Is mijn parkietje een albino?

Gestart door Kelly, november 04, 2007, 19:56:03

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kelly

Hallo allemaal,

Ik heb sinds een kleine twee weken echt een heel lief parkietje :-*. Het is echt een schatje en komt al redelijk makkelijk op mijn hand zitten om trosgierst te eten en daar ben ik al heel trots op  :D.
Hij/zij (volgens de kweker een mannetje, maar dat kun je toch niet zien met zes weken?) heet Pippa en is helemaal wit met zwarte oogjes. Mijn vraag is of mijn parkietje een albino is, want ik dacht dat albino's uitsluitend zo heten als ze ook rode oogjes hebben, vandaar dat ik het niet zeker weet. Ik vind het wel leuk om te weten wat voor soort vriendje ik in de kooi heb zitten  :). Met zoveel parkietenkenners moet er vast wel iemand het antwoord weten, toch?
Alvast bedankt voor het antwoorden!

Groetjes!

Caradow

Jij hebt een zwartoog albino, zo worden volledig witte parkietjes met zwarte oogjes ook wel genoemd. Een officiele albino heeft inderdaad altijd rode oogjes.

Kelly

Een zwartoog albino, hmmmm, dat klinkt wel stoer ;)! Fijn dat ik nu weet hoe hij genoemd wordt! Hartstikke bedankt voor de snelle reactie.

P.S. Ik ben echt blij met dit forum, ik heb al zoveel vragen gehad en de antwoorden hier telkens terug gevonden (behalve op deze vraag dan), echt hartstikke leuk ;D!

Groetjes.

kris79

hallo iedereen

wil even vermelden dat ik volledig nieuw ben op dit forum.en hier nog vaker wel eens wil komen kijken wat er zoal gezegd word
ikzelf heb al enkele jaren enkele koppels engelse grasparkieten,waar ik mee kweek,en tracht naar tentoonstellingsnormen te kweken,daar ik de voorbije 2 jaar tegenslag gehad heb met de kweek,en wat ik dan overhield enkel mannen waren,heb ik voor de moment nog slechts 3koppels zitten eigen kweek,en heb ik 1goed koppel groene bijgekocht waar ik hoop mee te kweken
en heb nog enkele mannen op reserve zitten.ben ook nog opzoek naar 1of meerdere kuifgrasparkieten,en dan liefst rozetkuiven,en indien mogelijk liefst Engelse,dus wanneer iemand deze zou zitten hebben,en er nog wegdoet,laat het mij maar weten!

@Kelly
kwam hier toevallig bij jouw berichtje uit,wat jouw vraag betreft over je witte grasparkiet met zwarte ogen
heb nog nooit gehoord dat deze zwartoog albino zou genoemd worden hoor!is volgens mij een gewoon witte!

mvg
kris
kris

Tjipie lover

hihi wat leuk.
ik heb ook een witte met zwarte oogjes genaamd Mumble is een mannetje!!

groeten Ank.

Siempke

Citaat van: kris79 op november 16, 2007, 20:27:35
kwam hier toevallig bij jouw berichtje uit,wat jouw vraag betreft over je witte grasparkiet met zwarte ogen
heb nog nooit gehoord dat deze zwartoog albino zou genoemd worden hoor!is volgens mij een gewoon witte!

toch is het volgens mij een zwart oog albino ! ;)

Caradow

Ik heb geen verstand van kleurslagen, ben er echt geen expert in, maar heb de term zwartoog albino al vaker gezien op diverse sites en fora

Kelly

Mijn parkietje zat door de verschillende antwoorden eventjes in een identiteitscrisis :D, maar nu houden we het er denk ik maar op: Pip is een zwartoog albino!

@ Tjipie lover / Ank:
Speciaal zijn onze zwartoog albinootjes hè?  :P  Vraagje: heeft jouw Mumble uiteindelijk witte irissen gekregen? Ik ben namelijk best benieuwd of Pippa's oogjes nog gaan veranderen!

Groetjes, Kelly.

Tjipie lover

@Kelly

Mumble heb ik ook nog niet zo heel lang.
Hij heeft ook nog niet de uiteindelijke kleur van de neusdop.
Heb tot nu toe ook nog geen witte irissen gezien bij hem!

Groeten Ank.

Ja inderdaad hij is erg speciaal, ik vind rode oogjes een beetje eng.
maar toen ik hem goed bekeek zag ik zwarte oogjes en was meteen verkocht!!

Kelly

#9
@Ank

Dat had ik nou ook precies met Pippa (zijn broertjes/zusjes hadden wel rode oogjes); direct verliefd! :-*
Wat die irissen betreft: dan zullen we het maar moeten afwachten..
Bedankt voor je antwoord in ieder geval!

Groetjes.

Mensen, let op dat dit hier geen chatten word
chatten doen we in de chat room
gr Safrena

amyk13

Ik heb ook een albino met zwarte oogjes maar met bepaalt licht en foto's zijn de ogen toch rood...

Caradow

Ja dat is normaal, dan hebben wij mensen zelfs rode ogen ;)

Ilse*

Citaat van: amyk13 op december 15, 2007, 17:40:56
Ik heb ook een albino met zwarte oogjes maar met bepaalt licht en foto's zijn de ogen toch rood...

Sorry... tis een beetje off-topic, maar dan heb je dus ook geen albino ;)
Een albino is helemaal wit en heeft altijd rode oogjes. Als jouw parkietje zwarte oogjes heeft, mag je hem dus ook geen albino noemen ::)