Geluid

Gestart door Lynn, oktober 31, 2007, 18:06:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lynn

Onze parkietjes staan beneden in een kamervoliere, maar we horen ze 's ochtends erg vroeg al boven vanuit onze slaapkamers.
Dit heeft waarschijnlijk met het licht te maken, want wij hebben maar van die halve siergordijnen bij het grote raam.
Wat is er tegen het geluid te doen? Helpt een grote doek ofso?
:)

Caradow

Nu het later licht licht is smorgens beginnen ze ook pas later te kwetteren..
Ik kan me voorstellen dat het in de zomer soms wel eens vervelend is maar ach vind het ook altijd wel errug gezellig...

Ja, je kan een enorme doek over de voliere hangenals het je stoort..

Lynn

Ja, mij maakt het echt niet zoveel uit ik vind het ook wel gezellig en ik slaap op zolder.
Maar mijn ouders dreigen mijn 2 pietjes weg te doen als ze zo vroeg beginnen.
Ik zal proberen om aan een megagrote doek te komen. Heeft dit verder geen nadelen voor de parkietjeS?

Sara

Ik doe 's avonds altijd een donkere doek over de kooi van Pucky. Als ik met de doek naar zijn kooi ga springt hij al op zijn schommeltje en gaat hij slapen.
Ik doe dit niet om het geluid dat Pucky maakt, maar omdat hij rustiger kan slapen als hij niet de hele tijd gestoord wordt door het licht in de kamer etc.
Meestal blijft Pucky rustig vanaf het moment dat de doek 's avonds over de kooi gaat, totdat ik de doek er 's morgens weer afhaal. Wel blijft ie 's avonds soms nog eventjes rustig babbelen terwijl hij indut.
Het lijkt me dus het proberen waard als je ouders er zich zo hard aan storen.

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

Lynn

Ik zal het gaan proberen  ;D ze zijn mijn alles(nouwja alles is ook veel, maar heel veel) ::) :D

Moppers

Een tip voor goedkoop donkere stof kopen: ga naar de markt. Op de meeste grote markten kan je voor enkele euro's een flinke lap stof kopen, terwijl je daar in een stoffenwinkel enkele tientjes voor kwijt kan zijn.

Iets wat ook van invloed kan zijn is hun eten. Ik weet niet of het bij jou het geval is, maar als ze altijd 's ochtends eten krijgen, is hun eten dus (ongeveer) op als iedereen zo'n beetje wakker wordt. En dan zullen ze zich zeker laten horen.
Ik heb ook een kamervoliere, die staat in het kamertje naast mijn slaapkamer. Deze twee kamertjes zijn met elkaar verbonden door een deuropening zonder deur. De gordijnen zijn niet echt denderend lichtwerend, dus het is als het buiten licht is, binnen ook al vrij licht. Maar ik gebruik geen doek over de voliere, want ze houden zich rustig totdat ze horen dat ik wakker ben. Tenzij hun etensbakjes dus leeg zijn, dan wekken ze me met hun getwiet.

Lynn

Bij mij hebben ze 's ochtends nog eten, dus daar hoeven ze verder geen geluid om te maken.
Bedankt voor de tip over de stof, daar zal ik zeker wat aan hebben! ;)