evenwicht man/pop?

Gestart door Lynn, oktober 27, 2007, 21:17:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lynn

Oke, het is niet zo dat ik dit ga doen, maar ik vroeg het mij toch heel erg af.
Stel: Ik heb nu 2 grasparkietjes van 8 weken en het is dus nog niet duidelijk wat het geslacht van die 2 is.
Voor 2 grasparkietjes maakt het niet uit, maar stel dat ik hier nog 2 grasparkietjes van rond de 8weken bij haal?
Je weet dus niet of dit mannetjes of popjes zijn? Zou dit later goed gaan stel het zijn;
1 popje - 3 mannetjes
3 popjes - 1 mannetje
Volgens mij gaat dit verder niet echt goed samen of wel?

Scotty - Keecko

Hoi Lynn,

Je mag nooit meer popjes dan mannetjes in 1 kooi/voliere houden. Dit kan tijdelijk goed gaan, maar zal vroeg of laat fout gaan. Vooral als het broedseizoen weer begint, kunnen de popjes gaan vechten voor de mannetjes.

Als je dus besluit om nog twee parkietjes aan te schaffen, zou ik persoonlijk voor twee mannetjes gaan.
Je kan beter 3 mannetjes en 1 popje hebben dan andersom.

Overigens vind ik het zelf het beste om een evenwicht tussen popjes en mannetjes te hebben, dus 2 mannetjes, 2 vrouwtjes. Echter kun je dit (als ze nog jong zijn) nooit zeker weten, welk geslacht je aanschaft.

Groetjes, Ilse

Lynn

De vraag was eerder:
Als je dus 4 grasparkietjes hebt van 8 weken weet je niet wat het geslacht is? Kan dit of moet je toch echt weten wat het zijn als je ze bij elkaar zet? Want dit kan je gewoon niet weten bij 8 weken?

Scotty - Keecko

#3
Hoi Lynn,

Bij jonge parkietjes is het moeilijk om te zien of het om een mannetje of popje gaat. Bij parkietjes van 8 weken, is het geslacht alweer wat beter te zien.

Jonge popjes hebben een lichtblauwige neusdop met wit om de neusgaatjes
Jonge mannetjes hebben een rose/paarse (lila) neusdop, zonder wit

Als je grasparkietjes van 8 weken hebt en je ziet duidelijk de bovenstaande kenmerken van de neusdop, kun je er al goed vanuit gaan dat ze inderdaad dit geslacht zullen hebben.

Groetjes, Ilse


P.S. Als je er zeker van bent dat je sowieso twee mannetjes hebt, maken de andere twee geslachten eigenlijk niets meer uit. ALTIJD meer of evenveel mannetjes als popjes :)

Kristi

Hoi,

hoe zit het dan precies als je 4 mannetjes uit een nest krijgt van het koppeltje ?
Wat als deze groot worden en wij besluiten deze te houden, krijgen we dan ook problemen hiermede ?

Caradow

dat is geen probleem, tenzij je genoeg ruimte hebt. Je hebt dan tenslotte meer mannen dan poppen....