parkiet met 1 oog

Gestart door ibi, november 21, 2007, 19:25:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ibi

Hallo parkietenfreaks:)

Ik was gisteren in de pets place bij de ijksweg.
Dat is een goede winkel en nette winkel die goed voor de parkieten en adnere dieren zorgt.

En toen zag ik in de kooi een parkiet met 1 oog :'(

Dat vond ik best zielig
Ik heb maar 1 keer de kans gehad om dat te zien , omdat ze parkiet steeds zijn hoofd nar me om draaide

Omdat hij me anders niet kon zien.
Ik vind dit best zielig.
Maar misschien is er iets in de kooi ebeurd want er zaten andere parkieten bij..
zijn er voor parkieten kunstogen??
Dat vroeg ik me toen af..

groetjes

Tinus ly

Iel bah wt zielig  ;S..

Ik denk niet dt er kunstogen bestaan voor parkietjes..
Vind het wel zielig.


gr.

Moppers

Waarom zou een parkietje een kunstoog nodig hebben? Het is puur iets cosmetisch, iets voor mensen dus.

Je weet natuurlijk niet hoe het komt dat het parkietje maar 1 oog heeft. Het zou kunnen dat het in de kooi gebeurd is, maar het zou ook heel goed kunnen dat het in het broedblok gebeurd is, of dat hij zelfs met maar 1 oog geboren is. Als het er nu goed uitziet (geen viezigheid erin, goed genezen, niet kaal eromheen), is het al van een tijdje geleden. Dan kan je denk ik niet meer achterhalen wanneer hij het oogje kwijt is geraakt.
En zielig, tja, hij is een beetje gehandicapt. Maar het klinkt alsof hij zich al goed aan heeft weten te passen. Met 1 oog kan hij ook goed leven, waarschijnlijk heeft hij zelf niet eens door dat hij anders is dan andere parkieten.

Het zou wel wat voor mij zijn, parkietje eenoog. Maar ja, ik zit met 6 vogels wel aan mijn limiet nu.

ibi

Ik weet niks van het vogeltje  :'(

Maar vond het zo zielig..

hij zag er niet ongelukkig uit  :)

en zat gezellig met de andere parkieten

Willemien

 :)Hoi

Koop em .. zou ik zeggen aan jou zal die een leuk baasje hebben ..
Als deze opvalt bij je zou ik em niet laten zitten ..als ie er verder goed uitziet en lekker druk is..
nou  'no problem' ..

Groeten Willemien :D

ibi

Ik zou hem graag willen kopen..


maar heb laatst al 3 vogels gekregen.

Die nog aan elkaar moeten wennen.

Willemien

Hoi

Heb je er in totaal 4 nu of deze 3 ..als je er drie hebt kan een 4e heel goed..
Maar je hebt gelijk je moet zelf beslissen wat je wilt en ja je moet het niet doen als je voor jezelf bedacht hebt dat je genoeg hebt..

Groeten Willemien ;)