gismo en onze hond bobbie (help)

Gestart door lien, november 03, 2007, 23:19:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

lien

hallo allemaal .
hier mijn probleem .
sinds een week laat gismo onze hond niet meer met rust.
ze zijn altijd samen aan het spelen ,nu weet ik wel samen aan het spelen ?kan dat wel goed gaan.
ja dat ging altijd goed ,ben altijd in de buurt .
maar sinds een week word onze vriend gismo erg vrij postig ,vliegt steeds naar de hond toe deze heeft geen rust meer.
kon in het begin altijd de hond in de mand sturen en hij luistert dan ook altijd goed,maar nu gaat gismo steeds op de rand van de mand zitten en zoekt steeds de hond op.
onze hond is wonder boven wonder erg lief voor gismo maar steekt zo nu en dan wel zijn pootje naar voren,ik ben nu erg bang dat het toch een keer fout gaat.
gismo loopt ook steeds op de grond voor de hond ,hij daagt hem echt uit gismo ziet geen gevaar meer en vind dit echt een leuk spelletje.
nu mijn dilemma: ben echt in staat om gismo te kortwieken.
                       ben hier echt geen voorstander van maar ja wat moet ik anders?
                       onze hond kan niet in een andere ruimte op het moment dat gismo los is .
                       heb van alles al geprobeerd.
helpppppppppppppp ik heb jullie advies echt nodig ,weet het even niet meer .

                          groetjes lien  :-*

Caradow

Tja, ik vrees dat ik je hier niet echt een advies in kan geven...
Kortwieken zou betekenen dat je Gismo straft, voor gedrag dat je voorheen altijd getolereerd hebt.

Ja, je zou Gismo moeten heropvoeden, maar dat zal erg alstig zijn en ik ben van mening dat kortwieken daar niet bij helpt. Ook gewiekt, kan Gismo nog gewoon op de gond terecht komen en achter de hond aan gaan. Dan zul je het dus anders moeten doen en Gismo consequent elke keer weghalen als hij naar de hond toe gaat. dit kan wel een tijdje duren eer je dit gedrag veranderd hebt, als het je uberhaupt al lukt...

DarkWolf

Waarom laat jij Gismo en de hond samen los? Je hebt toch een tuin? Steek je hond buiten! Een gevaar zit in een klein hoekje.
Ik zeg niet dat ik altijd zo voorzichtig ben geweest, heel in het begin liet ik Falkor en onze kat samen in 1 kamer los. Maar geloof me, als je hond bijt dan kan jij NIET ingrijpen en is Gismo weg.

lien

ik wil ook niet kortwieken .
maar weet het even niet meer in het begin zat gismo altijd in zijn boom ,nu zoekt hij alleen de hond nog maar op.
zou het ook pubergedraag kunnen zijn ?
van af wat voor leeftijd begint dit?
en al vast bedankt voor de snelle reactie.

groetjes lien . :-*

DarkWolf

Ik dacht dat de puberteit op de leeftijd van 3 maand begon, tot ong 1 jaar.
Maar misschien had Gismo in het begin schrik van de hond. Falkor bleef vroeger ook altijd in de Fiscus zitten, terwijl je hem nu niet weg krijgt van het gasvuur!
Ik zou de hond toch buiten steken, of desnoods op de gang zetten als Gismo vrij vliegt want er zal toch hoogst waarschijnlijk ooit een ongeval gebeuren.

Milo-Pixel

ik zou ook de hond apart zetten. je kan gismo wel kortwieken maarja, wat los je er mee op? hij kan op de grond terecht komen, de hond steeds weer blijven uitdagen, en stel je voor dat de hond het dan een keer helemaal zat is en denkt die ga ik even wegjagen? dan kan gismo niet eens meer wegvliegen..

ik zou zeggen, apart. apart aandacht geven. bijvoorbeeld, eerst met de hond lekker uit, dan even een uurtje in de tuin of op de gang, en dan krijgt gismo aandacht. Ik heb ook een hond, maar als hij boven komt bij mij, en ziet dat ik met de vogels bezig ben, is hij meteen weer weg ;)  Goed de dingen gescheiden houden, een ongeluk is zo gebeurd.

groetjes, Marit

Cropje

Ik zou hem zeker niet kortwieken om die reden. Zoals al gezegd wordt, wat als de hond het niet meer trekt en plotseling wel even ´ingrijpt´! Een gewiekt vogeltje kan geen kant meer op!
Maar het beste advies is denk ik: neem geen risico en laat ze niet meer los in dezelfde kamer, ook niet als jij erbij bent! Je moet er niet aan denken wat er kan gebeuren!

roha

Hallo Lien,

Ik sluit me aan bij de vorige reacties, niet kortwieken en niet bij elkaar in 1 ruimte, wil je voor alle veiligheid instaan

Sara

Ik herken dat gedrag van Gismo wel, zodra Pucky mijn hondje ziet, vliegt hij erop af of loopt Pucky mijn hondje achterna.
Mijn hondje heeft enorm veel schrik van Pucky, en mijn hondje rent altijd de eerste de beste schuilplaats in(in de hoek achter mijn piano/onder de zetel etc). Pucky vindt mijn hondje daar meestal niet en geeft het dan wel op, maar toch vind ik dit erg zielig voor mijn hondje -die al 10 jaar oud is en duidelijk toch wel tekenen van ouderdom begint te vertonen- dat zij zo angstig in een hoekje moet zitten.
Daarom laat ik mijn hondje meestal buiten in de tuin voordat ik Pucky loslaat, of zet ik haar even in een andere kamer, en dat werkt prima. Pucky kan dan gewoon zijn dagelijkse vlucht voortzetten, en mijn hondje wordt met rust gelaten.
Kortwieken lijkt me helemaal geen optie... Dan is er net meer kans dat er eens een ongelukje kan gebeuren.

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

lien

hallo allemaal .
bedankt voor jullie mening .
kortwieken is geen optie.
in derdat dan zou gismo niet meer van onze hond weg kunnen vliegen.
wij vinden het ook veel te leuk dat gismo kan vliegen hij komt bij ons waarneer hij dit wil .
vanmorgen hebben wij streng op getreden de hond moest in de mand blijven en gismo mocht los vliegen.
dit ging redelijk goed ,daarna hebben wij onze hond een half uurtje op de gang gehad hij bleef maar blaffen,dit was niet echt leuk.
kijk gismo is normaal als ik thuis ben altijd uit de kooi.
nu hebben wij besloten dat gismo voortaan niet steeds uit de kooi meer mag ,en gaat hij wel uit de kooi dan gaat de hond op de gang ,hoop dat onze hond (al bijna 10 jaar ) hier ook aan gaat wenen .
dit lijkt ons wel een goede oplossing ,voor al de partijen.
ik hoop dat het gaat lukken want ik ben zelf zo gewend dat gismo altijd uit de kooi is ,ik vind het nu nog erg zielig.
en ja de hond op de gang vind ik ook niet zo leuk ,maar ja tanden op mekaar en vol houden .
iedereen zal hier wel aan gaan wenen .
groetjes lien gismo en onze hond bobbie  :-*

DarkWolf

Falkor vloog vroeger ook meer los, maar doordat mijn leuke familie de achterdeur open trekt als hij los vliegt, ben ik ook verplicht om hem meer in zijn kooi te laten en hem los te laten op de uren dat ik alleen thuis ben (na school dus) en savonds (dan hoeft er niemand meer naar buiten). Het is hard, maar het is dat of je vogel verliezen.
En als je de mand van de hond met een speeltje ofzo in de gang zet, dan moet het wel lukken. Het zal wennen worden maar het moet maar zo.