vreemde kleur uitwerpselen

Gestart door jeffreygoddijn, november 15, 2007, 12:59:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jeffreygoddijn

Hallo,

Sinds een paar dagen hebben de uitwerpselen van mijn parkietje een vreemde kleur. (zie foto)..

hij is sindskort ook heel erg aan z'n kalk blok aan het knagen (deze is roze) misschien dat het daar door komt? of weet iemand wat het wel kan zijn?

Alvast bedankt,

Groetjes,

Jeffrey Goddijn

[verwijderd door de beheerder]

Caradow

Dat kan, maar is niet echt gebruikelijk. Heeft jou parkietje de afgelopen dagen erg gekleurd voedsel gehad?
Zit jou parkietje ook veel aan metalen dingen te knagen?
De rode kleur KAN duiden op een lood of zink vergitiging. Ik zeg niet dat dit zo is in jou geval, maar wel iets om over na te denken. Een normale kleur is dit in ieder geval zeker niet. Je zou even contact op kunnen nemen met een vogelarts en ene afspraak maken. Probeer zoveel mogelijk dingen waar je parkietje de laatste week aan heeft zitten knagen op te schrijven, dit kan helpen om een oorzaak te achterhalen.

jeffreygoddijn

ok bedank alvast, hij heeft niet echt aan iets specifieks zitten knagen. Maar ik zal er op letten.

Caradow

Houd het heel goed in de gaten, want als het WEL lood of zinkvergiftiging is kan hij hieraan overlijden. Mar zoals ik al zie, het hoeft het niet te zijn. Dat kan alleen een VA bepalen.

Mars

Ik zou niet te veel afwachten, maar even een poepje langsbrengen om te laten onderzoeken!

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

jeffreygoddijn

Er is me nog wat opgevallen, 'arie' is een geel parkietje met rode ogen. En nu ik net eens goed naar hem keek leek het of z'n koppie een beetje een rood achtige gloed had. :(.. nogmaals zit hij ook de afgelopen dagen heel veel aan z'n roze kalk blok.. maar ik weet niet of die gloed daarvan kan komen.. :(

Scotty - Keecko

Hoi jeffreygoddijn,

Wij kunnen zo niet zeggen of je parkietje wat mankeert. Ik vind de ontlasting in ieder geval wel heel erg apart (die kleur dan). Ik zou dat toch even laten onderzoeken.

Misschien kun je een foto plaatsen van het kopje van je parkietje en natuurlijk wat voor soort mineraalsteen je hebt. Dan kunnen wij wel zien of de verkleuring kan komen door de mineraalsteen.

Als je het niet vertrouwd zou ik naar de VA gaan, die kan echt vertellen of er wat aan de hand is met je parkietje.

Groetjes, Ilse

Caradow

Dayt zijn koppie verkleurd is door het mineralenblok kan heel goed, ook de mijne hebben daar wel eens last van, maar de kleur van de ontlasting baart mij zorgen en is iets om na te laten kijken.