PARKIETENMISHANDELING! - moet ik wat aan doen???

Gestart door snowwhite, oktober 04, 2007, 21:08:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

snowwhite

Mijn vriendin had vandaag haar schoenen laten maken en had even laten zien waar die winkel was ( want dat wist ik niet ) toen ze het liet zien ( ik liep verder weg en zij stond bij het raam ) riep ze keihard dat er binnen 2 parkietjes zaten! Ik kwam aangerend en mijn hart stond stil!

TWEE PARKIETJES IN EEN MAGNETRON!!!!!!

Waarschijnlijk waren ze ziek en stonden ze om beter te worden binnen ( in de schoenmakerij ) en de rest ( want hij had een voliere ) buiten. Maar wij gingen aanbellen en ze waren er niet, toen gingen we naar de buren en toen zei ze dat het geen magnetron kon zijn. Wij dus nog eens kijken en er stonden eet- tekentjes op zoals een kip, een visje en nog wat andere. Heyt was dus een magnetron! Ik vind dit dierenmishandeling!
Moet ik er iets aan doen of is het niet zo erg?

Je stopt die zieke beessies toch niet in een magnetron?????
ps: de 1 beweegde trouwens ook echt niet!!!!! :-[

Mars

ik denk niet dat ze het overleven. Te weinig zuurstof.
Om over doodgaan van ellende nog mar niet te schrijven. Is dit niet een gevalletje dierenbescherming?

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Milo-Pixel

heb je de dierenbescherming al gebeld?? dit zullen ze niet overleven, dat is wat ik denk.. echt verschrikkelijk hoe sommige mensen met hun vogels omgaan... het zijn geen spullen... het zijn dieren..!

Mars

Even een technisch vraagje. Hoe zie je van afstand dat er parkietjes in een magnetron zitten? Ik heb nog nooit een magnetron gezien waarbij het deurtje zo doorzichtig was, dat je er doorheen kunt zien. Sorry, maar ik vind het zo'n raar verhaal...

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Parkieten-Freak

Aangezien tegenwoordig bijna alle jongeren de beschikking hebben over een mobieltje met ingebouwde camera, had ik toch op zijn minst een foto verwacht.
Je geeft geen naam van de winkel en geen adres. Naar mijn mening is dit voor 100% uit je duim gezogen Snowwhite.
Kom dus met bewijs: zorg dat je verhaal traceerbaar is. Schakel vervolgens de dierenbescherming in.
Met dit soort vreemde verhalen kunnen we niets.



Caradow

Daarnaast is er geen navraag gedaan bij de eigenaar wat er aan de hand was...

Stel DAT het een magnetron/oventje oid zou zijn, dan zou het mogelijk zelfs nog kunnen dat daar een reden voor is. Misschien kort daarvoor de 2 parkieten binnengebracht gekregen voor opvang, door ziekte of wat dan ook en dan niet direct een oplossing om ze in te doen. Kooitje misschien onderweg door familielid..
Scenario: Parkietjes moeten heel kort even ergens in, anders gaat het fout.. bij gebrek aan doos of iets anders maar even daarin. Klinkt misschien bizar, maar soms moet je wat... Hij heeft een zaak, en kan dus niet zomaar weglopen...

Misschien was het wel een couveuse? Die kunnen er ook bizar magnetronachtig uitzien..  misschien heeft hij wel 2 zieke vogels en was er geen andere manier om anders toezicht te houden, door ze met couveuse en al in de zaak te zetten..

Altijd makkelijk om gelijk een hoop bombarie te maken, zonder dat je weet wat er aan de hand is..

dan nog iets: de vriendin staat buiten bij het raam, ze was al eerder in de winkel geweest voor haar schoenen... en TOEN is het haar niet opgevallen?

Milo-Pixel

goh, zo had ik er nog niet eens over nagedacht...  ???

Meltjuh

En een magnetron in een schoenmakerij ??? appart....

Caradow

Vaak hebben ze er zon klein mini oventje staan, dat ken ik wel...

snowwhite

Hallo!
Ik heb een paar dingetes te zeggen, over dat mobieltje is ook een verhaal dat jullie niet zullen geloven maar het is echt waar, ik woon in een pleeggezin door omstandigheden en mijn mobieltje is (terrecht ) afgepakt omdat ik met mijn moeder smste en dat mocht niet. En op dat mobieltje zat geen camera maar hij had wel kleur. Maar het goede nieuws is dat we nog een keer hebben aangebeld en het bleek dat ze ( zoals zij het noemde ) in de ziekenboeg zaten maar haast dood gaan waarschijnlijk omdat ze niet beter worden en het alleen slechter gaat. :-[

snowwhite

Ohja, het was inderdaad een klein mini-oventje!

Stijn

Nou sorry hoor maar dit klinkt heel heel heel erg ongeloofwaardig.
ene ik heb ook geen mobieltje geen behoefte naar :P
maar een ziekenboeg of jij kunt heel goed verhalen verzinnen of je moet nu direct de dierenbescherming bellen

Milo-Pixel

Citaat van: Stijn op november 16, 2007, 21:53:15
Nou sorry hoor maar dit klinkt heel heel heel erg ongeloofwaardig.
ene ik heb ook geen mobieltje geen behoefte naar :P
maar een ziekenboeg of jij kunt heel goed verhalen verzinnen of je moet nu direct de dierenbescherming bellen

stijn, als je goed leest zie je dat dit bericht al van Oktober 04, 2007 is .....

Parkieten-Freak

Tja, om te voorkomen dat meer mensen in de sprookjes van Sneeuwwitje gaan geloven, doen we hier gewoon een slotje op. ::)