naam nieuwe parkiet

Gestart door regina, oktober 26, 2007, 18:39:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

regina

hallo allemaal!

jongens, wees creatief en help me! ( mijn inspiratie is even op..)
morgen gaan we een vriendje voor mozart halen. liever gezegd, een vriendinnetje.
nu hebben we een probleem.. hoe gaan we haar noemen???
wie weet er een leuke naam voor onze nieuwste aanwinst??
zodra ze er is horen jullie hoe ze is gaan heten en regel ik een fotootje van haar!!!

alvast bedankt!!
groetjes, regina (nu al verliefd op de nieuweling, en nog steeds op mozart :-*)

Sonja


regina

op de site van parkietenfreak had ik al gekeken, daar vonden we niks naar ons zin. die andere link, van birds online heeft genoeg! daar zit misschien wel de goede naam tussen. ik ga eens op mijn gemak kijken, dankjewel sonja! :D

regina

nou, het wordt ( met bemoeizuchtige inbreng van manlief  :P :-*)  HIPPIE, DALí of IZZY

dochterslief mogen er morgen om vechten wat het wordt..
een ie-klank vinden we wel leuk omdat Mozart dat níet heeft.
is misschien duidelijker voor de dames-parkieten als de namen erg verschillend zijn.
( denk eerlijk gezegd dat het hun niet boeit zolang ze maar eten en vliegen kunnen, hahaha)

gr, regina

Tjipie lover

in Izzy zit wel een Z en dat heeft Mozart ook, das zowieso wel heel leuk.
Veel plezier met jullie nieuwe aanwinst!!

Groeten Ank.

Cropje

Je zou ook kunnen kiezen voor iets wat bij 'de echte' Mozart hoort:

Aloysia (zijn eerste liefde)
Constanze (zijn tweede liefde waarmee hij ook trouwt)
Raimund Leopold (kind)
Carl Thomas (kind)
Johann Thomas Leopold (kind)
Theresia Constanzia Adelheid Friedericke Maria Anna (kind)
Anna Maria (kind)
Franz Xaver Wolfgang (kind)

Dit zijn allemaal suffe namen, maar je kan ze ook een beetje aanpassen (van Aloysia kun je Lois of Lies ofzo maken). Kijk maar of je er wat mee kan.

Moppers

Er was ooit een Hongaarse componist genaamd Béla Bartók. Prachtige muziek heeft hij geschreven.
Hij was dan wel een man, maar de naam Béla zou ook heel geschikt zijn voor een popje vind ik.

regina

#7
hmm.. die béla had ik wel heel leuk gevonden, alleen is het toch hippie geworden. de dames-dochters hadden al besloten, geen speld meer tussen te krijgen.
ze is superlief! al hartstikke tam en helemaal geaccepteerd en geliefd door mozart!
ze is ong. 6 week en kan net vliegen. een klein kamikaze-pilootje. land overal waar ze maar landen kan, maar botst nergens tegenaan!
echt súper en mozart is er ontzettend van opgeknapt, want ze was soms wel eenzaam.
ze vliegen en zitten continue bij elkaar, echt heel lief!

[verwijderd door de beheerder]

Cropje

Mooi vogeltje Regina!  ;D En leuk ook dat het zo goed gaat met Mozart!

Maarrem, ze? Volgens mij is dit een hele mooie man  :-X De roze/paarse neusdop verrraad hem  :P

Leuk ook dat hij al zo lekker vliegt! Pas je wel op dat hij ook nergens tegenaan KAN vliegen, voor het geval hij een keer een stuurfoutje maakt  :o

Milo-Pixel

wat een mooierd zeg! leuk dat mozart er zo goed op reageerd! ik denk trouwens ook dat het een mooi mannetje is ;) ik zie geen wit om de neusgaatjes.

groetjes, Marit

Siempke

ik zie wel wit om de neusgaatjes [ 2e foto ]  ???

Maar een heel mooi vogeltje   ;D
Gr. siempke  ;)

regina

hartelijk dank voor jullie leuke reacties!! :D
hippie is echt heel leuk en lief ja.
en wat het is? ik zie zelf ook wel vaag witte randjes.. toen ze afgelopen zaterdag kwam was haar ( of zijn) neusdop helemaal wit,vleeskleur.. sinds zondag begon het ineens te kleuren. nou weet je,
het maakt ons niets uit, als hippie maar zo leuk blijft!
over mozart weten ook nog steeds niet wat het precies is. mochten er ooit eitjes komen, weten we in ieder geval dat we van alles wat hebben, hahaha! het zijn beide topvogeltjes en dat is wat telt ! :-*
het leuke is dat mozart, die nog altijd wat schuwig is (niet volledig handtam) bij begint te draaien. minder voorzichtig bij je handen, omdat ze ziet dat hippie er niet bang voor is. dus het is nu extra gezellig in huis én mozart vaart er wel bij!

Cropje

Citaat van: Siempke op oktober 30, 2007, 15:49:33
ik zie wel wit om de neusgaatjes [ 2e foto ]  ???

Je ziet inderdaad wel wat wit om de neusgaatjes, maar de rest van de dop is duidelijk meer paars/roze dan lichtblauw. Voor de duidelijkheid hier een foto van mijn schatjes toen ze kleiner waren. Links zie je Pierre (mannetje) en rechts Marie (vrouwtje). Zoals je ziet is de dop van Marie lichtblauw en heeft ze echt meer wit om de neusgaatjes. Jouw Hippie lijkt meer op Pierre :)

[verwijderd door de beheerder]

Siempke

Citaat van: Cropje op oktober 30, 2007, 19:06:42
Je ziet inderdaad wel wat wit om de neusgaatjes, maar de rest van de dop is duidelijk meer paars/roze dan lichtblauw. Voor de duidelijkheid hier een foto van mijn schatjes toen ze kleiner waren. Links zie je Pierre (mannetje) en rechts Marie (vrouwtje). Zoals je ziet is de dop van Marie lichtblauw en heeft ze echt meer wit om de neusgaatjes. Jouw Hippie lijkt meer op Pierre :)

Jah mijn Yana heeft ook zo'n neusdop als Marie .
maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat ook vrouwtjes met een paarse neusdop met een wit randje een vrouwtje kan zijn  ;) of ligt dat aan mij ? ...  ::)

Cropje

Een echt paarse neusdop is een mannetje. Mannetjes beginnen heel licht roze, dit wordt steeds donkerder roze/paars en uiteindelijk donkerblauw.
Vrouwtjes beginnen ook een heel licht roze (daarom is als ze jong zijn het verschil tussen mannetjes en vrouwtjes niet te zien). Bij vrouwtjes gaat het van lichtroze naar dat lichte blauw wat je op de foto van Marie ziet. In die overgang (van lichtroze naar lichtblauw) kan de dop een beetje lila lijken, maar zeker niet paars. Na dit lichtblauwe stadium wordt de dop bruin en onregelmatig, maar dat kan maanden en soms zelfs jaren duren.

regina

hmm. nouja, zoals ik al zei, het maakt niet uit. als ze maar lief zijn! :-*

[verwijderd door de beheerder]