van binnen naar buiten.

Gestart door parkietengek12, november 18, 2007, 12:15:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkietengek12

Hallo, :D

Ik heb een vraag, mijn grasparkietjes hebben altijd binnen
gezeten en af en toe met kooi en al naar buiten.
We zijn verhuist en we hebben een grotere achtertuin dan eerst en
we zouden een voilere willen maken maar kan dat wel?
Worden ze dan niet ziek?

Groetjes Joël


Kleur tekst aangepast, dat is wat rustiger om te lezen. ;)
Groetjes, Sonja.

Scotty - Keecko

Hoi Joël,

Welkom op het forum! :)

Het is nu te koud om je parkietjes van binnen naar buiten te zetten.
Jullie zouden wel op zich kunnen beginnen om een buitenvolière te bouwen/kopen en alvast in te richten. Alleen je moet wel wachten tot maart/april (liefst mei) voor je de vogeltjes in de buitenvolière zet, omdat het nu te koud is voor ze. Hun verenpakje is nu namelijk niet geschikt voor de winter ;)

Groetjes, Ilse

parkietengek12

#2
hoi Ilse,

Ik was ook van plan om ze van het voorjaar naar buiten te doen
dan gaan we misschien ook nog 2 parkietjes er bij doen.
Kan het geen kwaat voor tweety? Want die heeft kruiperziekte.


groetjes Joël

Mars

Ik zou het zelf liever niet doen, als je kruipertje (nog) niet kan vliegen: een voliere is erg hoog en de val naar beneden daarmee erg hard. Je kunt proberen de voliere kruiperproof te maken, maar dan nog, een ongelukje zit in een klein hoekje en niet met de anderen mee kunnen vliegen lijkt me behoorlijk vervelend.

Waar je vooral rekening mee moet houden: je mag niet gaan kweken met kruipers of met vogels die bij een kruiper in de buurt zitten/hebben gezeten. Ze zullen zelf niet de kenmerken van een kruipertje hebben, maar brengen het virus wel over op hun kleintjes. Gevolg: heel veel dode vogeltjes/eieren die niet uitkomen en de vogeltjes die wel overleven zullen waarschijnlijk kruiper zijn. En zo breng je dan het virus verder de wereld in.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

parkietengek12

Hoi Marcia,

Die voilere gaan we ook heel erg kruiper proef maken
met touwen en zo, en misschien hier en daar een plateau
voor tweety de kruiper, en kweken ga ik toch niet doen want daar heb ik altijd ongeluk
mee met alle dieren die jonkies krijgen, en dat wil ik niet bij de grasparkietjes dus
dat gaat niet geburen.

groetjes Joël

parkietengek12

wanneer is het te laat om ze in een voilere te stoppen?


groetjes joël