speeltuin

Gestart door pj_duffel, november 04, 2007, 19:47:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pj_duffel

ik heb dus vier parkietjes,maar als ze uit hun kooi zijn,hebben z niks om mee te spele,want de parkietenboom staat op de vensterbank en de kooi aan de muur.hoe kan ik een soort van kooituin maken??ze gaan steeds terug in hun kooi van verveling,help please.

de oudste gaan niet meer uit de kooi omdat er niets is,enkel een kale kooi.

Caradow

Ik denk dat je heel goed in staat bent om goed rond te kijken op de website en het forum en ideeën kan opdoen om dit probleem het hoofd te bieden...

pj_duffel

ik probeer steeds zo'n lange veel uitstekende tak ::) daar gaan ze helemaal op zittn,maar voel me er niet veilig bij

DarkWolf

Huh ik snap het niet.
Je hebt een parkietenboom? Zet die misschien als ze uit de kooi zijn op een andere plaats, hang er speeltjes in en dan zullen de vogeltjes wel uit de kooi komen :)

ibi

HEey pk_duffel

Breng de parkietenspeeltuin eens naar de kooi en zet ze erop , Of wacht dat ze er op springen :)
Breng de parkietenspeeltuin gewoon weer terug op de venster bank.
Als ze het leuk vinden zullen ze vanzelf de vensterbank weer opzoeken voor de parkietenspeeltuin :)

groetjes

Bonnie

Zelf heb ik een boom met verschillende speeltjes. De vogels wisselen zelf af. Wat echter altijd een topper is, is eigenlijk een cavia speeltje: een traliebal die je vult met(kruiden)hooi. Mijn parkietjes peuteren netzo lang tot die helemaal leeg is. Geweldig.

Fenixjuh

Hey,
Een voorbeeldje wat je allemaal met ferplast kunt. Je kunt van elk plekje wel een speelplaatsje maken, een plekje waar ze graag zitten (op het randje van een kast, plankje etc.) Gebruik je fantasie  ;)

http://album.parkietenweb.nl/albums/userpics/10017/BILD0001.JPG

1972marloes

Gelukkig is het bijna kerst,je koopt een stevige standaard,die je met schroef kunt aandraaien.
je neemt een wilgentak of fruitboomtak en die schroef je vast in die standaard.
in deze tak hang je speeltjes.uiteraard wel even de tak goed reinigen.
Je kunt de standaard op een vrolijk wegwerpkleedje zetten op een licht plaatsje uit de tocht
wedden dat ze heel veel plezier hebben.
Mijn parkieten zijn gek op een hooibal van de cavia afdeling,ik doe er hooi of appel in.
Ze pluizen hem dan helemaal leeg :-* het geeft wel rommel maar ze zin wel een paar uur zoet. :P

***anita***

je kan ook iest met een lader en touw en takken maken of niet en het wordt dan heel leuk zelfs!!

Ilse*

Citaat van: 1972marloes op december 03, 2007, 15:48:10...Mijn parkieten zijn gek op een hooibal van de cavia afdeling,ik doe er hooi of appel in...

Hoi 1972marloes,

Pas op met hooi. Hooi bevat veel stof en dat is slecht voor de kwetsbare longentjes van parkieten. Zelf hebben wij thuis een konijn en ik weet wat je bedoelt met een hooibal. Zelf laat ik mijn vogeltjes daar niet mee spelen, omdat ik bang ben dat ze er in blijven steken... :-\ Het zal misschien wel wat meevallen, maar ik neem liever geen risico's en laat ze dan maar met wat anders spelen.

Groetjes, Ilse

1972marloes

ik heb de hooibal weggehaald,had daar nog niet over gedacht. verder las ik dat in hooi regelmatig schurftmijt zit :(
ze hebben een nieuwe tak gehad met ringen van sissaltouw,de boom word hier steeds mooier :P

Mars

Ik heb overigens een wilgenbalaan een touw zitten (op de kooi)en dat is een groot knaagsucces.
Het gaat hier om onbewerkt wilgenhout dat speciaal voor hamsters, konijnen en dergelijke gevlochten wordt.

Op de verpakking staat dat het 100% natuurlijk is en daar ben ik na een nachtje in water met azijn (de bal) maar van uit gegaan. Het levert hier veel knaagplezier op.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..