alles?

Gestart door pj_duffel, november 03, 2007, 16:52:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pj_duffel

ik heb een kooi met vier parkieten ze staan een meter hoog en de kooi is 57cm breedte,10cm diepte en 62cm hoogte.is dit voldoend of moet er nog een 1of2parkietenkooi bij.

en als je bijvoorbeeld een afbeelding van de 'perfecte' kooi hebt,wil je die dan alsjeblieft doorsturen??heb namelijk geen idee hoe zo'n kooi eruit ziet :P

dank je.

Caradow

Tja, ideaal of perfect bestaat niet.. Hoe groter hoe beter en de afmetingen van jou kooi vin dik veel te klein voor 4 parkieten.

maarre, wat dacht je van dit? ;)

pj_duffel

wowie, :P das een grote kooi,lijkt wel op een voliere.is die echt te klein of is het niet zo erg??ze zitten er ook meestal met hun drie in want nouga,mijn lievelingetje is meestal uit de kooi,ze kruipt graag in mijn kleren en stadan stokstijf.

Caradow

Ja, de jouwe vind ik echt te klein.. die 10 diep bedoel je ws 40 diep trouwen? ;)

Mijn gewone kooi heeft ongeveer die afmetingen en daar gaan ze alleen met zijn vieren in asl ze naar buiten geaan met mooi weer. En dan ook max 2 uurtjes en dan weer terug naar binnen, in de voliere, of los in huis.

Safrena

Hey Pj-Duffel

Persoonlijk vind ik jouw kooi ook veel te klein voor vier parkietjes
Als je weet dat mijn twee lieverds hier een kooi hebben van 70cm hoog, 60 cm breed en 40 cm diep en dan vind ik deze nog maar net voor twee parkietjes
Gelukkig vliegen ze hier de hele dag vrij rond

De kooi van Renate is een mooie grote kooi voor vier parkietjes


Vele groetjes

Milo-Pixel

ik vind het ook veel te klein. ik had eerst zo'n kooi voor mijn 2 parkietjes, dat vond ik al te klein en heb toen deze aangeschaft.



Breed: 56 cm.
Diep:  43 cm.
Hoog: 160 cm.

pj_duffel

bedankt,zal zo snel mogelijk aanpassen als ik kan.

Meltjuh

Citaat van: Milo-Pixel op november 03, 2007, 18:08:12

Hoog: 160 cm.


Maar dat is wel de hoote met de standaard mee geteld ;). Deze hebben we ook in de vogelkelder staan. Mooie kooi hoor ;).

Milo-Pixel

dat is inderdaad met standaard ;) vergeten erbij te zetten! de kooi bevald echt heel erg goed!

pj_duffel

hoi,mijn parkietje is nu supertam,zit al op mijn schouder enzo ;D .dus nu zitten er meer drie parkieten in de kooi dan vier,mijn tam parkietje gaat in de kooi voor te eten,slapen,drinken of als ik weg ben,das zo'n paar uur per dag.hoe vaak moet je eigenlijk de spullen en de kooi veranderen (speeltjes enzo)??

Caradow

Heb je inmiddels al een andere kooi PJ?

simpy

In de parkietenboekjes die ik hier thuis heb staan staat dat je ongeveer elke week van speeltje moet veranderen. Persoonlijk doe ik dit niet. Meestal wanneer ik merk dat ze zich een beetje vervelen en dat de oude speeltjes saai aan het worden zijn dan worden ze vervangen.

Veel succes er mee allemaal.

Groetjes Simone

P.s. is het niet veel leuker om ze alle 4 tam te maken?

Safrena

Citaat van: simpy op november 11, 2007, 18:28:50
In de parkietenboekjes die ik hier thuis heb staan staat dat je ongeveer elke week van speeltje moet veranderen. Persoonlijk doe ik dit niet. Meestal wanneer ik merk dat ze zich een beetje vervelen en dat de oude speeltjes saai aan het worden zijn dan worden ze vervangen.
...

Hey Simpy

Dat is inderdaad ook niet nodig om het wekelijks te doen.Sommige mensen doen dit een keer peer maand.
Je merkt zelf inderdaad snel genoeg aan je parkietjes wanneer er best nieuwe speeltjes gehangen worden, of de inrichting veranderd word ;)

Vele groetjes

Caradow

Ikzelf verander bijna nooit...  er komt wel eens wat bij (heb nog ruimte genoeg in de voliere) maar echt veranderen gebeurt hier eigenlijk niet.. ik merk hier wel dat ze zelf veranderen... de ene periode spelen ze meer met het een en de volgende periode met iets anders...

pj_duffel

over mijn tam parkietje,slecht nieuws,die is gestorven :'( .heb nu wel een nieuw pirewitteke :P .nu zitten ze op een dagmeer met zen drien in de kooi dan met zen vieren.ze zijn nog niet tam,de andere drie,maar in de zomer gaan we verhuizen en krijg ik een grote voliere.de grote volieres passen niet door de deur,en op de trap zal het ook al moeilijk gaan.probeer nu de andere ook tam te maken,maar gaat lang duren.

Kleintjes

Citaat van: pj_duffel op november 17, 2007, 14:36:22
over mijn tam parkietje,slecht nieuws,die is gestorven :'( .heb nu wel een nieuw pirewitteke :P .nu zitten ze op een dagmeer met zen drien in de kooi dan met zen vieren.ze zijn nog niet tam,de andere drie,maar in de zomer gaan we verhuizen en krijg ik een grote voliere.de grote volieres passen niet door de deur,en op de trap zal het ook al moeilijk gaan.probeer nu de andere ook tam te maken,maar gaat lang duren.

Ligt 't aan mij of zijn er meer die dit berichtje niet helemaal kunnen volgen?
Dat er 1 is overleden kan ik nog volgen,
waarmee ik PJ veel sterkte wil wensen. Elk verlies is natuurlijk zwaar knudde. Ze zijn aan de andere kant van de regenboog en wachten daar op ons.

Maar veel verder kom ik niet  ???
Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Mars

Tja, geen touw aan vast te knopen: ik snap het verhaal wel ongeveer, maar de betekenis niet... Zit er een vraag in? Wil je iets weten?
Het is een beetje in een telegramstijl geschreven...
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

pj_duffel

#17
kijk,ik had gevraagd of dat ik niet een grotere kooi moest kopen,en dat moet wel degelijk.maar in de zomervakantie krijg ik een voliere.dus moet ik dan een nieuwe kooi kopen voor de drie,of is dit niet echt heel super dringend??

is het gevaarlijk als je met je parkietje in een dierenwinkel gaat en zegt dat ie van jou is??ik heb namelijk een niet-vliegend parkietje en zou dit graag weten,want ie is nogal nieuwsgierig. :-*

berichtjes samengevoegd
gr pf

DarkWolf

Waarom zou je in godsnaam met je parkiet naar de dierenwinkel gaan?
Het is koud buiten, wil je soms zo over straat wandelen naar de dierenwinkel. En wat ga je dan doen met je parkiet in die dierenwinkel?

pj_duffel

naar de dierenwinkel wandelen,hoe ??? we wonen er zon paar kilometer vandaan.nee,was gewoon een vraagje.

Parkieten-Freak


Zou topicstarter svp eerst goed na willen denken alvorens hij/zij weer een vraag stelt?
Er is geen touw meer aan vast te knopen.


pj_duffel

#21
ja,ok.maar kan niet echt zo goed denken :-X .maar heb men antwoord al,dus dit topic mag dicht.

Ok, topic gesloten.
Gr pf