Polyoma

Gestart door Mees, november 17, 2007, 17:22:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Caradow

Loes, hoe oud is Mees nu?

En Loes, Mees is echt een meisje hoor! Dus jhe mag gerust van het hem en hij afstappen ;)

Mees

Toch al minstens een half jaar.. ze heeft een heel tijdje in de dierenwinkel gezeten.. haar preciese leeftijd weet ik eerlijkgezegd niet.

Hoe weet je eigenlijk dat Mees een zij is..? Zijn neusdopje is toch nog wit..?
of valt dat ook goed te zien aan andere dingen..?

Milo-Pixel

een witte neusdop is een popje ;) bij sommige vrouwtjes word het pas later bruin. bij mannetjes zit er geen wit rond of helemaal wit op de neusdop. bij een man word het donkerblauw ;)  dat maakt het dus een zij.

groetjes, Marit

Mars

Als ze ongeveer een half jaar is, dan kan het best dat ze nu echt in haar rui komt. Bij het ene parkietje duurt het wat langer dan bij het andere parkietje. Het lijkt er op dat ze wel al wat veertjes van haar koppie gewisseld heeft: daar staan niet allemaal streepjes op.

Ter vergelijking: Milan is nu aan het tweede deel van zijn (eerste) rui begonnen, hij is nu ook een half jaar. Ongeveer een dikke maand (of anderhalf) geleden begon hij met de veertjes op zijn koppie en met zijn vleugelveren, nu is zijn staartje helemaal aan de beurt (hij lijkt nu net een kruipertje met zijn korte staartje) en er vliegen ook wat dekveertjes (van de vleugel) in het rond.

Ik zou me er geen zorgen over gaan maken. Hopelijk komen er ook wat vleugelpennen door ;)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..