veel te jonge of zieke parkietjes bij dierenwinkel

Gestart door Annika, november 22, 2007, 13:21:17

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Annika

ja, het is een risico. Ik heb ze dan wel boven, maar heb wel dezelfde kleren aan daar als hier.
Maar ik denk toch echt dat ze gewoon te jong zijn. De meeste zieke vogels eten niet/nauwelijks, deze vreten zich te pletter, alsof ze een week niets gehad hebben  :(

Ik ben net nog bij de dierenwinkel geweest, volgens mij zijn er geen parkieten meer gestorven, maar ik vind nu 11 (gisteren dus nog 16  :o) parkieten in 1 hokje met maar 2 voerbakjes toch echt absurd.

ik heb net melding gemaakt bij de dierenbescherming en zij sturen een inspecteur langs. Achteraf kan ik via een formulier opvragen hoe het is gegaan!

lien

he redder in nooit!!!!!!!!!!!!
van mij krijg je een pluim ;D ;D.
ik vind het echt super wat je gedaan hebt ,ook goed van je om de dierenbescherming te waarschuwen.
ben heel benieuwt hoe dit verhaal af zal lopen.
en wens jou en je parkietjes heel veel geluk.

dikke knuffel van ons lien en gismo :-*

Annika

graag zou ik willen weten wat jullie denken van de foto's van vandaag. Ik denk zelf dat ze er echt vele malen beter bij zitten.
Ze willen ook niet meer op schoot pap uit een spuitje, liever vliegen en ver bij me vandaan. Wel dus trosgierst eten en soms proberen wat zaadjes.


Caradow


Tjipie lover

Zo Annika dit is een zeer goede daad van je geweest.
Ik ben heel benieuwd wat de dierenbescherming ervan gaat zeggen!!
Ze zien er ook al een stuk beter uit als op de eerste foto.
Hoera voor Annika!!!!!
Ze zullen het dankzij jou goede zorgen wel halen.

Groeten van Ank.

Annika

toen we vanmiddag thuiskwamen was het schoteltje waar ik de veelal geplette zaadjes en ei/krachtvoer op had zo goed als leeg. Wellicht hebben ze er flink overheen gewalst en is alles op de bodem belandt (heb sinds vanmiddag gewoon houtsnippers dus kan het niet meer zo makkelijk zien), maar ik denk toch ook dat ze ervan gegeten hebben.
Owh, Boefje vroeg trouwens gisteren of ik al namen had en ik dacht gisteravond dat het misschien maar Kwik, Kwek en Kwak moet worden  ;)

Tjipie lover

hihi ja dat zijn leuke namen hoor!!
wens ze een goede gezondheid en kracht toe zodat ze alle 3 een mooi leven bij jou kunnen hebben.

groeten Ank.

Chicowen

Zo die zien er een stuk beter uit zeg!
Echt super dat jij deze lieverdjes uit die dierenwinkel gered hebt!  ;D

En wat een schatjes... :-*

Liefs!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Milo-Pixel

zo, die zien er opgeknapt uit! veel beter als je het vergelijkt met de 1e foto.
succes nog verder met het "oplappen" van de parkietjes!


groetjes, Marit

Annika

nog meer positief nieuws !

Blijkbaar kunnen ze wel al zaadjes pellen  ;D in ieder geval Kwik springt op mijn hand en vreet als een gek, Kwak komt met wat moeite er ook bij, alleen Kwek moet niet veel van mijn hand hebben.

Ik denk dus dat het eigenlijk nog erger was dan ik dacht, dat de schuld dus misschien wel bij de dierenwinkel ligt  :o Als ze gewoon zaadjes kunnen pellen, zijn ze wel jong maar niet TE jong en dat zou betekenen dat ze blijkbaar gewoon niet aan eten toe kwamen door de grote hoeveelheid dieren in 1 kooi met veel te weinig etensbakjes  :( >:(

Ik ben in ieder geval heel blij dat het zo goed gaat en dat ze ook nu een beetje geluid beginnen te maken  ;D

Annika


Sonja

Hoi Annika,

Wow, geweldig! ;D
Ze boffen maar dat jij ze hebt meegenomen! :)

Fijn dat het zo goed met ze gaat! ;)

Groetjes, Sonja.

