Mijn parkietjes...

Gestart door liespies5, november 24, 2007, 23:09:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

liespies5

Heej, ik ben Lisa, 14 jaar en nieuw... en ik wil mijn verhaal even kwijt over mijn parkietjes.
Ik ben afgelopen jaar eind zomervakantie verhuisd. In het nieuwe huis mocht ik nieuwe dieren, en na een maandje mocht ik ze eindelijk kopen. Ik ging naar 1 van de dierenwinkels in het dorp omdat ik zeker wist dat ze daar parkietjes te koop hadden. Ik liep naar binnen en de keuze was al snel gemaakt, ik zei al gauw "Die wil ik!" het was een mannetje, en de "hulp" in de dierenwinkel vroeg of ik er een vrouwtje bij wilde, omdat dit wel gezellig zou zijn. Aangezien ik deze fantastische site nog niet kende, zei ik:"Ja hoor doe maar" en ik heb er een mooi popje bij gekocht. Ze hebben me verteld welk voer ik moest hebben en nog hoevaak ik moest voeren en dat soort dingen. Ik wilde ze graag allebei tam maken dus moest ik de eerste dag al beginnen met mijn hand in de kooi te zitten. dat heb ik gedaan, nadat ze er een uurtje inzaten ben ik begonnen. eerst een kwartiertje, daarna even rust daarna weer een kwartiertje, en dat heb ik een tijdje volgehouden. de eerste dag ging het met het mannetje al heel goed, maar het popje kwam niet dichterbij. ik had nog vakantie dus ik had alle tijd, na een week was er niks veranderd! en ik moest weer naar school, ik ben gek op mijn vogeltjes, ook al vond ik het erg jammer dat ik ze niet tam kreeg. Ze zijn erg gezellig, en als ik 's morgens wakker wordt dan zijn ze al lekker actief. Een tijdje later leerde ik Ashley kennen, een geweldige vogelliefhebster en ze vertelde me vanalles over haar vogels, ze heeft een voliĆ©re en een kooi thuis! in een woord: geweldig! Ze vertelde dat ze binnenkort weer broedhokjes op ging hangen en of ik met mijn vogels wilde gaan broeden. Dat leek me geweldig, ik ha d toch een mannetje en een vrouwtje dus...  Ik ben naar de dierenwinkel gegaan, en heb gevraagd naar eivoer en een broedhokje voor parkieten...(dezelfde winkel waar ik mijn parkietjes heb gekocht) ik had het eivoer al zien staan dus dat had ik gepakt, maar dezelfde "hulp" die ik toen ook had die zei: dat is voor kanaries, je moet dit hebben(krachtvoer} en je moet dit broedhokje hebben. dus ik heb het vrolijk gekocht en toen Ashley er weer naar vroeg kon ik zeggen dat ik mijn broedspulletjes klaar had. Ze vroeg waar ik het gekocht had en toen ik de winkel zei schreeuwde ze bijna neeeee! Dus ik vroeg wat er was; het schijnt dus dat die winkel heeeeel slecht is, er zijn af en toe gewoon dode dieren te koop en dat soort dingen. ze zegt ik zou het eerst maar controleren allemaal, en inderdaad: Ik heb waarschijnlijk 2 mannetjes gekocht, een huisje dat je in een boom moet hangen in plaats van een broedhokje en waarschijnlijk ook het verkeerde voer, echt balen dus!

gelukkig weet ik nu beter en heb ik Ashley om aan te vragen wat ik niet weet, en het forum natuurlijk. Ik ben gek op mijn parkietjes dus ik hou ze wel, maar het gaat wel allemaal veranderd worden, en gelukkig zijn er nog meer dierenwinkels in  het dorp, want ik ga dus nooit meer naar DIE dierenwinkel.

sorry voor het heeeeeele lange verhaal, maar ik moest toch even mijn ei kwijt :D, groetjes Lisa

hillie

Hoi lisa,

Je kan ook niet alles weten al doende leert men.
En de volgende keer weet je dat je niet bij die winkel moet kopen.

Maar ik hoop dat als nog plezier heb met je parkietjes.
En als je nog vragen heb kan je altijd op deze site terecht.

groeten hilde

Tjipie lover

Hoi Lisa.
Zitten er nog meer dierenwinkels in de buurt bij jou of weet je het niet?
Zo niet dan horen we het wel he, je mag ook altijd een pb sturen!!
Wel inderdaad erg jammer dat der net zo'n winkel bij jou in de buurt moet zitten he, wil je graag het beste voor ze en dan blijkt het allemaal niet te kloppen.
Wel fijn dat je iemand hebt gevonden die het allemaal op merkte!!
En natuurlijk welkom op het forum.

We zijn weer een parkietenvriendin rijker!!

Groeten Ank.

Mars

He Lisa,

Vervelend dat alles zo gelopen is... maar misschien realiseer je je dan meteen ook dat je dus nog een hele hoop niet weet van parkietjes.
Ik hoop dat Ashley je bijvoorbeeld heeft verteld dat je parkietjes beter eerst een jaar oud zijn voor je er mee kunt gaan kweken, omdat anders een hoop problemen op kunnen treden.
Als ik je verhaal zo lees dan denk ik dat je eerst nog een heleboel kunt leren van parkietjes voor je aan zoiets verantwoordelijks kunt beginnen als kweken. Dat bedoel ik niet als kritiek, maar het is niet alleen onkunde van de dierenwinkel, maar natuurlijk ook een beetje van jou.

Lees eens lekker rond, bijvoorbeeld ook op parkietenfreak.nl en als je vragen hebt, dan horen we het wel!!!

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

liespies5

inderdaad... toen ik Ashley leerde kennen kwam ik er al snel achter hoe "groot" de wereld van Parkieten is, zij heeft me ook verteld over deze site en ik ben ook gelijk gaan veranderen. En bedankt voor jullie reacties, oh ja... er zitten inderdaad een par andere dierenwinkels in het dorp, dus ik ga binnkekort een keertje mee met Ashley naar een goede dierenwinkel. :D

ashley

hey, en ik ben dus de ashley waar lisa het over heeft :P

ik was vandaag bij haar en ze heeft inderdaad 2 mannetjes, dus de winkel heeft gewoon gelogen, en de parkieten zijn ook niet echt heel jong meer want ze
hebben hun gewone verenpak en er zit een wit kringetje om hun oogjes.
ik ben lisa veel aan het leren over de parkietjes, en ze gaat nu ook al een aantal keer mee naar mijn voilere en dan vertel ik er van alles en nog wat over.
ze wilt dus gaan broeden, ten eerste zei ik zo van je hebt je parkietjes nog maar net ze zijn waarschijnlijk nog veels te jong, maar ze kan uiteindelijk nu nog niet met ze broeden want ze heeft 2 mannetjes, maar waarschijnlijk wil ik wel ruilen met haar voor een popje, maar eerst laat ik haar nog wat meer te weten komen over parkietjes.
ze is iedergeval wel gek op ze, en die tips die ik geef daar doet ze wat mee.

groetjes ashley