hoefde ik me geen zorgen over verhongeren meer te maken.De kleine vind dat veel makkelijker als zelf eten.Hij is nu een week hier en heeft leren klimmen uit voerbakjes drinken en eten (maar voer op grond vind hij leuker)
vliegen doet hij nog niet veel kleine stukjes van 30 cm ,maar goed dat komt vast wel

Mars

Waarschijnlijk was het parkietje van 4 weken nog niet in staat zelf te eten of voldoende te eten, ook ka het al een ziekte onder de leden hebben gehad.
Zoals Marloes al schrijft: het kan heel goed zijn dat je kleintje pas aangevallen is nadat het dood was. Maar ook als het al verzwakt was.
Je moet het zo zien: als parkieten in het wild leven dan leven ze in groepen. Zoals wij als gezegde hebben: een team is zo sterk als de zwakste speler, zo werkt dat ook in de natuur. Op een gegeven moment worden zwakkere vogels in de steek gelaten of zelfs aangevallen.

Nu gebeurt dat met onze 'huisparkietjes' minder omdat ze vaak een koppeltje vormen met een ander. Maar bijvoorbeeld in volieres gebeurt het ook wel. In dit geval had je parkietje heel veel tegen: het was nieuw en had dus nog geen plaatsje veroverd in de rangorde, het was te jong om zichzelf te redden en misschien ook wel te zwak. Dat het zo wreed behandeld is door de anderen is heel naar, maar daar zal het waarschijnlijk zelf meer weinig van gevoeld hebben.

Voor jou is het hopelijk een les geweest dat je je eerst goed in moet lezen voor je een huisdier aanschaft. Als je dat had gedaan had je geweten dat een parkietje van 4 weken echt nog niet bij zijn ouders weg kon. Het spijt me, ik bedoel het niet wrang, maar wij zien hier op het forum gewoon te vaak te jonge parkietjes dood gaan, omdat mensen zich iets laten wijsmaken door een kweker (want dan wordt hij zo mooi tam, wordt dan gezegd).

Groeten Marcia


Misschien moet dit even gesplitst worden van dit topic?
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..