neus ziekte??? sos

Gestart door hazeena, november 01, 2007, 12:11:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

hazeena

Beste Mensen

Het viel me al een tijdje op dat mijn vogel Bo last heeft van losse veren boven zijn neus en dat het daar heel lelijk en kaal er uit begint te zien losse stukjes huid lijkt het wel maar dan hele kleine . Het is moeilijke te beschrijven Ik hoop dat iemand misschien weet of dit ook mee heeft gemaakt bij zijn parkieten wat hiervoor de oorzaak is

Ik zag ook dat mijn andere parkiet yoshua heel gezond is mooie neus en vacht heeft enzo maar hij is erg dominant

En er misten een paar tenen en een voet bij Bo dus dat zal door yoshua komen. Kan het zijn dat Yoshua Bo mishandeld :(?
Ik weet het echt niet maar Bo lijdt er onder want door dat soort opgezwollen hoopje boven zijn neus gaat zijn ogen beetje dicht als of het net niet irriteert.
Is het noodzakkelijk hem hiervoor naar de dokter te brengen of gaat het over als ik hem apart zetten?
is het een ziekte waar hij aan dood kan gaan ik weet het niet?

nouw ik hoop gauw van jullie t ehoren want ik maak me erg zorgen

Ik had nog een parkiet Yasmina die is al een maand overleden . Ze was net 1 geworden ongeveer haar snavel was heel mooi bruin enzo maar ze vloog in de dweil emmer (ze schrok van me kat boelie) .waar allemaal chemise middelen in zaten daarna had ik haar schoongemaakt veel water toe gedient maar na 2 a 3 weken was de overleden dus ik denk dat dat de oorzaak was helaas

roha

Hallo Hazeena,

Welkom hier op het forum!!  :)

Ik kan me geen voorstelling maken, misschien dat je een foto kan plaatsen. Het kan de rui zijn, maar misschien is het schurftmijt, of door Yoshua. Daarom lijkt het me beter om Bo door een vogelarts na te laten kijken.

Wat bedoel je precies met teentjes en een voet missen. Sinds wanneer is dat je opgevallen? En dan moet dat toch ook nog ergens te vinden zijn? En Bo moet dan toch ook bloed en pijn hebben?

Wel sneu voor Yasmina, zeg! :(
Ik heb vroeger een parkietje verloren, omdat ie naar de keuken was gevlogen en daar tegen het raam vloog en in het hete afwaswater viel.

roha

Hallo Hazeena,

Het is nu een weekje later, maar niks meer van je vernomen.
Hoe bezorgd/sos ben je eigenlijk?
Ik wil je graag snel helpen, maar daarna ben je niet meer op het forum te vinden, of weet je al meer wat er aan de hand is, ben je misschien bij een vogelarts geweest?
Ik ben benieuwd wat je verder weet of hebt gedaan?
Laat je nog wat van je horen?

hazeena

#3
Beste Roha,

Sorry Ik had het heel druk op school en thuis en werk.
Maar het gaat nu weet beter ik las in sommige topics dat je vaseline kan smeren en dat het helpt.
Ik was dat van plan maar ik ben er achter gekomen dat het door mijn andere parkiet kwam die hem dus mishandelde soms hoor ik hem gillen.Ik snap niet waaorm hij dat doet want 1 vrouwtje is al een paarmaanden nu dood.Dus het zijn nu 2 mannetjes. Ik maakte me heel erg zorgen maar ik wou eerst zeker weten waar het aan lag.En nu laat ik de vogels los zodat ze niet met elkaar de hele dag opgeschept zitten en het gaat veel beter. Maar zodra ik iets merk dat niet goed gaat dan ga ik meteen langs.Maar verloopig gaat het gelukkig weer beter...


En over de teentje en voetjes kwam het door Yoshua ik denk dat Yoshua van natuur erge dominant en agressief is en ik weet niet waarom maar als of hij er van houd? want als ik hem op pakt of naar de kooi al toe loopt doet hij zo afstandelijk raar en bijttt hij mij ook!! tot in tegenstelling van Bo want deze is rustig en bijt wel maar niet zo hard als Yoshua. Maja ze hebben allemaal zo een eigen karakter:)

Wat zielig Roha van dat parkietje van je... Ik heb ook een valkparkiet die altijd los is en soms bots hij gewoon tegen deuren op omdat hij denkt dat er niks voor is. En toen ik dit las heb ik maatregelen genomen... ALLe deuren moeten open blijven....  :-X

roha

Sorry, dat ik het zeg, maar ik vind het een heel erg vreemd verhaal.

Eerst meld je een SOS, wil dat we je gauw helpen, je maakt je zorgen en dan laat je niks van je horen, daarna kom je met de mededeling dat je het te druk had met van alles en nog wat, behalve met je parkietjes.
Daarnaast wil je zelf nog gaan doktoren. Vaseline smeer je bij een lichte (beginnende) vorm van schurftmijt, niet op open wondes. En jouw verhaal nagegaan, moet je Bo open wondes hebben.
Daarnaast geef je eerst aan dat het vrouwtje al een paar maanden dood is en daarvoor pas een maand.
Het voet en tenen verhaal bevreemd me al helemaal. Je hebt een parkiet die een andere parkiet z'n tenen en/of voet eraf bijt en jij lost het op door ze vrij rond te laten vliegen?
Heb je er wel bij stilgestaan wat je kan aantreffen als je er niet bij bent en ze gewoon bij elkaar in de kooi zitten.
Je conclusie over de deuren open blijven vind ik helemaal raar.