Ontlasting van Tika

Gestart door Meltjuh, oktober 29, 2007, 09:39:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Meltjuh

#20
Citaat van: roha op oktober 30, 2007, 18:54:55
Wel vreemd dat je eigen dierenarts dit niet wilde doen
Het was niet de dierenarts waar ik met Macho ben geweest. Ik heb naar een andere praktijk gebeld.

Het ging zo: Ik kreeg een assistente aan de telefoon die het al niet echt boeiend vond. Ik vertelde het verhaal dat ze eerst ontlasting aan haar kontje had en dat haar ontlasting nu weer goed was. Ik vroeg haar of ik de onlasting niet even kon laten testen. Zij zei toen: zolang de ontlasting er niet anders uit ziet kan de DA hier ook niet veel aan zien. Ik moest het nog even aan kijken en als het erges was moest ik terug komen. Ze vroeg of Tika zich ziek gedroeg. Ik zei dat ze zich (nog) niet ziek gedroeg. Toen zei ze: o, dan moet je helemaal even wachten. Want die testjes kosten veel geld en dan had ik ook nog kans dat ze het op moesten sturen. Naja toen had ik er al niet meer zo zin in ;). Niet omdat het geld zou kosten en het wat langer kon duren, maar omdat de assistente zo ongeinteresseerd was :-\.

Meltjuh

Tika heeft gister avond weer gewoon haar Harrisons gegeten. Vandaag nog niet, ze is weer op de bodem aan het scharrelen.
Misschien voelt ze zich nu wel alleen en dat ze daarom zo veel op de bodem te vinden is.
Ze mag er wel gewoon veel uit en dan is ze zo vrolijk en druk als normaal (heerlijk :-*).
Misschien is Tika wel een beetje eenzaam :(.

Mars

Ja dat kan, eenzaamheid. Was er de afgelopen dagen wel steeds iemand aanwezig? Het kan ook zijn dat ze wacht met eten, totdat ze eigenlijk wat gezelschap heeft.
Je kunt ook eens proberen of ze de pellets misschien uit een schaaltje of bordje op de bodem wel opeet. Op zich is 'scharrelen' op de bodem en op zoek gaan naar eten natuurlijk helemaal geen slecht teken.
Ook kun je de speeltjes in de kooi eens verwisselen, als je denkt dat het mogelijk met eenzaamheid/verveling te maken heeft. En wat lekkere verse takken om aan te knabbelen.

Maar goed, wacht gewoon de DA maar even af. Als daar niets uitkomt, dan moet je misschien toch maar eerder dan gedacht kiezen voor een maatje...

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

roha

Hoi hoi

Dat was ook mijn gedachte, dat ze zich misschien een beetje alleen voelt. Best een logische gedachte vind ik zelf, als je haar leventje bekijkt, eigenlijk altijd een lieve partner gehad en met nestjes erbij. Kan best zijn dat ze momenten heeft dat ze dat heel erg mist.
Nogmaals we wachten even op de uitslag en hopelijk valt het allemaal wel mee.

Groetjes Hanneke

Meltjuh

Citaat van: Mars op oktober 31, 2007, 12:57:29
Ja dat kan, eenzaamheid. Was er de afgelopen dagen wel steeds iemand aanwezig?
Ook kun je de speeltjes in de kooi eens verwisselen, als je denkt dat het mogelijk met eenzaamheid/verveling te maken heeft.

Er is hier (bijna) altijd iemand thuis. Mijn moeder werkt niet en geeft Tika ook wel aandacht. Maar ik besef toch dat ze zich anders gedraagd de laatste dagen. Ze zal wel een maatje missen.

Ik hang de speeltjes bij bijna elke week, als ik de kooi schoonmaak, anders. Ik heb ook een bak met speeltjes en ik verwissel ze ook vaak.
Het is zelfs zo dat ik het voer niet altijd in hetzelfde bakje doe (het is een kooi met 4 plaatsen voor voerbakjes). Dit weet ze ook en het is elke dag wel weer kijken waar het lekkers in zit ;).

