parkietenboom

Gestart door mariska23, november 08, 2007, 13:32:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mariska23

hoi allemaal!

ik heb op advies van t forum hier een parkietenboom gemaakt omdat mijn parkietje niet uit zijn kooi wilt.
die parkieten boom staat nu al 2 weken in de huiskamer en ik leg er ook wat eiervoer bij om hem te lokken.
maar hij is kei bang voor de boom. tenminste dat denk ik. ik heb m er een keer op willen zetten maar hij vloog er meteen weer af en sinds dien wilt hij er helemaal niet meer op terwijl er toch hele leuke speeltjes in hangen.
weten jullie hoe dit kan?

groetjes mariska

Mars

Parkietjes vinden vaak nieuwe dingen eng. Je parkietje vindt het gewoon lekker veilig in zijn kooi. Maak je geen zorgen hij komt vanzelf wel eens de kooi uit en gaat dan ook wel op onderzoek uit. De buitenkant van de kooi aantrekkelijk maken, zoals met een parkietenboom en ook met lekkers buiten de kooi wil wel helpen.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Milo-Pixel

toen ik een speelplein gemaakt had voor milo en pixel, en ze er heen bracht, vlogen ze ook meteen weg. maar na een weekje hoorde ik ineens allemaal gerommel en gekwetter, zaten ze dus lekker te spelen op het pleintje ;) nu, iedere keer als de kooi opengaat, vliegen ze er meteen heen om uitgebreid te gaan spelen. het komt vanzelf.

groetjes, Marit

mariska23

oke dan hartstikke fijn om te horen.
ik dacht die gaat er nooit meer in.
als ik piet een keer betrap in de parkietenboom probeer ik er meteen een foto van te maken en dan laat ik hem zien.

;D
groetjes mariska

Moppers

Bij mij duurde het ook heel lang (minstens een half jaar) voordat 'dat grote rare ding' niet meer zo eng was. Hij is dan ook wel erg groot moet ik toegeven.
Maar inmiddels zitten ze erin, knagen ze aan de stokjes. Met de belletjes spelen doen ze nog niet.
Wat bij mij een beetje hielp bij het wekken van hun interesse, was zelf doen alsof dat ding echt het allermooiste op de hele wereld is. Allemaal "oooooooh! wat leeeeuuuk!" "kijk nou, dit is mooi!", gewoon heel enthousiast doen als je naar dat ding kijkt, het aanraakt. Speel er zelf ook mee, en laat zien dat het hardstikke leuk is! Als zij zien dat jij het met iets ontzettend naar je zin hebt, komen ze vanzelf kijken wat dat dan is. Het enge is er dan uiteraard niet gelijk vanaf, maar zo zien ze dat het iets leuks is, en dat jij geen reden ziet om er bang van te zijn.

mariska23

dank je wel   ;D
ik ga t proberen kijk of t help
fijne dag nog