het voer rooster

Gestart door snowwhite, december 12, 2007, 13:52:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

snowwhite

Ik heb een voerrooster ( of schema, hoe je het ook noemen wilt )
gemaakt voor sneeuwwitje daarin staat:
(dit is een korte versie)
2 keer in de week fruit
2 keer in de week groenvoer
2 keer in de week vitamine druppels
1 keer niets
Het rosstertje staat precies op welke dag ze het moet hebben en op sommige dagen ook trosgierst en op elke dag natuurlijk ook gewoon het hoofdvoedsel: gewoon zaad
is dit voldoene vitamine?

Safrena

Hey snowwhite

Twee keer in de week groentjes en twee keer in de week fruit, mag zeker mee, ze mogen iedere dag groentjes of fruit.
Vitamine druppels zou ik niet zomaar gaan geven, tenzij op advies van een vogelarts

Waarom geen vitamine druppels, daar zijn de meningen een beetje over verdeeld, maar mijn mening daarin is als je ze een foute dosering geeft (en zij daar maar zeker van, want op de verpakking staat een grote dosis) dat je je parkietjes in plaats van te helpen, ziek gaat maken.

Verder weet ik niet wat ze van gewoon eten krijgen.
Krijgen ze xtra-vital of pellets, hoeft er geen eivoer bij, krijgen ze een anders soort zaadjes, geef je ze beste drie keer per week eivoer bij

Verder een halve sliert trosgiers per parkiet per week. Zo een drie keer per week mag je ze een stukje (niet vers) brood geven, een stukje macaronie of spaghetti (zonder saus en zout) mag ook een keer per week, alsook een klein stukje kaas een keer per week of veertiendagen


Vele groetjes

snowwhite

Hoi Safrena!
Bedankt voor je snelle reactie! ::)

Ik wilde nog even wat zeggen over dat ei-voer, dat eet Sneeuwitje namelijk niet, in een wit bakje hangt het in haar kooi maar nee hoor, ze eet maar niet ???

Mars

Ik kan je in ieder geval wel aanraden om een goed zaadmengsel te kopen als XtraVital. Daar zit al eivoer in en dat wordt dan misschein niet helemaal gegeten. Maar vooral de variatie van dit zaad is heel belangrijk. En niet te veel zaad geven is minstens zo belangrijk als alle andere dingen die jij opnoemt.

Ook ik ben geen voorstander van vitamines toevoegen.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..