Namen voor 3 nieuwe vogels

Gestart door ibi, november 08, 2007, 17:16:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

ibi

HALLO parkietenfreaks

Na de dood van falco was ik erg overstuur en me moeder beloofde me na de kerstvakantie een nieuwe :D

Maarjah, vandaag toen ik thuiskwam vond ik 3 nieuwe vogels in de kooi  :D
Ik ging uit men dak :P
en was erg blij.
Ik weet nog geen Namen ... ::)

Maar ben nu heel blij met men nieuwe vogeltjes.

Alleen sweety moet nog wel wennen en ze vechten nog uit wie de baas is.
Maar (geen naam)  sprong al 2 keer op het schommeltje en de andere (   ) begon al wat te kwetteren.
Ik moet nog wel wennen aan het nieuwe geluid :P
Ik zal straks foto's posten :D

groetjes

* Probeer een duidelijke topic titel te gebruiken, zo is het voor iedereen wat overzichtelijker.

Milo-Pixel

leuk dat je nieuwe vogeltjes hebt! vraag me alleen wel af.. zitten ze meteen alle drie bij degene die je al had?? en heb je er wel genoeg ruimte voor (is de kooi groot genoeg)..?  succes met de namen verzinnen!

groetjes, Marit

Trippy

Zóó 3 vogels er vij !  ???
Haha, leuk hoor! Veel plezier met je vogels...

Verder heb ik dezelfde vragen als Milo-Pixel

ibi

De kooi is best groot , maar me moeder en ik gaan op zoek naar een grotere kooi ;)
Dat vinden we beter want dan hebben ze de ruimte ;)

Ik heb geen andere kooi en kon ze ook niet een in doosje laten dus , me moeder heeft ze er gewoon bij in gedaan  :)
Alleen wat gekibbel maar de vogeltjes zijn al lekker bezig aan het kwetteren en al :)

Scotty - Keecko

Hoi ibi,

Wat leuk dat Sweety drie vriend(innet)jes erbij heeft!
Weet je wel wat de geslachten van de vogeltjes zijn?? ???

Ik vind het zelf wel erg onverstandig om ze gelijk met zijn viertjes in 1 kooi te zetten... :-/ Je wist dat jullie maar 1 kooi hadden, op zich vind ik dat je moeder daar wel rekening mee kon houden, vóór ze de parkietjes op ging halen (bijvoorbeeld door eerst een andere kooi aan te schaffen ;))

Hou ze maar goed in de gaten!

Verder veel plezier met je vriendjes! :)

Groetjes, Ilse

ibi

Sweety zat net als naast ( simba denk dat ik hem zo noem) en kwam steeds dichterbij .

Heeft de laatste vogel schruftmijt?



[verwijderd door de beheerder]

Caradow

Gelijk behandelen, de onderste heeft flinke schurftmijt... Ook de andere 3 gelijk meebehandelen omdat het heel besmettelijk is!
Jammer dat je moeder hier niet wat meer over heeft nagedacht, maar die zal dan ook niet zon freak zijn als jij ;)

De bovenste is niet zo duidelijk door de vuile lens(denk een kereltje), de middelste is een kereltje en de onderste met mijt is een popje (denk ik, of er moet al heel veel blauw onder de mijt vandaan komen straks)

Leuke vogeltjes, maar je hebt er wel gelijk flink je handen aan vol, om ze te gaan behandelen...

ibi

De geslachten wist ik al direkt ;)

Moet ik nou vaseline op de neusdoppen smeren , en ook op die van die een schurftmijt hebben?

Dit is de eerste keer dat ik dit mee maak en heb van schurftmijt behandeling geen verstand ;)

Caradow

Ik persoonlijk zou er voor kiezen om in ieder geval een arts het te laten beoordelen en dan de behandeling te kiezen...

Trippy

#9
Toen Ibi mijn de foto's liet zien zach ook ik direct dat het schurf was.
Na de foto voor Ibi wat duidelijker gemaakt te hebben zie ik al barten en 'gaten' in de snavel zitten.

Ibi, ik zou echt zo snel mogenlijk met haar naar de DA gaan! Bij beginnende schurf is het makkelijker op te lossen met vaseline en een zalfje of drupjes maar dit echt niet meer. Eigenlijk zou ik als ik jou was ook dat ene vogeltje appart zetten maar ik denk dat dat mijn mening is...

Groetjes, Ursula

ibi

Er zitten geen gaten in hoor......

Trippy

Hoi,

Gaten staat niet voorniks tussen aanhallings tekens. Het zijn meer deukjes of rond eindingen van de scheurtjes ;)

Moppers

Om antwoord te geven op de vraag over namen:
wat dacht je van Pim, Pam en Pet? Of Kwik, Kwek en Kwak?

ibi

Ik heb de namen al

sky, amore, simba :D

vinden jullie ze mooi :)

Scotty - Keecko

Hoi Ibi,

Ja leuke namen hoor!

Heb je er al over nagedacht wat je met het 'schurftmijt' parkietje gaat doen?
De schurftmijt vind ik al in een ver gevorderd stadium, ik zou er echt een vogelarts naar laten kijken :-\
Straks zitten de andere drie parkietjes ook onder de schurftmijt en ik denk niet dat dat je bedoeling is...

Sterkte met het parkietje!

Groetjes, Ilse

Mars

Mooie namen hoor en lieve vogeltjes.
Ik zou ook even een dierenarts raadplegen, wel jammer dat dat meteen al moet, maar dit kun je beter even grondig aanpakken anders heb je straks weer een dood vogeltje. Dus even een dierenarts raadplegen en hopelijk geeft die dan iets dat je niet dagelijks bij vier vogeltjes hoeft te smeren (2 keer een pipetje bijvoorbeeld).

Lief van je moeder om je zo te verrassen, het zal vast wel goed gaan, maar ze zullen het fijn vinden om straks wat meer ruimte te krijgen.

Veel succes met tam make!

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

ibi

#16
Ik ga nu niet naar de dierenarts :(

Zal ik nu gewoon even vaseline smeren,??
misshcien dat het wat helpt...?

Het is ongeparfumeerd is dat goed?

Caradow

Waarom ga je niet naar de dierenarts?
Schurftmijt is een ernstige aandoening, zeker in de mate waaron jou nieuwe parkietje het al heeft. Straks zit je met 4 patrkieten met schurftmijt, want ze zitten allemaal in dezelfde kooi...

Vaseline werkt over het algemeen heel goed, bij beginnende schurftmijt. In het stadium waarin jou parkietje het heeft, is er in mijn ogen meer nodig...

ibi

Ik ben net uit school en ben nu alleen thuis.

Kan ik voor mijn moeder er is nog vaseline doen ;)

Of gaat dat helemaal niks helpen

Parkieten-Freak

Ibi, ik zie zo al dat 4 forumleden je het advies hebben gegeven om naar een dierenarts te gaan.
Het lijkt me heel verstandig als je die raad opvolgt.
Is er misschien een reden waarom je niet naar de dierenarts kunt (of wilt) gaan met je vogeltje?