Zit dit schommeltje wel lekker?

Gestart door Cropje, oktober 29, 2007, 22:48:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cropje

Hoi allemaal!

Van de week zag ik dit schommeltje in de winkel hangen:

Ik vond hem wel leuk zo met die belletjes en wilde hem bijna kopen, maar toen zag ik, hij is plat! Het is op de foto misschien niet zo goed te zien, maar het is dus geen rond zitstokje, maar een platte!
Dat kan toch niet lekker zitten?

Parkieten-Freak

Het lijkt me inderdaad niet lekker zitten Cropje, ik zou het schommeltje niet kopen.


Caradow

Helemaal mee eens :)

Ik vind trouwens heel veel zogenaamde parkietenspeeltjes heel fragiel en iel er uit zien, ik koop elf altijd liever wat grover speelgoed wat bedoelt is voor grotere parkieten of kleine gaaien

DarkWolf

Heb ook al een op het punt gestaan om dat schommeltje te kopen, maar ik weet nu al dat Falkor nooit aan die kraaltjes gaat komen. En ik kan ook heel moeilijk inschatten, ik koop het speelgoed altijd ietsje 'te groot'. Naja beter te groot dan te klein :D En dat schommeltje leek me heel klein. Vind het ook moeilijk om vast te hangen, zo'n klein haakje...3x wiebelen van hier naar daar en hij ligt met schommel en al de grond op!

Moppers

Zo'n plat stokje lijkt me inderdaad niet prettig. Daarnaast is het haakje niet alleen erg klein, zoals Darkwolf al zegt, maar het staat ook nog eens in de richting van het schommeltje, in plaats van loodrecht erop. Schommelen kan dus niet eens.

Milo-Pixel

het lijkt me inderdaad niet echt lekker zitten. zelf koop ik eigelijk ook altijd speeltjes met (dik) touw en belletjes, niet echt iets plastic. of echt stevig plastic. heel veel speelgoed in de winkels vind ik eigelijk niet zo goed.. of er erg "slap" uitzien.

groetjes, Marit

Cropje

Nou dan heb ik het goed ingeschat gelukkig  ;D
Ik had trouwens uiteindelijk deze gekocht die dag:

Lekker stevig houten zitstokje, ruim, en hij zit echt vast als je hem ophangt, dus ze kunnen lekker heen en weer schommelen!

Het valt mij ook op dat er vaak 'rommel' in de winkels ligt bij het parkietenspeelgoed. En de meeste winkels hebben altijd al zo weinig voor grasjes!

Het is me de laatste tijd wel opgevallen dat er op internet veel meer te krijgen is, misschien dat ik volgende keer maar eens wat van een website bestel.

Caradow

Je kan beter wachten tot 24 november ;)

Carin

Ik heb wel van deze schommeltjes en mijn parkietjes zitten er dagelijks erg veel op, ze gaan er ook allemaal savonds in zitten als ze gaan slapen, en ze schommelen er ook regelmatig in, ik vind dat er niks mis mee is hoor!  ???

Pam

Hé Cropje,

Goede keuze !!!! Ik heb twee van die houten schommeltjes hangen. Mijn jongens slapen er elke nacht op en net wat je zegt ze zijn lekker stevig !!!!

Ik ben het met je eens dat je via internet veel meer mogelijkheden hebt om iets leuks te kopen maar soms vind ik de verzendkosten ten opzichte van de kosten van de speeltjes wel erg hoog.

Enne..... Caradow wat bedoel je met "je kunt beter wachten tot 24 november"????????

