jonge parkietjes zoeken nieuwe plek (omg. nijmegen)

Gestart door ilkekolenbrander, oktober 26, 2007, 22:22:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ilkekolenbrander

Hoi .

Mijn ouders hebben al een tijdje grasparkietjes (uit de dierenwinkel) in een voiliere zitten, maar een stelletjes was het eigenlijk niet. Nu een tijdje geleden is er een van overleden (kat) en is er een nieuwe bijgekomen (ook weer uit een dierenwinkel). En ja, nu klikte het prima.

Het eerste nestje (begin juni) was dan ook niet helemaal een verrassing. De drie jonkies die daar uit kwamen, konden makkelijk bij kennissen en andere liefhebbers geplaatst worden.

ze hadden gelezen dat het beter is voor parkietjes om maar 1 nestje per jaar te hebben, dus hebben ze de nesthokken weggehaald. Dit heeft er toe geleid dat het dametje en het heertje een nestje hebben gebouwd in een kokosnoot (10cm diameter, kan je je het voorstellen) en vervolgens plompverloren ergens in de kooi een eitje hebben gelegd. Snel toch weer een nesthokje geplaatst, eitje erin en vervolgens heeft het dametje er rustig 6 eitjes bijgelegd.

Dus...nu hebben mijn ouders 7 jonge parkietjes, die nu net uit het nest zijn gevlogen/ aan het vliegen zijn (5 weken oud). Een ervan krijgt een plekje in mijn eigen huisje, als vriendje voor mijn parkietje, en een tweede blijft bij mijn broertje, maar dan hebben we er nog altijd 5 over:

vader: geelmasker-hemelsblauw
moeder: geelmasker-ino (of daar lijkt ze sterk op)

kindjes (geslacht en kleuren is nog een beetje moeilijk)
- 1 blauwe
- 3 gele
- 1 wit

Foto's volgen zo spoedig mogelijk.
Ik zoek mensen die heel graag met liefde en zorg deze parkietjes een nieuw huisje willen geven. :-*




Lynn

Als het van mijn ouders mag, en ik zou het vragen ::)
ZOu ik heel graag 1 of 2 van deze parkietjes een nieuw en goed huis willen geven ;D
Lees even je pb  ;) Ik weet het nog niet zeker of het mag hoor.

ilkekolenbrander

Nog wat aanvullende info  :)
Ik heb niet precies bijgehouden wanneer de eitjes zijn gelegd, maar het uitvliegen van vier van de jongen is op dezelfde dag gegaan (nu twee dagen geleden). Ik schat dat deze dus rond de 5 weken zijn. In het nest zelf zit nog een nakomertje, die nu net zijn veertjes aan het krijgen is (=geel) en twee oudere broertjes/zusjes (geel, blauw) die nog niet durven vliegen. Ouders voeren nog volop, dus die komen er ook nog wel. De uitvliegertjes worden ook nog een beetje gevoerd,maar zitten zelf ook al met kop en kont in de voerbak te kijken  ::)Het gezin zit nu in een binnenvoiliere, omdat het in de tuin toch echt te koud begon te worden.

Ouders zijn niet tam gemaakt en schrikken dus als je met een hand de kooi in komt. Kindjes zijn nu nog zo klein dat ze gemakkelijk op je vinger te zetten zijn. Ik weet dat dat eigenlijk met beloning moet gebeuren, maar ik moest ze gisteren wel op de vinger hebben, omdat ze moeite hadden met het schoonmaken van de pootjes (ze hebben  in een onvoorbereid nesthok gezeten, zodat ze wat meer poep en aangekoekt vuil aan hun pootjes hadden dan ze zelf makkelijk konden verwijderen). Pootjes zijn inmiddels helemaal schoongemaakt met warm water en de jonkies zien er gezond uit.

Foto's komen misschien vanmiddag nog, anders morgen. Mijn ouders zelf zijn computerfobisch, dus moet ik de foto's zelf maken / plaatsen.


ilkekolenbrander

En hier zijn dan de foto's:
Dit zijn papa en mama
http://album.parkietenweb.nl/albums/userpics/10058/normal_papa_en_mama.jpg

en dit zijn de vier die al uitgevlogen zijn:
De blauwe is voor mijn broertje, de straalwitte (vooraan) voor mijzelf. Het gaat dus voor jullie om die twee heel schattig lichtgele
http://album.parkietenweb.nl/albums/userpics/10058/normal_viertal.jpg

En hier zijn ze vanuit een andere hoek:
http://album.parkietenweb.nl/albums/userpics/10058/normal_viertal2.jpg

Lief he :-*

Meltjuh

Die blauwe :-* :-*... Ik ben verliefd...

Sorry beheerders :-X

ilona27

#5
het is jammer dat je zo ver weg woont, anders als er een pop tussen had gezeten was ik overstag gegaan. ben zoekende naar een popje aangezien ik een adotpievogel er bij heb gekregen. dit is een mannetje en wil het evenwicht gelijk hebben im de voliere .....

Wanneer er geen serieuze belangstelling is, liever niet reageren, zie ook: http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=10223.0 Gr. Ingrid

prkietje

#6
hallo....ik woon in druten dus in de buurt.....ik heb in mijn kamervolliere nog wel plaats voor n paar lieve parkietjes.....dus als het aanbod nog geldt wil ik graag de parkietjes in mijn volliere....m vr gr prkietje..... *knip*

Tel.nr. verwijderd, kan via pb opgevraagd worden. Gr. Ingrid