jonge grasparkiet die bloed??

Gestart door Ilse67, november 08, 2007, 13:34:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mars

Hoi Ilse,

Sterkte met dit verlies.
Zoals al eerder geschreven, we proberen je geen schuldgevoel te geven. Wat ik je alleen mee wil geven is dat de diagnose van de kweker me  gewoon ook heel erg raar in de oren klinkt.
Ik heb zelf mijn eerste parkietje ook bij een 'handopfok' kweker vandaan en na een dikke week liet het zijn koppie tussen zijn pootjes hangen. Ik belde de kweker op en vroeg wat hij er van vond. Hij gaf aan dat ook het 'broertje' van mijn parkietje zo een beetje zijn koppie liet hangen en dat hij vast een beetje moe was. Nou, het scheelde niet veel om mijn kleine schat was er niet meer, een antibioticakuur van de DA sloeg wonder boven wonder aan en de schat knapte weer op. Toen ik de kweker belde met de mededeling dat de DA toch wel erg geschrokken was (en mijn parkietje het waarschijnlijk niet haalde) en dat broertje ook een antibioticakuur nodig had, reageerde hij nogal nonchalant. Bij kwekers werkt het meestal zo (en vooral bij handopfokkwekers, ze kunnen immers meer vragen voor een tamme vogel, terwijl ze hem ook met aandacht tam zouden kunnen maken en handopfok minder goed is voor de vogel) dat ze puur voor het geld wat kweken. Geld uitgeven aan de gezondheid van een vogeltje zullen ze niet snel doen: want een zwakke vogel oplappen met antibiotica is niet goed voor je kweek. Bovendien nemen ze al een extra risico dat niet in het belang van de vogel is door het handopfok te geven: de kans op overleving is groter bij natuurlijke voeding.
Een diagnose van darmontsteking ben ik op internet nog nooit tegen gekomen bij grasparkietjes. Daarom heb ik er mijn twijfels bij gezet.

Jij hebt je best gedaan en hebt nu verdriet van je kleintje... Ik wens je daar veel sterkte bij, het is erg hard om je parkietje te verliezen, dat weten wij maar al te goed.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..