Sara

Geweldig gedaan Annika, en wat een prachtvogeltjes zijn het! ;D
Ik denk overigens niet dat ze te jong zijn, maar ze zagen er op de eerste foto wel erg verzwakt en uitgeput uit(waarschijnlijk door de omstandigheden waarin ze zaten in de dierenwinkel).
Ze zien er in ieder geval stukken beter uit nu dan op de eerste foto, fantastisch dat je hen zo'n geweldig nieuwe thuis geeft. :)
Nog heel veel plezier met hen (en veel succes met de verhuis ;))

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

Siempke

fijn dat het beter met ze gaat  :)
ze zien er beter uit  :)
het gaat helemaal goed komen met kwik, kwek & kwak lijkt me :D

Annika

Citaat van: baasje van Arno op november 24, 2007, 19:32:58
Ik denk overigens niet dat ze te jong zijn, maar ze zagen er op de eerste foto wel erg verzwakt en uitgeput uit(waarschijnlijk door de omstandigheden waarin ze zaten in de dierenwinkel).

de reden dat ik dat dacht was omdat ze op de grond zaten in de dierenwinkel, ze in de tralies hingen zoals de jongen hier dat deden voor ze zelfstandig waren, je ze kon aaien, ze niet naar de stok konden vliegen etc.
Ook hier in huis zaten ze in eerste instantie met zijn drieen tegen elkaar aan op de grond, iets dat parkietjes later niet meer doen.
Maar inderdaad is het waarschijnlijk toch de zwakte en honger geweest :(

Vanavond hebben ze alledrie op mijn hand zaadjes gepeld  ;D  :-* 

Misschien dat ze maandag al naar Boefje kunnen, maar dan wellicht nog even met zijn drieen in een broedkooi zodat ze geen concurrentie strijd hoeven aangaan voor het voer (bij ons komt het nu eigenlijk heel slecht uit omdat ons huis te koop staat en als er mensen komen kijken moet het er toch zo netjes mogelijk bij staan ;)) dus als ik er zeker van ben dat het kan moet het maar ...   ::)

Meltjuh

Echt gaaf hoor Annika! Ze zien er alle 3 erg goed uit!

Mars

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

roha

Oh Annika, wat zien Kwik, Kwek en Kwak er opgeknapt uit, zeg!!
Helemaal toppie.
Je weet nu zeker dat je ze hebt gered voor het ergste en das super van je!! ;D

Groetjes Hanneke

Annika

ik kan het zelf nog bijna niet geloven hoor, dat ze zo zijn opgeknapt.
Het zijn nu hartstikke leuke, jonge parkietjes en al zeg ik het zelf : prachtig  :-*

Ik zal ze nu wel alweer missen, maar goed, over een half jaar zal ik ze dan weer zelf hebben, dus even doorbijten  ;) ;D

Parkieten-Freak

Jeetje Annika, ik lees dit topic nu pas..... :o
Wat in die dierenwinkel met de vogels is gebeurd kan en mag natuurlijk niet voorkomen. :(
Ook dieren hebben rechten, al denken sommige mensen daar blijkbaar ander over. >:(
De dieren in kwestie kunnen helaas niet voor zichzelf opkomen.
Het lijkt me dan ook een hele terechte keuze van je om de dierenbescherming in te lichten.

Wat ontzettend lief van je dat je deze 3 jonkies zo liefdevol hebt opgenomen en verzorgd.....
Ze zien er nu (voor zover ik kan zien) goed uit! Goed gedaan hoor!  ;D