raar niesend geluid?

Gestart door tinusblauw, november 19, 2007, 17:50:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

tinusblauw

Hallo Dudes!

Ik heb een parkietje genaamd Tinus..
Hij maaakt soms een raar niesend geluid dan heeft hij zijn snaveltje los en maakt hij een piepend geluid.
Ik vind het maar raar..
Kunnen jullie er iets over vertellen?

doegg! alvast bedankt.

Meltjuh

Hallo Tinusblauw,

Misschien kan je wat beter uitleggen wat je parkietje precies mankeerd. Met de informatie hierboven kan ik niet zoveel.

Hoe vaak niest jouw parkietje op een dag? Maakt hij een piepend geluid bij het ademhalen? En hoor je dat de hele dag door?
Komt er ook wat uit zijn neusje als hij niest?

Eet je parkietje verder goed? En hoe ziet zijn ontlasting eruit?

Willemien

Hoi

Soms doen mijn parkietjes dat ook, ik denk dat er dan wat stof of een donsveertje in de neusgaatjes zit..
Niet erg denk ik..alleen als de vogel dit continu doet is niet goed.. dan zou hij/zij het benauwd kunnen hebben..
Kijk even of hij geen vieze neusgaatjes heeft..

Groeten Willemien ;)

tinusblauw

Hij niest niet de hele dag hooaa maar soms wel eventjes vaak achterelkaar..
ik hoor eeen piepgeluid alleen als die heel hard heeft gevlogen ademt die hevig en hoor je een klein piepje, maar dat is zo weer over..
Hoor het ook niet de hele dag door ,soms ..
nee er komt volgens mij niks uit zijn neusje..
En zijn ontlasting is gewoon iets groen met wit.
En hij eet ook goed en drink ook goed.

Dankje trouwens voor de reactie ;D

Doegg!

Tinus ly

Hooi!

Kn iemand me even vertellen hoe jee een foto doet als plaatje?

Willemien

Hoi

Als je een foto wilt plaatsen bij je bericht dan kies je links onder (als je een antwoord gemaakt hebt) meteen voor 'extra opties' dan kun je bladeren en een foto toevoegen ..
probeer maar eens..
Ja.. ik denk dat het dan wel meevalt met je parkiet als hij/zij verder er gezond uitziet en niets opvallends te zien is..
Misschien is hij nog erg opgewonden als hij/zij losvliegt of moet hij nog wennen aan de omgeving..heb je hem/haar nog niet zo lang ?
Als je hem/haar nog niet zo lang hebt dan is hij nog erg opgewonden en schrikt ie van alle nieuwe prikkels om zich heen..en hijgt hij/zij wat heftiger..
Mocht je toch teveel twijfelen dan zou ik even naar de dierenarts gaan voor een check up ..houd em/haar in de gaten in ieder geval..
Ik hoor wel hoe het verder gaat

Groeten Willemien ::)

Tinus ly

Oké dankje willemien ;)

ik zal het in de gate houden!
Hij zit nu al weer lekker te kwebbelen..
Dus denk ook wel dat het mee valt als ik zo de verhalen aan hoorr.

Allemaal bedankt voor jullie reactie op mijn Topic!