Snelle vlieger

Gestart door Scotty - Keecko, november 11, 2007, 08:12:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Scotty - Keecko

Hallo allemaal,

Misschien weten jullie nog dat mijn lieverdjes mijn hele kamer afbraken door het behang van de muren te schuren. Nou in de zomervakantie ben ik een tijdje weg geweest en toen ik thuis kwam, was mijn kamer (de kale stukken) opnieuw behangen! En nog een leukere verrassing, mijn schatjes mogen beneden blijven staan en ook los vliegen! ;D Ik was er zo blij mee :) Ze hebben nu echt véél meer ruimte om te vliegen en ze zijn stukken blijer geworden, omdat ze nu niet alleen zijn als ik naar school ben. Mijn moeder is altijd thuis en vind het erg gezellig en houdt ook altijd de tv en radio aan voor een muziekje voor ze :)

Maar goed nu mijn vraag eigenlijk...
Scotty en Keecko vliegen goed, normaal tempo en niet gestrest. Alleen mijn kleine Mylo vliegt echt hééél eng! En dan overdrijf ik niet... :(
De hele kamer is zo ingericht dat de vogels veilig kunnen vliegen, dus ramen bedekt, geen giftige planten, raampjes in de deuren afgeplakt en natuurlijk geen hete of vloeibare dingen waar ze in kunnen vallen.

Mylo vliegt écht heel snel, gaat dan even op de kooi zitten te headbangen met zijn lieve kuifje (:-*) en beetje flirten met de dames, maar gaat dan weer zo vaak rondjes vliegen en dan echt bijna tegen de muur, kast of iets dergelijks... Dan maakt hij een halve draai (keert zich heel snel) en doet net of er niets aan de hand is. Hij is nog nooit ergens tegen aangevlogen!

Ik snap het niet... Mylo heeft nu veel meer ruimte, dan zul je denken dat hij niet zo gestrest gaat vliegen en wennen is het denk ik ook niet, want dit is al de derde maand ofzo dat hij losvliegt beneden... Ik ben zo bang dat hem straks wat overkomt :( (ondanks alle genomen maatregelen) En dat zal ik mezelf echt nooit vergeven!!
Is dit nog steeds pubergedrag, is dit mannengedrag of heeft hij misschien last van epileptische aanvallen ofzo?

Hij is echt een kamikazepiloot, en ben echt elke keer bang als ik hem los laat vliegen :( Mylo maakt wel een ontzettende blije indruk na het los vliegen (lekker druk kwebbelend :-*) Maar ik weet niet of ik hem wel zo los kan laten vliegen, straks gebeurd er wel wat!

Hoop dat iemand mij kan helpen...

Liefs, Ilse

Caradow

Daar zijn kereltjes heel goed in... (tenminste, hier zijn het ook voral de kereltjes die een diploma kamikazepiloot hebben)

Je hoeft je hier niet echt zorgen om te maken. Ja, ok, ze kunnen een keer een draai missen, maar dat kan altijd gebeuren, ook bij de dames. Maar dat valt reuze mee. Hier zijn het ook vooral de heren die echt helemaal los kunnen gaan tijdens het vliegen (ok, nu even niet, maar voor ze gewiekt werden dan) en af en toe houd je je hart vast.

Mylo weet wat hij doet, wees gerust :)

liefs, Renate

Chicowen

Hej Ilse,

Volgens mij zit dit gewoon in de familie. Pucky vliegt ook keihard, vaak laag over de grond en maar lekker roepen van 'kijk mij eens'. In het begin was ik ook bang dat ze ergens tegenaan zou vliegen. Dit is ook wel eens gebeurd, maar dat was tegen het hoofd van Ramon op het moment dat hij opstond.
Eigenlijk houden ze het zelf dus supergoed in de gaten, ze kennen de kamer en zullen daarom ook niet zomaar ergens tegenaan vliegen (behalve dan wanneer iemand 'opeens' in 'hun' luchtruim opduikt. :P
Niks om je zorgen over te maken dus.
Wel gaaf dat ze lekker beneden mogen vliegen, dat scheelt inderdaad een hoop ruimte!

Liefs!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Scotty - Keecko

Bedankt voor jullie reacties! :)

Ben blij te horen dat het echt kereltjesgedrag is en dat het ook in de familie zit. Het lucht wel op dat te horen, maar ik blijf toch gespannen als Mylo los vliegt :-\

Ik hoop maar dat er niets gebeurd en als hij (en de dames) los vliegt blijf ik er natuurlijk altijd bij.

