mijn schatjes eten de pellets meteen al.

Gestart door Tjipie lover, oktober 28, 2007, 20:30:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

roha

Citaat van: Willemien op november 21, 2007, 00:07:43
Ik ga zelden weg

Staat er toch echt, hoor dat ze zelden weggaat. of bedoel je dat berichtje daarvoor  :-X
Ik begrijp je insteek wel, maar soms is het niet anders. Ok, ik vind het zeker geen prettig gevoel/idee dat er niemand in huis is, maar overdag als we allebei aan het werk zijn, heb je ongeveer hetzelfde idee. Er komt dan alleen niemand thuis in de avond. Ze krijgen hun vers drinken als we weggaan en als we terugkomen weer vers.

@Willemien: met eerst info lezen, doel ik op alles wat er ooit op het forum is gezegd over pellets,
aangezien jij niet eerst de verpakking hebt gelezen, ga ik ervan uit dat je dat ook niet hebt gedaan over de pellets.

Mars

Bovendien schrijf ik (over lezen gesproken):
CiteerNiet te veel geven he? Ongeveer 1,5 schepje per parkiet en dan eventueel 's avonds als je het uitgeblazen hebt nog wat erbij!

En dan schrijf jij het bericht erna (en in die daarna ga je daar op door, dat je volle bakken eten geeft):
CiteerHet is nu wel de bedoeling dat ze alles opeten..ik heb de neiging om te snel de bak te verversen maar dan eten ze niet alle zaden goed op natuurlijk..

Dus heb je de tip om niet te veel te geven, helemaal niet gelezen. Gelukkig had je dan wel begrepen dat je parkietjes alle zaadjes moesten eten  :)

Als ze het op de bodem gooien dan is dat hun probleem... Laat ze het maar gerust weer van de bodem af zoeken: ook in de natuur moeten ze werken voor hun eten (ja, ik weet het, het zijn huisparkietjes).

Zelf zou ik het niet heel erg vinden om mijn parkietjes een nachtje alleen te laten (dus twee dagen), maar ik moet eerlijk zeggen dat ik in praktijk ze toch altijd wel even wegbreng. Maar dat heeft er ook mee te maken dat de oppas in de buurt woont. Voor mijn gevoel is het dan toch wel fijn dat ze niet alleen zijn  :D

Groeten Marcia

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Ingrid

Ik ga me er even tegenaan bemoeien hier ;)
Het topic is oorspronkelijk gestart door Tjippie lover, maar van het oorspronkelijke wordt nu compleet afgeweken. Eigenlijk wordt het topic als het ware overgenomen.
Een discussie voeren over parkietjes wel of niet alleen laten, wel of geen pellets geven is prima, maar daarvoor hebben wij het idee "discussietopics" ten uitvoer gebracht.
Willen jullie een discussie, start dan een eigen topic bij het forumonderdeel discussietopics ;).

Voorlopig laat ik het topic open, omwille van Tjippie lover, het is tenslotte "haar" topic.
Dus graag weer ontopic.

Groetjes, Ingrid

Willemien

#43


Toch klopt mijn vermoeden dat mijn reacties worden gewist errrrrg leuk toppie !

Willemien :D

Ja dat klopt en niet alleen die van jou, maar ook van anderen die na mijn berichtje offtopic blijven gaan! Gr. Ingrid

Tjipie lover

Mijne krijgen nu toch maar de nutribird b14 en prestige premium.
Ze eten gelukkig van bijde maar de zaden houden hun voorkeur wel!!
Ontzettend jammer dat de pellets b14 gister al op waren bij de vogelkelder nadat de rest het vak had geplunderd, ze waren daar zo mooi goedkoop.
Ongeveer de helft van wat ze hier kosten!!!
Maarjah was niet anders, hoop dat jullie er van genieten.

Groeten Ank.