Groeten Pam
Toedels Pam en Willem

Meltjuh

Citaat van: Caradow op oktober 30, 2007, 15:23:45
Je kan beter wachten tot 24 november ;)
Daar ben ik het mee eens ;). En als je toch een leuke webshop zoekt: www.papegaaienwinkel.nl heeft ook wel het een en ander.
Maar in de vogelkelder zelf is het wel leuker shoppen :D

DarkWolf

Pam, 24 november is het meeting in een grote dierenwinkel in Den Haag waar ze erg veel materiaal voor vogels (dus ook grasjes) verkopen. Je moet hier maar even kijken: http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=15395.0

Ook ik wacht tot 24 november, ik ga heel wat geld meedoen om materiaal te kopen want de dierenwinkel hier verkoopt altijd bijna niks, en er komt ook nooit iets nieuws bij ::)

roha

Hoi hoi,

De bevestiging van dit schommeltje lijkt me ook niet handig. Het is gewoon een haakje. Bij ons zou dat schommeltje constant op de grond liggen, of omdat er iemand aan gaat zitten trekken, of omdat ze er te wild opspringen ofzoiets  :D
Maar inderdaad lijkt het me ook niet aangenaam zitten voor ze.
Wij hebben laatst een soort voerbakje gekocht, maar er zat een spiegel met telraam aan, wat we zo leuk vonden. Het is ook een succes, maar inderdaad ziet het er fragiel uit. Het zit bevestigd met zo'n ding met 3 van die ribbels, zodat het tussen de tralies blijft haken. (ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel  ::) )
We hebben er maar een zitstok onder geplaatst, want ik heb het gevoel dat het er zo van af dondert als ze er op springen.
Verder hebben wij ook hoofdzakelijk speelgoed voor grote parkieten.

groetjes Hanneke

Cropje

Mijn ervaring met de "drie ribbels" bevestiging is juist dat het heel stevig is. Ik denk dat je dit spiegeltje-met-voerbakje bedoelt:



Die heb ik ook! En dat gaat prima hoor, ook zonder extra stokje eronder!

roha

Hoi,

Nee tis een andere, die van mij heeft zo'n hoge voorraadbak eraan, waar je het voer van bovenaf zou moeten ingieten. Het is ook wat groter,  met 2 rijen kralen.
De bovenkant klapt wel steeds tegen de tralies, misschien dat 2 van die ' 3 ribbels' wat beter was geweest, maar zo lukt het ook wel  :D Wij doen er ook geen voer in. 

Pam

Even off-topic:

Ik heb wel gelezen over de meeting op 24 november maar het is niet helemaal tot me doorgedrongen omdat het een beetje te ver is voor mij om helemaal naar Den Haag te komen. Vandaar mijn vraag.

Groetjes Pam
Toedels Pam en Willem

Jippie

Hoi!

Ik had dat rode schommeltje ook... Een keer van iemand gekregen, maar het was inderdaad niet echt een succes! Goed dat je voor een andere hebt gekozen! Ik heb dat schommeltje uiteindelijk ook maar weggedaan; ze speelden er niet mee en bovendien viel het steeds op de grond. Schiet niet echt op...

Groetjes, Ilse
Toeter en Dafne!

DarkWolf

Lol, ik ga even helemaal off topic gaan (denk ik) maar je kan dat schommeltje wel nog gebruiken hoor..
Gewoon een touw rond de haak hangen en zo aan de kooi binden, en dan sisaltouw rond het deel waar ze op moeten zitten en voila, een hip schommeltje :P Uniek, niet? :-\

roha

Citaat van: DarkWolf op oktober 31, 2007, 12:02:25
Lol, ik ga even helemaal off topic gaan (denk ik) maar je kan dat schommeltje wel nog gebruiken hoor..
Gewoon een touw rond de haak hangen en zo aan de kooi binden, en dan sisaltouw rond het deel waar ze op moeten zitten en voila, een hip schommeltje :P Uniek, niet? :-\

Dan zou t schommeltje hier nog steeds op de grond vallen, misschien iets minder vak, maar het touw wordt lekker doorgeknabbeld.

DarkWolf

Citaat van: roha op oktober 31, 2007, 15:24:58
Dan zou t schommeltje hier nog steeds op de grond vallen, misschien iets minder vak, maar het touw wordt lekker doorgeknabbeld.
touwtjes vlechten he :) duurt dan iets langer om ze door te bijten, zeker als je 3 vlechten nog eens vlecht :D