Morgen Nieuwe (eerste) Parkiet - wat vragen omtrent kooi en tam maken

Gestart door SteelTitan, november 21, 2007, 10:08:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

SteelTitan

Hallo mensen,

jajajaja morgen is het dan eindelijk zo ver, dan ga ik mijn eerste parkietje ophalen bij een kweker uit Geldrop (bij Eindhoven), bij Bianca van parkietendroom.nl.  :D Ik moet zeggen dat het contact wat ik met haar heb gehad echt super is geweest, echt een aanrader voor iedereen! Siempke, nogmaals bedankt voor het adres  ;)

Maar nu heb ik nog wat vragen

Plaatsing van de kooi:

Voor de kooi zijn er twee opties voor plaatsing

1) Op mijn kamer (16m2).
Ik ben vaak thuis (thuiswonende student) dus zodra ik thuis ben (ik zit vaak op mijn kamer ivm internet/studie/hobby/etc) kan ik mijn parkiet lekker los laten vliegen dus heb ik een gezellige vlieger op mij gezelschap te houden  ;D  maar als ik naar college ben ed ziet hij natuurlijk vrij weinig gebeuren (let op: binnen een aantal weken komt er wel een 2de parkiet bij!  8) ).

2) In de woonkamer (32m2).
Mijn moeder is huisvrouw dus is vaak thuis. In de woonkamer ziet de parkiet dan ook een stuk meer gebeuren (autos/fietsers/moeder/andere gezinsleden etc) dan op mijn kamer...maar krijgt de parkiet ook minder rust. Wellicht ook omdat we een hond hebben. Het is een groot ras maar hij is erg rustig. Ik verwacht dus niet dat er gekke dingen gebeuren, ook niet tijdens het losvliegen (maar ik weet het, let ALTIJD op ;) ) Wel is het zo dat de hoek waar de kooi kan staan, de 'speelhoek' van de hond is (zeg maar heel de achterkamer), dus de hond zal daar (misschien inclusief baasjes) af en toe voorbij rennen. Omval gevaar is er niet door de hoek waarin de kooi staat maar misschien vind de parkiet al dat geren niet fijn.