Liefs, Ilse

Moppers

Nu ik erover nadenk doet mijn Binky, een ventje dus, dat ook wel eens. En dan het liefst vlak bij mij, dan scheert hij echt vlak langs mijn gezicht. Ik schrik me dan altijd een ongeluk, vooral omdat mij instinct eerst zegt dat hij tegen mijn gezicht aan komt knallen, maar het is nog nooit fout gegaan, en ik heb ook het idee dat hij het heel goed onder controle heeft. (zou hij het dan express doen, het baasje laten schrikken, de lieve schurk :))

roha

Hoi Hoi Ilse,

Ik denk dat dit ook nog eens in de genen zit, Jambo is een super stuntpiloot.
Hij vliegt snel, kan ook af en toe rustig en wat een bochtenwerk zeg hahaha :D
Jambo vliegt 2 rondjes met allerlei bochten en diagonalen, terwijl Moos er net 1 vliegt.

Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken dat er wat gebeurt.

Hier vliegen de mannen ook als een speer, alleen Jambo die duikt en draait met het grootste gemak. Onder de eettafel door, vlak over ons hoofd (net aanraken). Hij gebruikt de kamer maximaal met vliegen.
Soms knalt ie tegen een andere parkiet in de lucht, dat vind ie gaaf!

Hij spingt ook zo boven op een andere parkiet, laatst stond ie bovenop Dexter, op mijn hand. Dexter was lekker rustig aan het knabbelen en ineens 'boem' uit het niets liet ie zich vallen en zat zo boven op Dexter. Dexter was helemaal beduusd, wist niet wat hem nu weer was overkomen.

Soms vliegen ze met z'n 6-en door de kamer, nou dan vraag ik me wel eens af dat dat goed gaat. Er is nog nooit wat gebeurt.
Tis ook wel een gaaf gzicht, hoor al die parkieten tegelijk aan het vliegen.

Maar wel gaaf zeg dat je schatjes nu beneden mogen staan en vliegen, super van je ouders ;D

Groetjes Hanneke

lien

hè ilse ,gismo is ook zo,n piloot
echt je denkt soms komt dit wel goed?
ik zelf heb de ervaring dat dit dus altijd goed gaat.
volgens mij is dit ook een teken dat je vriendje de ruimte heel vertrouwt vind .
als wij visite krijgen doet gismo dit ook wel ,recht op iemand af vliegen .
de visite deinst dan achteruit ,wij liggen dan echt in een deuk omdat wij wel weten dat het echt altijd goed gaat.
volgens mij ,is dit ook om te laten zien ,dit is mijn domein kijk maar even.
ik zou mij hier niet te druk om maken maar ik zou er juist van genieten,want als je goed naar hem kijkt zie je ook hoe knap het is en hoe goed ze eigenlijk de ruimte kennen.

groetjes lien

Mars

#7
Ook hier kan ik dat bevestigen hoor! Milan is een stuntpiloot! Ik moet de ramen voor hem afgedekt houden en hij kijkt gewoon niet! Ik had het er al met Mel over gehad, dat ik mijn hart vasthield.

Dus gewoon de genen... Het is een stelletje ongeduldige, lieve schattige stuntpilootjes ;) Die hun baasjes ongerust maken als ze vliegen  ;)
Het kan zijn dat ze, als ze wat ouder worden wat rustiger worden. Maar het is ook wel wat mannengedrag geloof ik: Milan en Quint zijn ook qua geluid en beweeglijkheid veel drukker dan de dames. Dus dat ze wat idioter vliegen vind ik daar wel bij passen. Maar Milan is veel onvoorzichtiger dan Quint.

groetjes Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

tup en joep

het zit wel echt in de genen want mango hier doet het ook samen met snoepie de echte mannen he
de vrouwen zijn rustiger
en gijs kan niet zo snel vliegen hij is ook een ander soort en groter
dat is het soort zei de fokker hier die niet zo snel en druk is

Scotty - Keecko

Hahahahah ;D

Wat ontzettend grappig om te horen dat de broertjes van Mylo (en het zusje Pucky natuurlijk :-*) ook zulke snelle vliegers zijn :-X
Zo zie je toch dat het echte familie dus van elkaar is! :P

Nou Mel, ook al is het zo'n stuntpilootje, ik ben echt dol op mijn lieve ventje! :-*

Ik maak me nu al (veel) minder zorgen om het vliegen, nu ik weet dat het de genen zijn.

Groetjes, Ilse