warmtelamp

Gestart door pj_duffel, november 02, 2007, 12:50:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pj_duffel

hoi,ik heb een vraagje.wij hebben geen warmtelamp,maar wel een lamp,die na een minuutje heel warm begint te worden en dus ook warmte afgeeft.is dit dan goed??of moet ik perse een warmte lamp hebben? :-\

Sonja

Hoi pj_duffel,

Vraag je dit zomaar, of is je parkietje ziek?

Ik weet niet wat voor lamp je bedoelt, die na een minuutje warm wordt, een gewone gloeilamp?

In dit stukje kun je lezen wat voor lamp je kunt gebruiken als je vogeltje ziek is:

Een zieke vogel heeft eigenlijk in de eerste plaats behoefte aan rust en warmte. Zet hem daarom in een wat donkere omgeving in een aparte kooi, die gemakkelijk gereinigd kan worden. Voor de warmte kunnen we een infrarood lamp gebruiken, die ongeveer 30 cm van de kooi af moet staan op een zodanige manier dat de vogel ook een minder warm plekje kan zoeken in de kooi. Zelf gebruik ik ook wel eens een halogeenlamp om een zieke parkiet warm te houden. Wel leg ik dan eerst een donkere doek over de kooi, zodat de vogel niet in het felle licht zit. (Let er op dat de doek niet te heet wordt). Verder moet er in de kooi altijd parkietenzaad, wat trosgierst en schoon drinkwater zijn.
Laat 's nachts een klein lampje aan, zodat de vogel ten alle tijde kan beschikken over water en voedsel.


Groetjes, Sonja.

pj_duffel

het is omdat ie nogal jong is en bij de radiator of bij mij is nogal eng.een normale lamp.

Sonja

Hoe jong is jong??

Kun je vertellen hoeveel weken hij/zij oud is?
Eet hij zelfstandig?

Groetjes, Sonja.