Zit dit schommeltje wel lekker?

Gestart door Cropje, oktober 29, 2007, 22:48:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

roha

Precies wat je zegt, het duurt iets langer, maar Sam is een dame die krijgt het zo doorgebeten, of je nu vlecht of niet.
Maar goed het ging er ook om dat het schommeltje er niet uit zag om prettig op te zitten.
Het viel mij op, hoe onhandig dit haakje is. Daarnaast koopt men ook niet iets nieuws, om zelf nog enige aanpassingen te moeten plegen.

Meltjuh

Ik koop hier eens in de zoveel weken een touwladdertje. Eens in de zoveel weken... want Tika maakt hem elke keer kapot ;D.
En die touwladdertjes zijn aardig geknoopt hoor hihi!

Moppers

Ehm, misschien wel erg ver van het originele onderwerp vandaan, maar misschien toch wel handig om te delen:
Ik heb eens een vierkant schommelbouwwerk gekocht, 8 stokjes hout en een hoop touw. Na een tijdje waren twee van de 4 touwen tot op een minidraadje na doorgeknaagd. Die heb ik toen vervangen voor sisaltouw van dezelfde dikte, de overgebleven losse touwtjes gebruik ik nu als knaagtouwtjes (en die worden goed gebruikt!).

Cropje

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een foto van het schommelbouwwerk...

Michelle

Ik had het schommelte ook gekocht maar dan voor de belletjes. Die heb ik eraf gehaald en aan een kettinkje gehangen.
Zo heb ik het toch niet voor niets gekocht. Er zijn in de dierenwinkel waar ik heen ga namelijk geen kleine belletjes te koop.
Alleen die hele grote voor papegaaien.

Moppers

Het schommelbouwwerk:
Eerst de oude versie, dan de nieuwe, opnieuw betouwde versie (hij is nog niet in gebruik genomen, vandaar dattie een beetje 'gekreukt' is):




[verwijderd door de beheerder]

roha

erg slim van je Ingrid!!  ;D
Hier hebben ze ook zo eentje, maar daar knabbelen ze weer eens niet aan.
Maar voor het geval dit wel gaat gebeuren, dan heb ik al een oplossing haha  ;)

Groetjes Hanneke

Audrey

Croky heeft zo'n schommeltje in z'n kooi hangen (de kraaltjes zijn er wel al af  :-\), hij heeft er altijd op geslapen, ik denk niet dat hij er echt last van heeft. Zo'n houten schommeltje heb ik ook, ik probeerde het in de woonkamer op te hangen (het is te groot voor in de kooi), maar het bleef niet recht hangen, volgens mij doordat er maar 1 bevestigingspunt is. Want hij heeft ook een 'parkietenspeelplaats' van bij Zoomart en daar hangt een houten schommeltje in met 2 bevestigingspunten en daar gaat hij wel op zitten schommelen.
Het schommeltje is er trouwens nog nooit afgevallen, de kraaltjes heeft Croky er afgewerkt omdat hij (volgens mij) vond dat hij wat meer ruimte nodig had om acrobaatje te spelen.  :-*

Willemien

Hoi

Dat spiegeltje van het plaatje heb ik ook .. mijn vogels vinden het toppie van dit soort heb ik ook een aantal laddertjes...
Mijn vogels zijn niet zo knagerig anders waren ze zo kapot.
Ze kunnen niet al te veel hebben breken snel dus ik doe er maar rustig mee..
En de rode kunstof schommel heeft mijn vriendin voor haar parkiet gehad ging opzich best alleen vond ik dat ie wat klein is ..
Zelf heb ik ook zo'n houten die heb ik nu al zo'n 8 jaar ?? (hoe is het mogelijk) die rode haalt dat nooit.
Maar daarom kost t ie ook veel minder..
Zie de foto...

Groeten Willemien

[verwijderd door de beheerder]

Willemien

Hoi Roha,

Dat houten/metalen schommel daar kun je die haak geheel buigen rondom de tralies kunnen jou vogels de schommel er dan nog afkrijgen ?

Groeten Willemien


roha

Citaat van: Willemien op februari 03, 2008, 19:11:02
Hoi Roha,

Dat houten/metalen schommel daar kun je die haak geheel buigen rondom de tralies kunnen jou vogels de schommel er dan nog afkrijgen ?

Groeten Willemien



Dit topic ging eigenlijk over het 1e plastiken schommeltje en die was niet van mij.
Ik heb een dak op mijn voliere en kan dus niks bovenaan de tralies bevestigen, dus dat zou ik niet kunnen uitproberen om een antwoord op je vraag te geven. Maar hier zijn ze niet zo met schommels, wel van het slopen van alles en nog wat.

Groetjes Hanneke

Willemien

Hoi

Sorry je hebt gelijk ... wel lastig misschien als ze zo sloperig zijn ..Iedere parkiet is weer anders die van mijn slopen eigenlijk nooit ??

Groeten Willemien

roha

Lastig vind ik het niet, speeltjes kun je weer opnieuw kopen.
Het wordt een ander verhaal, als ze aan de tralies van de voliere gaan knagen.  ;)

Egel007

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit schommeltje maar wat "friel" vind. Lijkt me inderdaad echt nĂ­et comfortabel zitten, dus ik zou het ook niet kopen. Bovendien heeft het maar een rampzalig haakje waarmee het schommeltje zomaar van de spijlen zou kunnen vallen, wat misschien wel wat onsmakelijke gevolgen kan geven voor je vogeltje wanneer hij of zij verkeerd terecht komt.
En wat mij ook is opgevallen, is dat ze in dierenspeciaalzaken inderdaad weinig leuke en fantsoenlijke speeltjes hebben voor grasparkieten. Vandaar dat ik meestal ook "grotere" speeltjes voor mijn kleine Jaco koop waar hij vrolijk mee kan spelen. Heel vaak koop ik zelfs speelgoed voor valkparkieten en dat gaat harstikke goed met Jaco, dus ik sta vaker bij het valkparkieten-speelgoed. ;)

Groetjes!