In de ochtend begint het al want dan krijgt ze een ontbijtje uit mijn hand. In de middag mag ze vliegen en krijgt ze ook een klein stukje trosgierst (één zo'n bolletje). Na het avond eten krijgt ze ook nog een klein beetje zaad uit mijn hand. Dus ik doe wel elke dag mijn best om haar voldoende aandacht te geven en bezig te houden.

Ik wil niet impulsief een maatje gaan halen, maar ik zal mijn ogen open houden.

Mars

Nee, ik zou gewoon even rustig aan doen als ik jou was. Ik heb niet de indruk gekregen, dat je meteen na het overlijden van Macho al vond dat ze heel erg stil was, dat ze niets meer deed, dus zou ik het daar niet direkt in zoeken. Het komt wel... doe maar rustig aan ;) , tenminste als je maar kunt achterhalen waar het afwijkende gedrag van Tika vandaan komt.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Moppers

CiteerHet ging zo [...] maar omdat de assistente zo ongeinteresseerd was

:o was dat bij Breuk?!?

Meltjuh

Nouja het was breuk niet... Het was de assistente ;). Ik denk nog steeds dat Breuk een goede dierenarts is, maar die assistente ::).

ashley

hoe gaat het nou met Tika??

Meltjuh

Ja gewoon goed. Ze zit vandaag wel weer een beetje moeilijk te doen met haar pellets. Helaas voor haar moet ik haar ontbijtje zaadjes nu verplaatsen naar het avond eten :P.

Caradow

#30
Ik ga NU bellen ;)

Helaas, nog geen uitslag, laborante is nog niet geweest...
Morgen weer een poging :)

Moppers

CiteerIk denk nog steeds dat Breuk een goede dierenarts is, maar die assistente
Je er lopen er ook erg veel daar. Gelukkig maar dat je niet gelijk negatief over Breuk denkt.
Ach, Breuk is als enige in heel Den Haag goed met degoes. Die knaagdieren komen niet vaak voor, en hij heeft er verstand van. Maar toen ik eens met een van mijn degoes daar kwam, keek de dienstdoende assistente heel raar, "wat is dat?!?!?", die had er dus nog nooit eentje gezien. Gelukkig zijn het niet de assistentes die de dieren behandelen. Maar er zitten ook hele lieve mensen bij hoor. Ik heb wel een vermoeden wie jij aan de lijn hebt gehad.

En als je het nog niet vertrouwd met Tika, ga gewoon langs op een van de spreekuren. Dan kan je zelf aan hem uitleggen wat je dwars zit en waarom het je niet lekker zit, hij zal zeker naar je luisteren en je niet zomaar afpoeieren.

roha

Citaat van: Meltjuh op november 01, 2007, 10:15:19
Ze zit vandaag wel weer een beetje moeilijk te doen met haar pellets.

Arie is ook een moeilijke eter wat betreft pellets eten. Ze neemt ook wel eens een pellet mee naar boven en gaat er dan op kauwen. Ze doet dit vooral als de rest is uitgegeten en weer boven in de kooi zitten.
Arie laat zich snel wegjagen bij de voerbakken. Dus als de anderen hun buikje vol hebben, dan heeft Arie nog niet voldoende gehad. Ze wil waarschijnlijk dan niet alleen willen eten (ze blijft ook wel alleen eten).
Ze gaat dan ook een paar keer op en neer om een pellet op te halen.
Als ze weet dat ik zaadjes in mijn hand heb, dan is ze nr 1 of nr 2 die op mijn hand komt zitten. Het gekke is dat ze zich dan ook niet zomaar laat wegjagen.

Mars

He jammer, nog steeds geen uitslag???

We wachten vol spanning...
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Caradow

Nee helaas...

Het was vrijdag een gekkenhuis op de praktijk, opname zat vol en patienten stonden rijen dik.. Poep is wel al gezien door de laborante, maar VA moet er nog zelf een uitspraak over doen..
Op zich was de poep niet super, maar na een telefoontje met Mel (van zo'n 3 kwartier;)) en een stukje brainstormen misschien wel een oorzaak gevonden dat Tikaatje niet helemaal lekker was... Tikaatje heeft 1 of 2 dagen voor ze niet lekker was aan een plantje gevreten. Mogelijk dat dat plantje niet helemaal goed gevallen is... Maandag in ieder geval zeker de officiele uitslag, al wel wat gestrooid met observaties, maar daar kunnen de assistente en ik zelf weinig mee.

