scheve tenen

Gestart door janetsimone, november 14, 2007, 15:48:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

janetsimone

Goedenmiddag,

Mijn parkietjes (3 stuks) zijn uitgevlogen en maken het goed. 2 Parkieten hebben tenen die naar binnen zijn gedraaid. Hoe kan dit en komt dit nog wel goed. Ik heb regelmatig het broedhok schoongemaakt en ontlastingsresten van de tenen geweekt in lauwwarm water. Kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is?

groet Janet

Safrena

Hey Janet

tja, hoe komt het dat de teentjes scheef staan. Dit kan gewoon een schoonheidsfoutje zijn, of door problemen in het nest
Als je vogeltjes er zelf geen last van hebben, is het op zich niet zo erg

Mocht je merken dat ze er zelf wel last van hebben, kun je dit even laten nakijken door een vogelarts

Vele groetjes

janetsimone

Goeiemorgen,

Ik denk zelf ook dat het een schoonheidsfoutje is, maarrrrr. Ik had een eitje uit een ander nest wat vernield werd door de moeder in dit nest erbij gelegd. Dus van 2 verschillende ouders. 2 Parkieten van verschillende ouders met allebei scheve tenen. Er is 1 parkietje bij die hier geen last van heeft. Hoe kan dit nou?

Groet Janet

Mars

Kun je een fotootje maken van de teentjes? Ik vind het heel lastig om hier een beeld van te vormen (en ben wel heel nieuwsgierig).
Zoals Safrena al schrijft:
- het kan een schoonheidsfoutje zijn
- het kan een gevolg van problemen in het nest zijn.

Aangezien jij aangeeft dat het geen genetisch iets is, blijft optie twee over. Mams kan te zwaar op de kleintjes hebben gelegen, misschien hebben ze een gebrek aan voedingsstoffen gehad?

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..