4 parkietjes tam maken

Gestart door FairyQueen, november 23, 2007, 10:00:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

FairyQueen

Hallo iedereen

Ik heb een vraagje, ik heb sinds iets minder dan twee maanden 4 parkietjes, (twee vogeltjes in twee kooien) en ben druk bezig om ze tam te maken.
Ik zie echter niet echt vooruitgang, de ene dag blijven ze rustig zitten als ik in de kooi kom en de andere dag fladderen ze wild weg. Nou heb ik weleens gelezen dat het tam maken van vogeltjes sneller gaat als je al een tamme vogel hebt. Stel nou dat ik er een valkje bij neem en deze alleen in een kooi hou en hem/haar tam maak. Zullen mijn grasjes dit goede voorbeeld dan volgen? (Ik wil zowiezo nog graag een valkje, maar wilde dat eigenlijk pas doen als de vier tam zijn)

Alvast bedankt en groetjes

Wendy

Mars

Nee, ik denk niet dat dat helpt. Als je een vogeltje zou hebben misschien wel, die zou dan vertrouwen krijgen in jou door de tamme. Maar als je vier hebt die nog niet tam zijn en eentje wel, dan is de meerderheid schrikachtig voor je en zullen ze niet snel vertrouwen in je krijgen.

Gewoon netjes elke dag met je parkietjes oefenen is de beste manier. (Zie de link)
http://parkietenfreak.nl/a-tam.php
Heb geduld! Ze worden vanzelf wat tammer.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

FairyQueen

Okee, dus toch nog even wachten met uitbreidng van het 'vogelpark.' :D Ik oefen bijna iedere dag met ze en merk geen vooruitgang, ik heb de twee kooien nu tegen elkaar aan staan, zou het werken als ik ze uit elkaar haal?

groetjes,

Wendy

Mars

Ja, dat zou kunnen helpen. Mits ze niet naar elkaar gaan roepen, want dan zijn ze nog meer afgeleid  ;)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

FairyQueen

Gaan we dat maar eens uitpoberen. Oja gelijk nog een vraagje dan, er zit een paar weken leeftijdsverschil tussen de 1e en de 2e parkietjes, tot nu toe heb ik me vooral op de jongste twee gefocust met tam maken. Zal ik de tam maak aandacht meer verspreiden?

bedankt!

altijd handig zo'n online vraagbaak. ;D

Groetjes!

Wendy

Mars

Gewoon allemaal even veel aandacht geven. Het is niet zo zeer de leeftijd, maar meer het karakter dat de doorslag geeft met tam maken. De een is nu eenmaal wat brutaler (en gekker op trosgierst ;) ) dan de ander.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

FairyQueen

hihi zeker een van de pietjes is een popje :-* laat d'r kerel amper bij het voederbakje.

goed, we gaan t gewoon iets anders proberen (en hopen dat ik vooruitgang zie)

dank je!

wendy

FairyQueen

Er is vooruitgang, het popje  :-* (Skadi) duwt d'r vent nu weg van mijn hand, waar de trosgierst is en ze tilt soms al haar pootje op om hem op mijn vinger te zetten  ;D

nu de kleintjes nog, die durfden weer eens niet naar me toe te komen en toen ik t naar hun toe bracht werd er niet van gegeten.

Heb ze ook uit elkaar gehaald, er word zo nu en dan even wat af gekletst maar ze schrikken ook niet meer van elkaar.

Bedankt!

Groetjes Wendy

roha

Citaat van: FairyQueen op november 23, 2007, 10:28:41
laat d'r kerel amper bij het voederbakje.

Hoeveel voerbakjes heb je dan. Je kan het best 1 voerbakje meer hangen dan parkieten er zijn.

FairyQueen

had zo'n silo zeg maar, heb nu een bakje op de bodem staan, geef ze nu per dag. Zet er gelijk eentje bij.

FairyQueen

Een kleine doorbraak, skadi heeft vandaag met een poot op mijn vinger gezeten! Zelfs toen ze voelde dat het geen stok was maar mijn vinger bleef ze zitten!

Mijn kleine schrokop..  :-*