Meltjuh

Vrijdag vertelde Renate dat haar verteld is dat er toch een aantal dingetjes niet helemaal goed waren aan de ontlasting. Ze kon door de drukte de VA zelf niet aan de lijn krijgen dus we moesten wachten tot maandag.
Ik ben echt het hele weekend in de stress geweest. Zaterdag leek het zelfs zo dat Tika een beetje aan het wippen was met haar staart. Nou weet ik dat Tika dat snel heeft omdat het een stress kippetje is, maar nu maakte ik me daar natuurijk extra zorgen om.
Omdat de ontlasting ook weet onverteerd voedsel zou hebben heeft ze het hele weekend alleen maar pellets gehad en natuurlijk aangezuurd water.
Renate is vandaag speciaal voor mij wakker geworden om de VA te bellen ( :-*bedankt ). De lijn was de heletijd bezet en ze was bijna van plan om weer lekker haar bed in te gaan om verder te slapen :P. Toen kreeg ze van mij een smsje of ze al wat wist en toen heeft ze het toch nog een keer geprobeerd. Eindelijk kwam ze er doorheen en ze kreeg een assistente aan de lijn. Die heeft aan de VA gevraagd hoe het nou eigenlijk zat en het aan Renate door gegeven (toch?). De assistente vroeg of Tika eigenlijk wel ziekte verschijnselen vertoonde. Renate vertelde dat Tika nu wel opgeknapt was en dat ze zich nooit écht ziek had gedragen. De assistente vertelde dat het eigenlijk best redelijke ontlasting was. Niet 100%, maar niets om me zorgen over te maken. En nog beter: Er is geen megabacterie in haar ontlasting aangetroffen :P (pak van mijn hart). Wat ben ik ontzettend opgelucht!
Dat de ontlasting niet helemaal goed is dat kan natuurlijk best kloppen en verrast me ook niet. Het was wat plakkeriger dan normaal want het blijf die dag natuurlijk die dag aan haar kontje hangen.
Renate en ik hebben inderdaad lopen brainstormen. Er staat in het raamkozijn een potje met wat decoratie mos enzo. Tika komt daar normaal gesproken niet maar 1 of 2 dagen voor die plakkerige ontlasting is ze er stieken naar toe gelopen (ik dacht al wat is ze stil :-\) en ik zag nog net dat ze 1 hapje nam of probeerde te nemen. Ik heb haar daar natuurlijk weg gehaald en het potje weg gehaald.

Om een lang verhaal kort te maken is er niks aan de hand met mijn meisje.
Ik ben nu van plan om eens in de 3 maanden ontlasting op te sturen. Gewoon voor mijn eigen gevoel en om nare dingen te voorkomen. Renate wil me hierbij helpen dus daar ben ik heel blij mee ;D.

Sorry dat het zo'n gigantisch verhaal is geworden, maar dat is om het een beetje spannend te houden :-X

Mars

He wat fijn! Echt goed nieuws...
Nou ja, Tika zal wel even een paar offday's gehad hebben of inderdaad toch wat van het mos gegeten.
Maar gelukkig is ze nu weer een stuk beter!

Fijn om te horen!

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Safrena

Hey Mel

Super, dat je zo goed nieuws hebt gekregen.
Zelf denk ik ook dat misschien toch van die mos gegeten heeft waardoor ze haar wat slechter voelde.

Het belangrijkste is dat ze haar nu beter voelt en dat alles goed was bij het onderzoek

Vele groetjes

Moppers

Gelukkig maar dat er niks ernstigs aan de hand is. En ook erg fijn dat je (bijna zeker) weet waar het nou allemaal door kwam.

Chicowen

Hej Mel!

Wat fijn dat de ontlasting goed is! En helemaal dat er geen megabacterie is gevonden!!
De reden die je zelf gaf na brainstormen met Renate klinkt logisch.
Ben blij dat alles goed blijkt te zijn!

Liefs!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.