Onze Twee Nieuwe Gevleugelde Vriendjes!

Gestart door angeliqe, juli 29, 2005, 22:04:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

angeliqe

Hallo mensen,

Hier ben ik dan weer.
Vanavond hebben mijn vriend en ik onze twee nieuwe parkietjes opgehaald.
Ze stonden al een tijd op internet want hun baas wou ze weg doen en de oudste het mannetje is nog geen jaar, schandalig toch dat soort mensen!!!!  :angry:
Ook zit er nog een heel jong parkietje bij, nog onduidelijk of het een popje of een mannetje is. Grote zwarte oogjes nog, strepen over de hele koppie nog echt nog heel jong. Paar maanden oud schat ik. :wub:
Het mannetje hebben we Freddy genoemd en het vrouwtje/mannetje het jonge beestje heet Ricky.
Freddy is al handtam en Ricky tja die nog niet natuurlijk maar ja dat was Rocky in het begin ook niet maar kijk nu eens!!!!
:thumbsupsmiley:
Ik heb ze nu nog even in een aparte kamer staan, omdat ik dus niet weet welke ziektes ze eventueel onder de leden zouden kunnen hebben en welke ziektes zich kunnen verspreiden via de lucht.
Het lijkt niet dat ze iets hebben hoor, ze zien er gezond uit.
Alleen het jonkie is geringt en heeft schurftmijt gehad, nu is alleen de snavel oranje kleurig?! Kan dit aan het soort parkiet liggen????

En Sonja nog bedankt voor je tips!!!!

Groetjes,

Angélique

Anita & Marisa

Hoi Angeliqe,

Wat geweldig dat jij deze lieve parkietjes opgevangen hebt!
Super dat ze nu een fijn thuis krijgen  ;)
Niet te geloven dat mensen hun parkieten weg willen doen, dit is echt onbegrijpelijk  :(
Maar we zijn blij dat deze parkietjes bij jou zijn gekomen!

Volgens ons maakt de kleur van het snaveltje niet veel verschil (alleen als het veel afwijkt). De één heeft een lichter snaveltje dan een andere parkiet. Dit hangt ook van de kleur van de parkiet af.

Maar we wachten de reactie van andere beheerders even af  ;)

Heel veel plezier met je nieuwe vriendjes!

Liefs,
Anita en Marisa.

angeliqe

He Anita en Marisa,

Ja en ze zijn echt vet lief.
Alleen nog even een vraagje op de ring van het jonge parkietje staat: OJVP 207 NB 04 wat betekend dit? Het parkietje is te jong om uit 2004 te komen dat geloof ik echt niet is de ring misschien voor een tweede keer gebruikt kan ik ergens info achterhalen d.m.v. de ring?
En ze verliezen als ze krabben wat witte schilfers lijkt op roos, niks ernstigs toch?


Groetjes,

Angélique

Anita & Marisa

#3
Hoi Angelique,

Van het nummer heeft Nancy meer verstand  :D
Wij hebben een kanarie gehad met nummer MT 16 3 99 (of andere volgorde).
MT16 was het kenmerk van de kweker, nummer 3 was onze kanarie (hij was het 3e jong) en 99 was zijn geboortejaar.

Het verliezen van witte schilfertjes is niet ernstig. Je parkietjes krijgen nieuwe veertjes en deze hebben hulsjes. Door het krabben verliezen ze deze hulsjes (witte schilfertjes).

Heel veel liefs,
Anita en Marisa

Safrena

#4
Hey Angelique

kijk even hier op deze link  ;)

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?showtopic=191


Ringen worden nooit en mogen nooit een tweede keer voor andere parkietjes gebruikt worden.

De witte schilfertjes is inderdaad niet zo erg dit komt zoals Anita & Marisa al zei door de rui.
Dit kun je wel verwijderen en voorkomen door je parkietje regelmatig een badje te laten nemen of je parkietje met een plantenspuit gevuld met lauw water te benevelen

Vele groetjes